بیوگرافی حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد از تبریز تا قم +‌سوابق و عکس

0

بیوگرافی حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد از تبریز تا قم +‌سوابق و عکس

محمدتقی اکبرنژاد روحانی و استاد حوزه علمیه قم است که در حال حاضر در حوزه علمیه قم فعالیت می کند. حجت الاسلام محمد تقی اکبرنژاد متولد ۱۰ دی ماه ۵۸ در تبریز می باشد و در بهمن ماه ۱۴۰۲ به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده بود. ادامه بیوگرافی حجت الاسلام محمد تقی اکبرنژاد کیست و اهل کجاست با عکس و سوابق و ماجرای حواشی و جنجال های وی در مجله حرف تازه می خوانید:

بیوگرافی حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد از تبریز تا قم +‌سوابق و عکس

بیوگرافی و زندگینامه محمدتقی اکبرنژاد روحانی و همسرش و فرزندان

حجت الاسلام محمد تقی اکبرنژاد استاد حوزه علمیه قم متولد ۱۰ دی ماه ۵۸ در تبریز می باشد. او در حال حاضر به عنوان استاد حوزه علمیه قم فعالیت می کند. عضو هیئت علمی در موسسه آینده روشن (تخصصی مهدویت) در گروه قرآن و حدیث و کارشناس تحریریه مجله فقه، رئیس مؤسسه فقاهت و تمدن‌سازی، مدیریت حوزه علمیه کنگاور، مدیر مسئول مؤسسه فرهنگ و تمدن علوی از دیگر فعالیت های اکبرنژاد می باشد.

بیوگرافی حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد و همسرش و فرزندان

محمد تقی اکبرنژاد اهل کجاست

حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد متولد تبریز و اصالتا آذری است. البته پدر و مادرش از روستاهای اطراف هشترود و مراغه هستند.

محمدتقی اکبرنژاد اهل کجاست

سوابق و فعالیت ها

محمدتقی اکبرنژاد به دلیل عشق و علاقه به روحانیت در سال ۱۳۷۵ وارد حوزه علمیه حضرت ولیعصر عج بناب شده و در سال ۱۳۷۷ پس از پایان لمعتین، برای ادامه تحصیل عازم قم شد. در قم نیز از خدمت اساتیدی چون مرحوم آیت الله حسن تهرانی، حجج اسلام احمد عابدی، الهی زاده، ایزدی و… استفاده کرده و به توصیه ایشان جهت تدریس به حوزه‌های شهرستان بازگشت.

بیوگرافی حجت الاسلام محمد تقی اکبرنژاد

در سال ۱۳۸۶ به قم بازگشته و به عنوان هیئت علمی در موسسه آینده روشن (تخصصی مهدویت) در گروه قرآن و حدیث به مدت ۱ سال مشغول شده و سپس با وساطت حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی ریاست پژوهشگاه دفتر تبلیغات به عنوان کارشناس تحریریه مجله فقه کار خود را شروع کرد.

حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد کیست

او علاوه بر تدریس دروس حوزوی تاکنون چندین جلد کتاب و مقاله به رشته تحریر درآورده است. «دعاهای صادره از امام زمان»، «کلمات قصار امام زمان»، «موسوعه توقیعات الامام المهدی» و «شاخصه‌های زمینه» برخی از این آثار است. عضو هیئت علمی در موسسه آینده روشن (تخصصی مهدویت) در گروه قرآن و حدیث و کارشناس تحریریه مجله فقه، رئیس مؤسسه فقاهت و تمدن‌سازی، مدیریت حوزه علمیه کنگاور، مدیر مسئول مؤسسه فرهنگ و تمدن علوی از دیگر فعالیت های اکبرنژاد می باشد.

او مقالات متعددی در مجلاتی نظیر: کاوشی نو در فقه اسلامی حوزه کوثر معارف الاجتهاد و التجدید (لبنان) به چاپ رسیده‌اند.

ازدواج و همسر

ایشان در دوران طلبگی ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد. وی دارای همسر و فرزند می باشد.

