علت فوت ناگهانی مادر علی مصفا چه بود، مادر علی مصفا کیست +عکس

0

مادر علی مصفا کیست؟ علی مصفا بازیگر و کارگردان سرشناس ایرانی به سوگ مادرش نشست، علت فوت و درگذشت امیربانو کریمی استاد ادبیات و مادر علی مصفا بازیگر سینما و تلویزیون علی مصفا با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش خبر از فوت مادرش بر اثر بیماری ریوی و قلبی داد و نوشت: مادر رفت… جزئیات خبر فوت و درگذشت امیربانو کریمی مادر علی مصفا بازیگر سینما و تلویزیون ایران در ۱۱ دی ۱۴۰۲ را در مجله حرف تازه میخوانید

مادر علی مصفا

علت فوت ناگهانی مادر علی مصفا چه بود، مادر علی مصفا کیست +عکس

علی مصفا با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش خبر از فوت مادرش امیربانو کریمی استاد زبان و ادبیات فارسی داد و نوشت: مادر رفت…

ابن بازیگر و کارگردان که به تازگی در سریال مگه تموم چند تا بهاره بازی کرده است شامگاه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲ عزادار مادرش شد. علت فوت امیربانو کریمی بیماری ریوی و قلبی عنوان شده است. امیربانو کریمی، استاد سرشناس زبان و ادبیات فارسی، روز یکشنبه در ۹۲ سالگی در ساری درگذشت.
گلزار مصفا، دختر خانم کریمی گفت: مادرش از یک ماه پیش به خاطر آلودگی هوای تهران به ساری رفته بود و در آنجا درگذشت.

عکس و بیوگرافی مادر علی مصفا

مادرش استاد برجسته ادبیات فارسی بود و شاعر بود. پدرش سال ها پیش فوت کرده و حالا بازیگر مشهور کشورمان به سوگ مادرش نشست.

خانم کریمی فرزند کریم امیری فیروزکوهی قصیده‌سرای برجسته معاصر، و همسر مظاهر مصفا شاعر و پژوهشگر ادبیات فارسی بود و یکی از فرزندان او علی مصفا بازیگر شناخته‌شده سینمای ایران است.

امیربانو کریمی در چهارمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۳ به عنوان چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی برگزیده شد.

علت فوت و درگذشت

همسر او مظاهر مصفا، شاعر و استاد دانشگاه تهران بود که ۸ آبان ۱۳۹۸ درگذشت. پسرش علی‌مصفا نیز بازیگر و فیلمساز است.

«تصحیح انتقادی قسم دوم و سوم جوامع الحکایات و لوامع الروایات» (۴ جلد)، جمع‌آوری و حاشیه‌نویسی و تعلیق دیوان امیری فیروزکوهی در ۲ چاپ، «طرح دو بیت و دویست و یک غزل از دیوان صائب تبریزی»، «تصحیح دیوان حکیم فیاض لاهیجی» و «منتخب حدیقه الحقیقه حکیم سنایی» از آثار به‌جامانده از امیربانو کریمی است.
سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : امیربانو کریمی در زمینه متون کلاسیک گفتارهای ارزشمندی را ارائه کرده که در نشریات وزین به چاپ رسیده است.آرا و گرایشهای خاص : امیر بانو کریمی بیشتر در متون کلاسیک چه نظم و چه نثر به پژوهش پرداخته است. وی هیچ گاه شعر نسروده ، اما شعرهای پدرش را بسیار دوست دارد و می گوید با آنها زندگی کرده و نفس کشیده است . او معتقد است : خواندن شعرهای پدر به او ذوق و شوق زندگی می دهد و هم آهنگ با زندگی واقعی اوست . کریمی اعتقاد دارد دوران معلمی و تدریس، بهترین دوران زندگی اش بوده است و افروختن چراغ هدایت یکی از مهمترین دلمشغولی هایی است که او را برآن داشته تا با امید روزگار بگذراند.

امیر بانو کریمی در کنار تدریس امیر بانو تفحص و تحقیق در متون کهن را به جد دنبال کرده و آثار ماندگاری نیز از خود به جای گذارده است. وی کتابهای خود را در انتشارات زوار دانشگاه تهران و شرکت انتشارات و تحقیقات فرهنگی و مقالات خود را در مجلات بغما سخن و مجله دانشکده ادبیات به چاپ رسانده است .

نظرات