بیوگرافی و سوابق اعظم السادات فراحی همسر محمود احمدی نژاد +زندگی شخصی و شغل

0

با بیوگرافی اعظم السادات فراحی همسر محمود احمدی نژاد ، عکس ها و تصاویر اعظم السادات فراحی و همسرش محمود احمدی نژاد، زندگینامه اعظم السادات فراحی و همسرش ، اینستاگرام و فرزندان  و شغل و زندگی شخصی و خانواده اعظم السادات فراحی در مجله حرف تازه آشنا شوید

بیوگراف اعظم السادات فراحی همسر محمود احمدی نژاد +زندگی شخصی و شغل

بیوگرافی اعظم السادات فراحی همسر محمود احمدی نژاد

اعظم السادات فراحی، (زاده سال ۱۳۳۷ در تهران) ،فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت تهران در رشته مهندسی مکانیک می باشد. او همسر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران در دوره نهم و دهم می باشد.

عکس ها و تصاویر اعظم السادات فراحی

خانواده و زندگی شخصی

اعظم فراحی متولد سال ۱۳۳۷ در منطقه رسالت تهران در خانواده‌ای متوسط با اصلیت مشهدی می باشد. فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت تهران می‌باشد. وی هم‌اکنون دبیر شیمی و فیزیک است.

اعظم السادات فراحی و همسرش محمود احمدی نژاد

سوابق سیاسی و فعالیت ها

فراحی در رشته فنی در دانشگاه علم و صنعت تحصیل کرده و نخستین همسر رئیس‌جمهوری در ایران است که نمایندگی رئیس دولت را در مرکز امور زنان برعهده گرفت.

هر چند تا سال ۱۳۸۷ از وی اطلاعات چندانی در دسترس نبود، اما بعدها نامهٔ او به سوزان مبارک، همسر حسنی مبارک نام او را در رسانه‌ها مطرح کرد و  در بعضی سفرهای خارجی از جمله شرکت در ۶۷مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و داخلی با احمدی‌نژاد همراه بوده‌است.

او هم اکنون دبیر شیمی و فیزیک در دبیرستان است و تمایل چندانی برای حضور در رسانه ها و مقابل دوربین های خبری ندارد و به تدریس مشغول است

شغل و سوابق اعظم السادات فراحی همسر محمود احمدی نژاد

نحوه آشنایی و ازدواج اعظم السادات فراحی با محمود احمدی نژاد

احمدی نژاد درباره نحوه آشنایی و ازدواج با همسرش گفته: من و همسرم در دانشگاه با هم آشنا شدیم و در ۲۲ خرداد ۱۳۵۹ با هم ازدواج کردیم

حاصل این ازدواج سه فرزند یک دختر به نام فاطمه و دو پسر به نام مهدی و علیرضا می باشد.

فرزندان محمود احمدی نژاد

فرزندان محمود احمدی نژاد

حاصل ازدواج این دو، دو پسر به نام مهدی و علیرضا و یک دختر به نام فاطمه است. مهدی احمدی‌نژاد با طیبه مشایی دختر اسفندیار رحیم مشایی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دختری به نام زهرا است.

علیرضا احمدی‌نژاد نیز با خواهرزاده شهید محمود کاوه ازدواج کرد که حاصل این ازدواج نیز یک پسر است و فاطمه احمدی‌نژاد که دارای مدرک مهندسی الکترونیک و مخابرات است هم با مهدی خورشیدی پسر سردار احمد خورشیدی ازدواج کرده است.

بیوگرافی محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد متولد ۶ آبان ۱۳۳۵ در سمنان ، سیاست مدار و ششمین رییس جمهور ایران است.

نظرات