نقش وظایف پرستار سالمند در مراقبت از سالمندان در منزل

0

 هزینه پرستار سالمند در منزل به صورت پاره وقت و تمام وقت چقدر است؟

پرستار سالمند یک نقش حیاتی در حفظ سلامت و راحتی سالمندان در منزل دارد. این پرستاران آموزش دیده و مجرب علاوه بر ارائه خدمات پزشکی، نقش های متعدی را در مراقبت از سالمندان به عهده می گیرند. برای اجرای این وظایف، مهارت های متنوعی در اختیار پرستاران قرار می گیرد.

وظایف پرستار سالمند

برای نگهداری سالمند به چه مهارت‌هایی نیاز است؟

انتخاب پرستار سالمند نیازمند افرادی است که مهارت های تخصصی در حوزه پرستاری سالمندان را دارا باشند. این مهارت ها شامل توانایی تشخیص نیازهای سالمندان، هماهنگی با پزشکان درمانگر، ارائه درمان های پایه ای، مانند تزریق داروها، تعویض بارسیج و فعالیت های روزانه مراقبتی است. علاوه بر این، مهارت های ارتباطی و برقراری ارتباط موثر با سالمندان و خانواده هایشان نیز برای خدمت رسانی موثر بسیار حائز اهمیت است.

  • ارتباط موثر پرستار سالمند با سالمند:

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که پرستاران هنگام کار با سالمندان باید داشته باشند، توانایی برقراری ارتباط با آنهاست. ایجاد ارتباط مؤثر پرستار در منزل با سالمند موجب ایجاد محیط شاد، افزایش اعتماد به نفس سالمندان و ایجاد احساسات خوشایند در آن‌ها می‌گردد. بسته به شرایط سالمند و استخدام پرستار نگهداری از سالمند، ممکن است پرستار و سالمند ساعات زیادی در طول روز در کنار همدیگر باشند، بنابراین مراقب سالمند حتما باید برای ایجاد یک رابطه واقعی و مثبت گام بردارد.

  • همدلی:

توانایی همدلی و درک سالمندان یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که پرستار سالمند باید روی آن تمرکز کند. مراقبان سالمند می‌توانند با شناخت علایق و دغدغه‌های سالمندان مراقبت‌های بهتر و با کیفیت‌تری را ارائه دهند.

  • آشنایی با اصول بهداشت و مراقبت‌های اولیه:

واضح است که بخش مهمی از وظایف یک پرستار سالمند، ارزیابی و نظارت بر وضعیت سلامت است. از طرفی، به دلیل بیماری‌هایی که در این سنین ممکن است بروز کند، پیشگیری و واکنش سریع بسیار مهم خواهد بود. از این رو لازم است نگهدار سالمند در منزل اصول مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کرده و به انجام کمک‌های اولیه تسلط لازم را داشته باشد.

سایر مهارت‌ها و ویژگی‌های دیگری که در این بخش باید به آن‌ها اشاره کرد عبارتند از: زمان‌بندی، آشنایی با روش‌های کمک‌های اولیه پزشکی و تزریقات، توانایی در جابجایی افراد مسن، توانایی کنترل استرس و ‌اضطراب در موقعیت‌های خطرناک، مهارت‌های گزارش‌دهی و آشنایی با داروهای تجویز شده و مهارت‌های دیگری که ممکن است با توجه به شرایط، به آن‌ها نیاز داشته باشید.

وظایف پرستار سالمند

وظایف یک پرستار سالمند در مراقبت از سالمند چیست؟

وظایف پرستار سالمند شامل مراقبت های پزشکی معمولی، مانند اندازه گیری فشار خون و ضربان قلب، مراقبت از جراحی و درمان های ویژه نظیر آمبولانس گرفتن و تغییر دستگاه ها می باشد. همچنین، پرستار سالمند موظف به ارائه مراقبت های بهداشتی شخصی سالمندان، اطلاع رسانی به خانواده هایشان در مورد تغییرات حالت سلامت و تهیه داروهای مورد نیاز است.

از عمده‌ترین وظایف پرستاران، در ارتباط با مراقبت و نگهداری از سالمندان در منزل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراقبت شخصی از سالمند:

برخی از سالمندان توانایی جسمی پایینی دارند و نمی‌توانند امور خود را مدیریت کنند. پرستار سالمند، باید در انجام این امور به آنها کمک کند. در این زمینه میتوان به چند کار از جمله غسل و شستشو، لباس پوشیدن، ورزش و اجابت مزاج اشاره کرد.

