بیوگرافی و عکس های آندرانیک اسکندریان فوتبالیست

0

بیوگرافی آندرانیک اسکندریان فوتبالیست و بازیکن سابق استقلال و لژیونر ایرانی و همسر و فرزندانش آلکو با زندگی شخصی و عکس های جوانی و جدید و محل زندگی کنونی و بازی در مقابل بزرگان فوتبال چون مارادونا و پیج اینستاگرام و سوابق فوتبالی وی را در این بخش از حرف تازه میخوانید

بیوگرافی آندرانیک اسکندریان فوتبالیست و همسرش + زندگینامه و عکس های جدید

بیوگرافی آندرانیک اسکندریان

آلکو اسکندریان متولد نهم دی ماه ۱۳۳۰ در تهران ،بازیکن فوتبال بازنشسته و مربی فوتبال ایرانی–آمریکایی ارمنی‌تبار که حالا ساکن آمریکا و سال هاست که در این کشور زندگی میکند و در پست مدافع توپ میزد و چپ پا بود.

سوابق ورزشی

اوج افتخار اسکندریان بعد از جام جهانی ۱۹۷۸ بود که تبدیل به بهترین لژیونر تاریخ ایرانی شد و سال­های سال کسی نتوانست افتخار او را تکرار کند.

او به کاسموس امریکا تیمی که بزرگانی چون فرانتس بکن‌باوئر،پله،یوهان نیسکنس ،جیورجیو کیناجلیا و کارلوس آلبرتورا در اختیار داشت پیست و با پله، پریرا و بکن‌باوئر همبازی بوده است.

اسکندریان در جام جهانی ۱۹۷۸ در اولین جام‌جهانی تیم‌ملی ایران و همین‌طور جام‌ملت‌های آسیای ۱۹۷۸ و المپیک ۱۹۷۶ مونترال حضور داشت و سابقه سال‌ها حضور در تیم‌های آرارات و استقلال را دارد و ۵ سال نیز در کاسموس نیویورک همراه با ایرج دانایی‌فر بود

زندگینامه آندرانیک اسکندریان فوتبالیست

همسر آندرانیک اسکندریان کیست

ایشان سالهاست ازدواج کرده و صاحب یک پسر می باشد که پسرش آلکو از بازیکیان مشهور فوتبال و مربی کاسموس است.

آلکو اسکندریان پسر آندرانیک اسکندریان 

آلکو اسکندریان متولد ۹ ژوئیه ۱۹۸۲ در مونتویل، نیوجرسی بازیکن فوتبال است که در رئال سالت لیک، دی.سی. یونایتد، تورنتو اف‌سی، چیواس و لس‌آنجلس گلکسی بازی کرده‌است

عکس همسر و فرزندان آندرانیک اسکندریان

عکس همسر و فرزندان آندرانیک اسکندریان

آندرانیک اسکندریان الان کجاست

او در ۳۹ سالگی و در سال ۱۳۶۹ از فوتبال خداحافظی کرد و هم‌اکنون در شهر نیویورک، مشغول اداره دو فروشگاه بزرگ ورزشی است.

خلاصه مصاحبه اندرانیک اسکندریان

شروع فوتبال

شروع فوتبال من از زمین‌های خاکی تخت‌طاووس یا نادرشاه بود روزی آنجا مشغول بازی بودم که آقایی با یک کتابچه کهنه و مدادی آنجا بود و هرازگاهی اسم یکی از بازیکنان را می‌پرسید. چند هفته بعد، دیدم عکس من در یک روزنامه چاپ شده است. آن آقا ابوالفضل جلالی بود.

بازیکن سابق استقلال

با مرحوم منصور امیرآصفی آشنا شدم که یکی از انسان‌ترین مربیانی بود که تا به حال در عمرم دیده‌ام. پس از ایشان در تاج با رایکوف آشنا شدم. من ۵ سال در تیم تاج بازی کردم و خاطرات بسیار خوبی از آن دوران دارم. یادم می‌آید بیشتر بازیکنان آن زمان تیم‌ملی، در تاج حضور داشتند، از جمله خدا بیامرز ناصر حجازی ، علی جباری، غلامحسین مظلومی، عزت جانملکی، منصور پورحیدری و…

اندرانیک اسکندریان بازیکن سابق تیم ملی ایران

بعد از خدمت سربازی در زمان حضور در استقلال به تیم‌ملی دعوت شدم. سرمربی آن زمان تیم‌ملی هم آقای اوفارل بود که برای مسابقات آسیایی آمده بود.

من همراه با تیم‌ملی در جام‌ ملت‌های ۱۹۷۶ آسیا به مقام قهرمانی رسیدم. این افتخار را هم داشتم که پیراهن تیم‌ملی ایران را در جام‌جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین و المپیک مونترال به تن کنم. جام‌جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین هم که اولین دوره حضور ایران در جام‌جهانی بود و بعد از جام‌جهانی دیگر به تیم‌ملی دعوت نشدم.

با پله، پریرا و بکن‌باوئر همبازی بودم

بعد از این ماجرا من به کاسموس نیویورک رفتم. در آن تیم بازیکنان بزرگ و ملی‌پوش از کشورهای مختلف حضور داشتند. ۱۳ بازیکن مطرح بودند که سرشناس‌ترین آنها پله و کارلوس آلبرتو پریرا و فرانسیسکو ماریو از برزیل بودند. فرانتس بکن‌باوئر و مایر از آلمان، جورجیو کینالیا از تیم‌ملی ایتالیا، ویلسون هم از ایتالیا، یک ملی‌پوش پرتغالی و رومرو و کابانار از پاراگوئه که بسیار خوب بودند.

اسکندریان مدافع اسبق تیم تاج تهران تنها بازیکن ایرانی است که رو به روی دیگو مارادونا ستاره فوتبال جهان در دهه ۱۹۸۰ بازی کرده است

آندرانیک اسکندریان و دیگو مارادونا

منتظرم به ایران برمی‌گردم

خیلی گرفتار مسائل کاری شده‌ام و خدا را شکر می‌کنم که شرایط خوبی دارم. هر سال به خودم می‌گویم امسال باید به ایران بروم. در همه این سال‌هایی که در آمریکا بودم، سالی نشده که فکر نکنم باید بروم ایران. این را از صمیم قلب می‌گویم زیرا واقعاً دوست دارم بعد از حدود ۳۵ سال دوباره کشورم را ببینم.

پسرم آلکو مربی کاسموس است

اسم پسر من آلکو است و به خاطر علاقه زیادی که به یکی از همبازیانم داشتم، اسم آلکو را برایش انتخاب کردم. او فوتبالیست خوبی بود و برای تیم‌های زیر ۲۰ سال و امید آمریکا بازی کرد و یک بازی هم برای تیم‌ملی اصلی آمریکا انجام داد اما متأسفانه مصدومیت بدی از ناحیه سر برایش ایجاد شد.

آلکو

بیوگرافی آلکو

پسرم الان مربی شده و در کاسموس کمک‌مربی است. طی چند سال اخیر، خیلی از بازیکنان ایرانی که در خارج از کشور بوده‌اند به تیم‌ملی ایران اضافه شدند و الان هم بازی می‌کنند اما برای آلکو هیچ‌وقت این حرف به میان نیامد.

منبع: گرداوری در مجله اینترنتی حرف تازه و برگرفته از ویکی پدیا و مصاحبه در خبرانلاین

نظرات