درمان انواع بیماری‌ها با طب سنتی

0

طب پزشکی یکی از قدیمی‌ترین علوم بشریت است که از زمان‌های قدیم تاکنون تمرکز خود را بر روی رفع بیماری‌ها و کاهش درد قرار داده است.
در واقع می‌توان گفت طب سنتی یکی از شاخه‌‌های اصلی علم پزشکی است که به صورت کل نگر به بیماری‌ها نگاه می‌کند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا راهکارهای موثرتر و کم عارضه‌تری برای درمان و کنترل انواع بیماری‌ها داشته باشد، راهکارهایی که در طب شیمیایی کمتر دیده می‌شود.

تاریخچه طب سنتی

طب سنتی یکی از قدیمی‌ترین علوم در حوزه پزشکی است که از زمان‌های بسیار قدیم رواج داشته است. ایرانیان از همان زمان‌های قدیم در زمینه طب بسیار پیشرفت کرده بودند و دانشمندان زیادی چون ابوعلی سینا داشتند که با بهره‌گیری از طب باستانی به درمان امراض مختلف می‌پرداخت.

پیشرفت‌های این طب آنقدر زیاد بوده است که کشورهای همسایه نیز از آن بی‌بهره نمانده‌اند. برخی از محققان تاریخ بر این باورند که طب یونانی نیز از این طب تاثیر پذیرفته است.

از قرن پنجم میلادی به بعد طب پرطرفدار سنتی به رسمیت شناخته شد و تا امروز نیز برای درمان، کنترل و کاهش درد در اختیار بسیاری از بیماری‌ها قرار می‌گیرد.

اثرگذاری درمان در طب سنتی ایرانی

بسیاری از افراد قبل از دریافت خدمات سنتی درمانی ایرانی با این سوال مهم روبرو می‌شوند که آیا استفاده از طب سنتی به جای طب مدرن می‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد یا خیر؟

در این باره باید بگوییم که طب سنتی حتی سخت‌ترین بیماری‌ها را نیز قادر است بدون هیچ عوارضی درمان کند‌. در واقع می‌توان گفت اثرگذاری این طب در درمان بسیار زیاد است. همین موضوع نیز باعث شده است تا افراد زیادی تصمیم بگیرند از خدمات پزشکی ارائه شده توسط متخصصان این طب استفاده کنند و بر اساس مزاج و شرایط خاص بدن خود درمان دریافت کنند.

طب سنتی

تفاوت طب سنتی با طب مدرن

تفاوت‌های بسیار زیادی بین طب سنتی و طب مدرن وجود دارد. برخلاف طب مدرن که بر روی رفع علت بیماری تمرکز دارد و از داروهای شیمیایی برای کنترل عارضه‌های مختلف استفاده می‌کند، طب سنتی از داروهای گیاهی به منظور دفع عوارض ناشی از بیماری می‌پردازد. در طب سنتی تمام تلاش بر این است که بیماری بدون هیچ عارضه ثانویه‌ای درمان شود، سموم دفع شوند و بیمار به تندرستی دست یابد. این در حالی است که طب مدرن هیچ برنامه خاصی برای دفع سموم بدن و کاهش عوارض بعد از درمان بیماری نداشته باشد. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا در برخی زمینه‌ها با شکست مواجه شود.

درمان بیماری‌های پوستی با طب سنتی

داشتن پوستی زیبا، یک دست و درخشان هدفی است که بسیاری از افراد برای دستیابی به آن روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند.

یکی بهترین راهکارهای موجود برای درمان اختلالات پوستی، کنترل آن‌ها و همچنین دستیابی به زیبایی کمک گرفتن از طب سنتی است.

لازم به ذکر است که زخم و جای زخم، لک و جای جوش، زخم بستر، خشکی و ترک پوستی، خارش، پسوریازیس، کهیر، آکنه، عرق سوز، میخچه و زگیل و سایر بیماری‌های پوستی را می‌توان با طب توانا سنتی درمان کرد. به همین دلیل گفته می‌شود که درمان بیماری‌های پوستی با طب سنتی امکان پذیر است.

درمان بیماری‌های زنان با طب سنتی

متاسفانه باید بگوییم که در عصر حاضر بسیاری از بیماری‌های زنان به روش شیمیایی تنها سرکوب می‌شوند و همین سرکوب بیماری باعث می‌شود تا عوارض بسیار زیادی فرد را به خود درگیر کند.

امروزه طب سنتـی حرف‌ کافی برای بیماری‌های زنان دارد و می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه درمانی هدفمند برای فرد در نظر بگیرد و اینگونه به بهبود سلامتی کمک کند.

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما طب سنتـی حتی چالش‌های حل نشده در درمان‌های نوین را نیز می‌تواند حل و کنترل کند. همین موضوع نیز باعث شده است تا بسیاری از افراد طب سنتی را برای درمان بیماری‌های خود انتخاب کنند.

