چه زمانی به فوق تخصص زانو مراجعه کنیم؟

0

زانو یکی از مفاصل تحت فشار در بدن بوده که بسیار آسیب پذیر است. آسیب مفصل های زانو یکی از شایع ترین مصدومیت های ناشی از ورزش به حساب می آیند. در بیشتر موارد آسیب های زانو با روش های ساده ای قابل درمان است اما در آسیب های جدی تر فرد باید هرچه سریع تر به متخصص زانو مراجعه کند، چرا که هرگونه تاخیر در مراجعه به فوق تخصص زانو و مفاصل می تواند باعث بوجود آمدن صدمات جبران ناپذیری شود.

در این مقاله می خواهیم در مورد بهترین زمان مراجعه به فوق تخصص زانو و علت های مراجعه به آن صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

فوق تخصص زانو

متخصص زانو کیست؟

فوق تخصص زانو کسی است که تحصیلات خود را در رشته ارتوپدی به پایان رسانده و با دریافت مدرک فوق تخصص زانو به صورت تخصصی در زمینه درمان انواع بیماری ها و آسیب های مربوط به مفاصل زانو فعالیت می کند. او با کمک بهترین تجهیزات روز دنیا و تکیه بر دانش و تجربه بالای خود در زمینه بیماری ها و آسیب های زانو، تشخیص و درمان زانو را به بهترین روش ممکن انجام می دهد. متخصص زانو تجربه انجام جراحی های مختلف زانو با شرایط خاص را داشته و می تواند با کمترین عوارض به درمان بیماری های مفاصل زانو بپردازد.

فوق تخصص زانو

علت های مراجعه به متخصص زانو

افراد باید متوجه باشند که زانو درد طولانی مدت و بدون علت می ‌تواند نشانه ابتلای آن ها به بیماری های جدی‌ تر مثل روماتیسم، پوکی استخوان، در رفتگی زانو یا نقرس باشد. به همین علت بهتر است که افراد به شکل جدی پیگیر این مشکل باشند و اگر زانو درد با استراحت برطرف نشد فورا به پزشک متخصص زانو مراجعه کنند تا تحت معاینه و درمان قرار بگیرند. به طور کلی می‌توان علت های زانو درد را به چند دسته تقسیم کرد:

  • آسیب‌ دیدگی رباط: آسیب رباط صلیبی قدامی اصولا در زمان انجام ورزش‌ های سنگین اتفاق می ‌افتد و یکی از شایع ‌ترین علت های احساس درد در زانوی ورزشکاران است.
  • دررفتگی زانو: بعضی وقت ها ممکن است بر اثر برخورد زانو با یک جسم سخت، در هنگام تصادف، زمین خوردن یا پریدن از ارتفاع زانو دچار دررفتگی شود. این اتفاق منجر به وضعیتی اورژانسی شده و فرد باید هرچه سریع تر به بیمارستان منتقل شود.
  • شکستگی زانو: شکستگی زانو بسیار دردناک بوده و درد آن تا چندین ساعت از بین نمی ‌رود. این اتفاق در حوادثی مثل تصادف رانندگی، وارد شدن ضربه مستقیم به زانو یا زمین خوردن رخ داده و نیاز به مراقبت پزشکی فوری دارد.
  • آسیب ‌دیدگی مینیسک: مینیسک‌ ها لایه ‌ای غضروفی بوده که میان استخوان‌ های زانو قرار دارند و نقشی مثل ضربه گیر دارند. بعضی وقت ها پیچ خوردگی زانو می‌تواند باعث آسیب‌ دیدگی مینیسک شده و درد شدیدی را در ناحیه زانوی فرد ایجاد کند.
  • پوکی استخوان: یکی از اصلی ترین علل زانو درد در افراد مسن این است که غضروف مفاصل آن‌ها بر اثر کهولت سن فرسوده شده و دچار پوکی استخوان هستند. این موضوع موجب زانو درد و ناراحتی در هنگام بلند شدن و نشستن می‌ شود.
  • تاندونیت کشکک زانو: کشکک زانو توسط تاندون ‌هایی به استخوان زانو متصل می شود. التهاب این مفاصل، تاندونیت کشکک زانو نامیده شده که از جمله مشکلات رایج در بین ورزشکاران و دوندگان است.