  • تهیه غذا و تغذیه:

یکی دیگر از مواردی که مراقب سالمند باید به آن توجه کند، تهیه غذا برای سالمند است. در این زمینه حتما نیاز است از طریق پزشک سالمند و اعضای خانواده او از موارد حساسیت‌زا و عادات غذایی سالمند مطلع شود.

  • مراقبت‌های عمومی:

معمولاً در برخی موارد انجام کارهای خانه از جمله شستشو، لباسشویی، نظافت منزل و اتاق سالمند جز وظایف پرستار سالمند است.

  • مراقبت‌های بهداشتی عمومی:

    </li>

از مهم‌ترین وظایف پرستار سالمند می‌توان به نظارت و دقت بر مصرف به موقع دارو و یا تزریق دارو اشاره کرد.

  • مراقبت اجتماعی:

بازدید از پارک‌‌ها و تعامل با سایر سالمندان، شرکت در مراسم و دیدار با اقوام و دوستان نیز از جمله وظایف پرستاران است که به سالمند کمک می‌کند در محیط‌های اجتماعی قرار گیرند.

  • مزایای مراقبت از سالمندان در منزل

مزایای مراقبت از سالمندان در منزل از جمله ایجاد راحتی و امنیت برای سالمندان محسوب می شود. سالمندان در محیطی آشنا و خانگی قرار می گیرند که این باعث افزایش رضایت و کیفیت زندگی آنها می شود. همچنین، مراقبت در منزل کاهش احتمال ابتلا به عفونت ها و بیماری های مرتبط با بستری شدن در بیمارستان را به همراه دارد.

وظایف پرستار سالمند

به طور کلی مهم‌ترین مزایای مراقبت از سالمندان در منزل عبارتند از:

  • احساس آرامش و ایمنی بیشتر
  • مراقبت مداوم و شخصی
  • تسریع بهبودی جراحات بعد از جراحی
  • برقراری ارتباط عاطفی با افراد سالخورده
  • بهره‌وری اقتصادی
  • حفظ و تقویت استقلال سالمندان
  • چالش‌های پرستاری از سالمندان

با این حال، پرستاری از سالمندان همچنین چالش های خاصی به همراه دارد. حجم کار و فشار زیاد، پیچیدگی درمانی، نیاز به هماهنگی با خانواده ها و مسائل روحی و اجتماعی سالمندان می تواند به چالش های دستیابی به عملکرد ایده آل پرستار سالمند انجامد.

قیمت پرستار سالمند در منزل چقدر است ؟

با توجه به شرایط، قیمت پرستار سالمند در منزل ممکن است متفاوت باشد. این قیمت بستگی به منطقه، ساعات کاری و نیازهای سالمندان دارد. اما در کل، پرستاری سالمندان در منزل نسبت به بستری شدن در بیمارستان، هزینه های کمتری را در بر دارد.

چه زمانی ما نیازمند پرستار سالمند می‌شویم ؟

بنابراین، زمانی که سالمندان به شرایط نیازمندی نیاز دارند، اقدام به استفاده از خدمات پرستار سالمند در منزل می شود. این شرایط ممکن است شامل بیماری های مزمن، ناتوانی های جسمی یا ذهنی، صرفا نیاز به کمک های روزمره و یا حمایت های پزشکی باشد.

منتهی به این نکته است که همیشه بهتر است تا پیش از استفاده از خدمات پرستار سالمند در منزل، با مشاوره کارشناسان مرکز خدمات پرستاری سالمند ناجی، تصمیم گیری صحیحی صورت گیرد.

اعزام فوری پرستـار سالمند به منزل : روزانه، شبانه روزی، ساعتی، ماهانه  )پرستاران حرفه ای و باتجربه خانم و آقا(

در معتبرترین مرکز پرستاری با بیش از چند دهه خدمات پرستاری سـالمند، جهت درخواست پرستار سـالمند  از ناجی به   آدرس سایت : parastari.ir و یا با شماره تماس های زیر با کارشناسلن ما در تماس باشید.

تماس شبانه روزی: ۰۲۱۸۸۴۶۴۰۰۰

تماس ساعات اداری : ۰۲۱۸۸۴۶۹۰۳۶

نظرات