طب سنتی

درمان بیماری‌های روحی و روانی با طب سنتی

درمان بیماری‌ها با طب سنتی ایرانی تنها مختص بیماری‌های جسمی نیست. بیماری‌های روحی را نیز به راحتی می‌توان با کمک گرفتن از این طب کنترل کرد.

این در حالی است که بسنده کردن به طب نوین بدون در نظر گرفتن عوارض احتمالی ممکن است حتی به تشدید بیماری نیز کمک کند.

طب سنتـی در طول تاریخ ثابت کرده است که یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو برای بهبود سلامت روان است. تمامی کسانی که از اختلالات روحی و روانی مانند انواع افسردگی، اضطراب و سایر بیماری‌های مربوط به روح و روان رنج می‌برند، می‌توانند با دریافت خدمات از متخصصان طب سنتـی تمامی سمومی را که به تشدید بیماری‌شان کمک می‌کند را بزدایند و اینگونه یک قدم به سمت درمان سریع‌تر بردارند.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که بیمارانی که از مشکلات جسمی رنج می‌برند، باید در کنار درمان‌های سنتی از خدمات روانشناسی نیز استفاده کنند.

درمان بیماری‌های گوارشی با طب سنتی

بیماری‌های گوارشی نیز از پیشرفت‌های گسترده طب قدیمی سنتـی بی‌بهره نمانده‌اند. تمامی بیماری‌هایی چون زخم معده، چسبندگی روده، فیستول مقعدی، اسهال، شقاق، یبوست مزمن و سایر بیماری‌های مربوط به این حوزه را می‌توان به راحتی از طریق این طب درمان کرد. تنها کافی است یک متخصص طب سنتـی خبره را برای دریافت مشاوره طب سنتی انتخاب کنید. آنگاه با تنظیم یک برنامه درمانی مطابق با شرایط جسمی‌تان می‌توانید از درمان بدون هیچ گونه عارضه‌ای برخوردار شوید.

طب سنتی

درمان ناباروری با طب سنتی

ناباروری یکی از معضلات امروز جامعه ما است‌. به گونه‌ای که افراد زیادی در سراسر جهان به این عارضه مبتلا هستند و با وجود تلاش بسیار برای بارداری اما موفق نمی‌شوند طعم پدر یا مادر بودن را بچشند.

یکی از حوزه‌هایی که طب سنـتی بسیار توانسته است بر آن تاثیر بگذارد، ناباروری است‌. در واقع می‌توان گفت درمان تمامی اختلالات زنانه و مردانه‌ای که به ناباروری می‌انجامد در درمان‌های سنتی موجود است.

برخی از اختلالاتی که به راحتی با طب سـنتی قابل درمان و بهبودی هستند عبارتند از تنبلی تخمدان، ضعیف بودن اسپرم، اندومتریوز، اختلالات هورمونی، اختلالات سیستم ایمنی، اختلال در لوله‌های رحمی، پیچ خوردگی بیضه، انواع عفونت، واریکوسل و غیره.

درمان بیماری‌های مردان با طب سنتی

مردان نیز همانند بی‌بهره از طب قدرتمند سنـتی نیستند. تمامی بیماری‌هایی چون پروستات، زود انزالی و اختلالات نزول که در طب نوین به سختی قابل درمان است و تنها سرکوب می‌شود را طب سنـتی می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه مدت درمان کند.

درمان این بیماری‌ها به روش قدیمی و سنتی و با در نظر گرفتن شرایط بدنی هر فرد باعث کاهش عوارض ناشی از درمان شده است.

چطور تحت درمان پزشک زبده طب سنتی قرار بگیریم؟

یافتن پزشکان زبده و حرفه‌ای همیشه کاری سخت و طاقت‌فرسا بوده است؛ اما پیشرفت‌های اینترنت امروزه کار را بسیار آسان‌تر کرده است. شما امکان دریافت خدمات پزشکی به صورت آنلاین را نیز دارید.

با یافتن مراکز درمانی معتبری چون مرکز دکتر صرافان که به درمان بیماری‌ها به روش سنتی می‌پردازند، امکان یافتن بهترین پزشکان در این زمینه وجود دارد.

نتیجه‌گیری

در این مطلب در رابطه با درمان انواع بیماری‌ها با طب سنتـی صحبت کردیم و گفتیم که این طب چه تاثیری بر روی سلامت افراد دارد.

اگر مبتلا به انواع بیماری‌ها هستید و می‌خواهید در کمترین زمان ممکن دردهای خود را کاهش دهید و به بهبودی دست یابید، طب سنتـی می‌تواند در این زمینه به شما بسیار کمک کند./۵۴۱۱۶۷

نظرات