فوق تخصص زانو

ویژگی های یک جراح زانوی خوب

بهترین جراح زانو شخصی است که دارای تخصص، تجربه و ویژگی های مثبتی است که باعث متمایز شدن او نسبت به سایر جراحان می شود. در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم:

داشتن تخصص لازم: بهترین جراح زانو باید دارای تخصص و تحصیلات بالینی خوبی در زمینه جراحی زانو داشته باشد. او باید مدرک های مرتبط با این حوزه را در بدست آورده و همیشه خود را نسبت به تکنیک ها و تحقیقات جدید به روز کند. علاوه بر تخصص و دانش، یک جراح زانو خوب حتما باید تجربه کافی در زمینه عمل های جراحی زانو را داشته باشد. چنین شخصی باید تعداد زیادی از عمل های سخت و آسان را با موفقیت انجام داده و با مشکلات مختلف زانو آشنایی کامل داشته باشد.

داشتن تجربه کافی: جراحی زانو یک جراحی بسیار مهم است که جراح باید تجربه کافی در این حوزه داشته باشد. هر چقدر تعداد عمل های یک جراح بیشتر باشد، قطعا توانایی او در جراحی افزایش پیدا خواهد کرد و می تواند در شرایط بحرانی، تصمیم‌گیری‌های بهتری در راستای حفظ سلامت بیمار داشته باشد.

داشتن مهارت کافی: باید مهارت و دقت بالایی در زمان عمل های جراحی داشته تا بتواند با دقت و اطمینان عمل را انجام دهد و با چالش خاصی حین عمل مواجه نشود یا حتی در صورت پیش آمدن مشکل و چالشی، با خونسردی کامل آن ها را حل کند.

استفاده از علم روز دنیا: یک جراح زانو خوب از تجهیزات و فناوری های پیشرفته استفاده می کند. این تجهیزات به او کمک می کنند تا عمل ها را با دقت و بهترین نتیجه انجام دهد.

داشتن اخلاق خوب: یک جراح خوب باید با بیماران خود با احترام برخورد کند و بتواند به نیازها و نگرانی های بیماران گوش کرده و راهکارهایی در جهت رفع آن ها ارائه دهد.

فوق تخصص زانو

بهترین فوق تخصص زانو

هرگونه تاخیر در مراجعه به پزشک می تواند پروسه درمانی زانوهای شما را سخت تر کند. قطعا داشتن یک پزشک و جراح با تجربه با عملکرد بسیار خوب می ‌تواند خیال شما را از بابت نتیجه عمل راحت کند. شما برای انجام جراحی های مختلف زانو می‌ توانید به دکتر شاهرضایی جراح و متخصص زانو مراجعه کنید. ایشان با بهره گرفتن از جدیدترین متدهای روز دنیا این جراحی را برای بیماران خود انجام می دهد. در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با جراحی های زانو می توانید از ایشان مشاوره بخواهید و مطمئن شوید که کاندید مناسبی برای این جراحی ها هستید یا خیر. مطمئن باشید که در صورت نیاز به جراحی، بهترین نتیجه را خواهید گرفت و کیفیت زندگی شما افزایش پیدا خواهد کرد./۵۵۶۹۹۷

فوق تخصص زانو

اطلاعات تماس با دکتر مصطفی شاهرضایی

مطب پاسداران:

تهران – خیابان پاسداران – چهارراه پاسداران – پلاک ۴۹۲ – ساختمان ۳۷۰ – واحد ۱۴

۲۲۵۷۳۳۳۹ – ۲۲۵۷۱۶۵۸

مطب پیروزی:

تهران – خیابان پیروزی – روبروی پمپ بنزین سلیمانیه – ساختمان بانک شهر – طبقه ۱ – واحد ۴ – پلاک ۷۶۶

۳۳۲۵۹۶۷۰ – ۳۳۲۵۹۶۷۱

آدرس سایت: https://dr-shahrezaie.com

نظرات