سوابق حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد

آثار و کتب

تاملی در مکتب اصولی شیخ انصاری (ره): نقدی بر ساختار علم اصول، نقدی بر نحوه ورود و خروج مسائل، نقدی بر کیفیت استظهارات … زوائد اصول فقه: پیرایش اصول فقه از مباحث زائد
نظام معرفتی فقاهت ۴- کلام فقاهی: مبانی کلامی و فقهی اجتهاد

بازداشت حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد

ماجرای بازداشت محمدتقی اکبرنژاد روحانی

شفقنا نوشت: خبرهایی در فضای مجازی از بازداشت حجت الاسلام محمد تقی اکبرنژاد منتشر شده است. این خبرها حاکی است که وی روز شنبه ۲۸ بهمن ماه در قم بازداشت شده است. آقای اکبرنژاد به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده بود. هنوز از منابع رسمی قضایی یا امنیتی خبری در تایید یا رد این خبر منتشر نشده است

زندگینامه و عکس حجت الاسلام محمد تقی اکبرنژاد در قم

دوران کودکی تا حوزه بناب

حجت الاسلام اکبرنژاد درباره زندگی دوران کودکی می گوید: دوران کودکی ما با بمباران و جبهه رفتن پدر و حس و حال رزمندگی سپری شد. یادم نمی رود چطور از ترس بمباران های شبانه، لحاف بر سر می کشیدیم و در خیال خود انفجار بمب ها را بر فراز خانه هایمان تصور می کردیم! با این حال، همیشه خوشحالم که کودکیم گرفتار مدرنیته نشد و به جای اینکه پای تلویزیون و بازی های یارانه ای و خانه های نقلی آپارتمانی حبس شود، به بازی های سرمستانه کودکانه در کوی و برزن و باغ های اطراف خانه گذشت.

کم استعداد نبودم و درسم بد نبود. البته سال اول ابتدایی حکایت جدایی دارد؛ اول ابتدایی درسها را خوب شروع کردم اما میانه سال، با پسر همسایه که “سجاد” نامی بود، همبازی شدم و شب و روزم به بازی در کوچه باغ‌های اطراف گذشت و نمراتم از رمق افتاد.

از برکت دوستی با سجاد بود که در خرداد املاء را ۹ گرفتم و باز هم از سعادت همراهی او بود که در امتحانات جبرانی شهریور، ۲ شدم! البته من مردود نشدم و تنها یکجا بمباران های صدام به دادم رسید. چرا که در همان سال، حجم بمباران ها به قدری بالا بود که بنا به تحلیل متخصصین، عامل افزایش مردودی شهریور شده بود. از این رو برای شاید اولین بار در تاریخ این کشور، در مهرماه هم امتحان تجدیدی گرفتند و قدری با تأخیر به پایه دوم رفتم.

بازداشت نام محمدتقی اکبرنژاد

از آن پس، درس‌ و مدرسه به وضعیت طبیعی خودش رسید تا اینکه سوم راهنمایی را با معدل ممتاز به پایان برده و در آزمون ورودی دبیرستان سپاه قبول شدم.

حال و هوای دبیرستان سپاه تأثیر زیادی در شکوفایی حس و حال جبهه و جنگ و انقلاب در من داشت. از یک‌سو زمینه ساز ارتباط معنوی من با شهدا و شکوفایی معنوی گردید و کوله‌باری از خاطرات خوشِ انس و محبت را برایم رقم زد و از سوی دیگر؛ آغازی بود برای پژوهش های خلاقانه من. دنبال اختراع و اکتشاف بودم. مطالب خوبی نوشتم و تحقیقات جالبی داشتم. اما آن روزها این حرفها خریدار نداشت و خیلی از آنها نادیده گرفته شد. از کار بر روی محیط بیضی بگیرید تا ساخت دستگاهی برای تولید برق و کشف فرمول‌های محاسبه سرعت بازگشت آب در هنگام برخورد به مانع و ده‌ها مسأله مفید و غیر مفید این دستی.

زمانی گمان می کردم به فیزیک علاقمندم و شبانه روز در همین زمینه کار می‌کردم. کتابهای دانشگاهی را از زمان دبیرستان شروع کرده بودم و در تلاش برای المپیاد فیزیک بودم و خیال می‌کردم فیزیک هسته‌ای بستر خوبی برای خدمت به انقلاب و مردم خواهد بود. اما اتفاقاتی دست به دست هم داد که مسیر زندگیم را عوض کرد.

نظرات