بیوگرافی ایرج دانایی فر + خبر فوت ایرج دانایی فر پیشکسوت فوتبال

2

بیوگرافی ایرج دانایی فر + خبر فوت ایرج دانایی فر

ایرج دانایی فر پیشکسوت تیم ملی فوتبال کشورمان چهارشنبه به علت عارضه کبدی در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.

ایرج دانایی فر

دکتر احمد حسین زاده رئیس بیمارستان نمازی شیراز با تایید خبر درگذشت این پیشکسوت ورزش قهرمانی کشور بیان داشت: پزشکان با استفاده از همه امکانات و تجهیزات پزشکی تمام تلاش خود را برای بازگشت دانایی فر به کار بستند اما پیشرفت بیماری کبدی موجب مرگ این ورزشکار کشورمان شد.

ایرج دانایی فر بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی فوتبال ایران از حدود یک هفته پیش در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود و پزشکان پیشتر حال او را وخیم اعلام کرده بودند.

 ایرج دانایی فر

علت فوت ایرج دانایی فر

دانایی فر به علت سیروز (التهاب شدید) کبدی در بیمارستان بستری بود و سه شنبه شب نیز تا مرحله ایست قلبی پیش رفت اما پزشکان همچنان تلاش می‌کردند او به زندگی بازگردانند.

ایرج دانایی فر در سال ۱۳۲۹در تهران متولد شد و با شروع فوتبال حرفه ای به تیم استقلال که پدرش علی دانایی یکی از بنیانگذاران این باشگاه بود، پیوست.

او در سال ۱۹۷۸ مقابل تیم ملی اسکاتلند در جام جهانی آرژانتین نخستین گل تیم ملی ایران در این بازی ها را به ثمر رساند.

دانایی فر پس از درخشش در جام جهانی ۱۹۷۸ به عضویت تیم منتخب جهان درآمد و در بازی خداحافظی پله اسطوره فوتبال برزیل نیز به همراه آندارنیک اسکندریان دیگر بازیکن تیم ملی ایران شرکت کرد.

وی پس از آن دیدار به تیم کاسموس آمریکا پیوست و پس از چندین سال بازی در این تیم دوباره به ایران بازگشت.

ایرج دانایی فر

بیوگرافی ایرج دانایی فر

ایرج دانایی‌فر (متولد ۲۰ اسفند ۱۳۲۹ در شهر تهران – درگذشت ۲۱ آذر ۱۳۹۷ شیراز) یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بود. او فرزند علی دانایی‌فرد و عضو باشگاه‌های تاج، عقاب و پاس بوده‌است و در جام جهانی ۱۹۷۸ عضو تیم ملی فوتبال ایران بود و بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت، در بازی با اسکاتلند نیز زننده تنها گل تیم ایران بود و با این گل، نام ایرج دانایی‌فرد به عنوان اولین زننده گل ایران در تاریخ جام جهانی ثبت شد. او در اواخر عمر خود ساکن آمریکا بود و یک فروشگاه وسایل ورزشی را اداره می‌کرد.

نخستین بازی ملی او، ۲۰ دی ۱۳۵۵ در مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ در شهر ریاض برابر عربستان انجام شد، ایران بازی را سه بر صفر پیروز شد

ایرج دانایی‌فرد یکی از بازیکنان ایرانی حاضر در تیم منتخب جهان می‌باشد. او به همراه آندرانیک اسکندریان در بازی خداحافظی پله حضور به عمل آورد و در مقابل بزرگانی همانند پله و یوهان کرایف بازی کرد.

2 دیدگاه در “بیوگرافی ایرج دانایی فر + خبر فوت ایرج دانایی فر پیشکسوت فوتبال

  1. حسن فرد گفت:

    گل ایشون رو به اسکاتلند هرگز فراموش نمیکنم. یادش گرامی و روحش شاد

  2. علی گفت:

    خدا رحمتش بکنه
    اسطوره واقعی

نظرات