عکس و بیوگرافی سردار حاج میرزا سلگی و همسرش + زندگینامه تا شهادت

0

عکس و بیوگرافی سردار حاج میرزا سلگی + زندگینامه تا شهادت

سردار حاج میرزا سلگی متولد سال ۱۳۳۴ در فیروزان نهاوند از جانبازان دفاع مقدس که در تاریخ ۱۶ فروردین ۹۹ به یاران شهیدش پیوست . با بیوگرافی و عکسهای خانواده و نحوه جانبازی راوی کتاب آب هرگز نمی میرد و همسرش پروین سلگی و نحوه ازدواج و فرزندان و سوابق قهرمان جنگ در مجله حرف تازه آشنا شوید

عکس و بیوگرافی سردار حاج میرزا سلگی و همسرش + زندگینامه تا شهادت

بیوگرافی سردار حاج میرزا سلگی

حاج میرزا محمد سلگی جانباز دفاع مقدس متولد سال ۱۳۳۴ در روستای هادی آباد بخش فیروزان نهاوند به دنیا آمده و از اولین روزهای جنگ در ۲۲ سالگی در جبهه ها حضور داشت و فرمانده گردان حضرت ابوالفضل (ع) و رئیس ستاد لشگر سپاه انصارالحسین (ع) بود هشت سال برای وطن جنگید و به درجه جانبازی نائل شد و در نهایت در ۱۶ فررودین ۹۹ به یارانش پیوست و به شهادت رسید

زندگینامه سردار حاج میرزا سلگی

حضور در جبهه

مثل دیگر رزمندگان، جبهه رفتن را برای خودم یک وظیفه می دانستم، دفاع از انقلاب و کشور و جهاد به فرمان امام برای حفظ انقلاب اسلامی وظیفه ما بود، ۲۲ ساله بودم که به جبهه رفتم و در جبهه غرب و جنوب حضور داشتم.

همسر و دختر راوی کتاب آب هرگز نمی میرد

علت شهادت سردار حاج میرزا محمد سلگی

سردار حاج میرزا سلگی به دلیل عوارض ناشی از استنشاق گاز‌های شیمیایی دوران دفاع مقدس و جراحات جانبازی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بهشتی همدان بستری بود . او از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» بود که صبح  پنج شنبه ۱۶ فروردین ۹۹ به یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این شهید والامقام به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از ایجاد تجمع بدون حضور مردم برگزار خواهد شد.

علت شهادت سردار حاج میرزا محمد سلگی

همسر سردار حاج میرزا سلگی

ایشان در سن کم با خانم پروین سلگی که وی نیز فرزند و خواهر شهید بود، ازدواج کرده و دارای دختر و پسر و نوه هستند

بانو پروین سلگی در ۱۳ سالگی به عقد جوانی ۱۹ ساله درآمد و دوشادوش او با گرم نگه داشتن کانون خانواده و تحمل سختی‌ها، دشواری‌های معرکه جهاد اصغر را برای همسر جانبازش تحمل‌ پذیرکرد.

عکس سردار حاج میرزا سلگی و همسرش

بیوگرافی پروین سلگی همسر سردار حاج میرزا سلگی

نحوه ازدواج و عاشقانه های دوران جنگ

اول زندگی من و حاج اقا عاشق همدیگر بودیم برادر حاج آقا سرباز بود و خاله من زنموی حاج اقا میشد و ما رفتیم خان آنها که انموقع من کلاس پنجم بودم و من و حاج اقا عاشق هم شدیم و وقتی سربازی اش تمام شد به خواستگاری من آمد.
من زندگی عروس های امروز را قبول ندارم ما خیلی به هم محبت داشتیم شش ماه عقد کرده بودیم انگار ده سال بود و هر وقت حاجی می خواست برود جبهه تا لحظه ای که اتوبوس میرفت من گریه می کردم و من خیلی حاجی را دوست دارم.

چون خیلی حاج اقا را دوستش داشتم دلم برایش تنگ میشد و وقتی می آمد همش گریه میکردم و میگفتم کی میخواهی بری و دو روز بیشتر نمی ماند.

عکس فرزندان و همسر سردار حاج میرزا محمد سلگی

همسر و فرزندان سردار حاج میرزا محمد سلگی

موضوع کتاب آب هرگز نمی میرد

آب هرگز نمی میرد روایت زندگی سردار حاج میرزا محمد سلگی ،جانباز ۷۰ درصدی است که جوانی مومنانه خود را در جبهه‌های حق علیه باطل گذرانده و با اقتدار به علمدار کربلا دو پای خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرد تا او نیز مانند دیگر رزمندگان و کمر بستگان شهادت از اجر کثیر معرکه جهاد اصغر بی‌بهره نماند.

کتاب آب هرگز نمی میرد

سوابق و فعالیت ها

در اوایل جنگ که به جبهه رفت بعد از آموزش های مقدماتی به استخدام رسمی سپاه درآمد و سپس با جدیت و تلاش، بعنوان فرمانده گروهان و بعد گردان و سپس، مسئول محور عملیاتی لشگر انصارالحسین شدو  آخرین مسئولیتش در جبهه، رئیس لشکر انصار الحسین بود و مدیر داخلی سپاه قبل از جنگ، فرمانده گردان سپاه انصارالحسین تا سال ۶۵ و بعد از جانبازی مسئول محور لشگر انصارالحسین و مسئول ستاد لشگر انصار الحسین.
لیشان دو سال نیز بعنوان رئیس اداره اوقاف بودند و در زمان شهادت نیز مشاور استاندار همدان و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استان همدان بود

نظرات