وضعیت تعطیلی شب یلدا چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ بعلت شب یلدا مشخص شد!

4

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس و ادارات شب یلدا چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ بعلت شب یلدا ۱۴۰۱ مشخص شد و تعطیلی چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ سراسر ایران+تعطیلی مدارس و ادارات شب یلدای امسال و آیا مدارس و ادارات شب یلدا ۱۴۰۱ تعطیل است یا نه جزئیات اخبار جدید درباره وضعیت تعطیلی در روز چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ به دلیل شب یلدا و شب چله را بخوانید

تعطیلی شب یلدا

وضعیت تعطیلی شب یلدا چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ بعلت شب یلدا مشخص شد!

کاربران محترم و کارمندان و دانش آموزان عزیز توجه کنید که روز چهارشنبه ۳۰ آذر (۱۴۰۱) تعطیل نیست و به شایعات شبکه های اجتماعی و فضای مجازی توجه نکنید. احتمال تعطیلی شب یلدا نزدیک به صفر است و تعطیل نمی باشد و مدارس و ادارات مطابق گذشته فعالیت خواهند کرد.

🔹چهارشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱ باتوجه به اینکه شب یلدا است و خانواده ها برای حضور در مهمانی و جشن شب یلدا اماده میشوند، اما روز کاری است و کان‌لم یکن بوده و مدارس و ادارات تعطیل نیستند.

بر اساس آنچه در تقویم‌ها دیده می‌ شود، چهارشنبه این هفته برابر با ۳۰ آذر ۱۴۰۱ مصادف با شب یلدا طولانی ترین شب سال است که یکی از مهمترین جشن ها و آداب و رسوم ایرانیان از ایران باستان است. این روز در تقویم رسمی کشور روز کاری است و تعطیل نمی باشد

دانش اموزان و کارمندان در شب یلدا در کنار هم لحظات خاطره انگیزی را سپری می کنند و با برگزاری جشن شب چله با انواع خوراکی که هندوانه شاه میوه شب یلداست به حافظ خوانی و فال گرفتن و گفتگوی خانوادگی مشغول می شود. به بچه ها در این شب که به طولاتی ترین شب سال موسوم است بیشتر خوش می گذرد. کنار مادربزرگ ها و پدربزرگ ها و بچه های اقوام اوقات خوشی را می گذارنند و به بازی مشغول میشوند.

به گزارش تجارت نیوز؛ برخی معتقدند که ممکن است دولت بخواهد روز چهارشنبه را تعطیل کند که تاکنون هیچ کدام از مقامات دولتی مساله تعطیلی شب یلدا را مطرح نکرده‌اند. بر این اساس باید گفت که شب یلدا تعطیل نیست و اعلام این خبر تنها یک شایعه است که در برخی از رسانه‌ها مطرح شده است.

اما فردای یلدا یعنی اول و دوم دی ماه تعطیل است. چون با روز پنج شنبه و جمعه همراه شده و بسیاری از ادارات دولتی و خصوصی در این دو روز تعطیل هستند. بر این اساس می‌توان گفت شب یلدا تعطیل نیست اما بسیاری از ادارات و سازمان‌ها فردا و پس‌فردای آن تعطیل است.

نرخ شیرینی شب یلدا هم چنان بالا رفته که کام بسیاری را تلخ کرده است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد، قیمت هر کیلو شیرینی تَر در آستانه شب یلدا، بین ۱۱۰ هزار تا ۱۵۰ هزار است. قیمت شیرینی خشک شامل دانمارکی، پاپیونی، مارمالاد بین ۹۰ هزار تا ۱۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.در این بین، قیمت شیرینی برخی از شیرینی‌فروشی‌های معروف سطح شهر به مراتب بالاتر است. طوری که اختلاف قیمت در این شیرینی‌فروشی‌ها نسبت به سایر هم‌صنفی‌های خود حتی تا بالای ۷۰ هزار تومان در هر کیلو نیز می‌رسد.

خرید اجیل شب یلدا هم کیلویی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای مردم آب می‌خورد. گرچه رئیس اتحادیه آجیل اعلام کرده است که هنوز قیمت این کالا برای شب یلدا مشخص نشده است، این محصول از ۱۹۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان در بازار یافت می‌شود.

گرانی آجیل شب یلدا سبب شده که بسیاری از فروشگاه‌ها از آجیل اقتصادی رونمایی کنند که قیمت آن بسیار متفاوت است. برخی فروشگاه‌ها قیمت آجیل اقتصادی یلدا را ۱۹۹ هزار تومان اعلام می‌کنند و برخی دیگر ۳۹۹ هزار تومان.

4 دیدگاه در “وضعیت تعطیلی شب یلدا چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ بعلت شب یلدا مشخص شد!

  1. گمنام گفت:

    آقای که نوشتی ارو خدا تعطیل کنید از شنبه تا سه شنبه رو که تهران تعطیل کردن نشتی تو خونه دستت باد خورده 😐😐😐😐

  2. nn گفت:
    5
    1

    خب تعطیل کنید چی میشه مگه😒تهرانیا دو هفته اس مدرسه رفتن بزارید لاقل ماهم یه روز نریم چیزی نمیشع!

  3. احمدی گفت:

    برخی دانشجو ها میخوان این روز کنار خانواده هاشون باشند نمیشه که توروخدا تعطیل کنید بریم پیش خانواده هامون

  4. تعطیل گفت:
    9
    1

    تروخدا چهارشنبه را تعطیل دیگه تا سه‌شنبه تعطیل کردید
    چهارشنبه را هم تعطیل کنید بره

نظرات