تمام مواردی که باید در مورد لابیاپلاستی بدانیم

0

لابیاپلاستی چیست و چه مواردی را شامل می شود؟

اگرچه اسم جراحی پلاستیک برای بسیاری معروف است؛ اما اسم لابیاپلاستی برای بسیاری ناشناخته و حتی معنی آن را نمی دانند. احتمالاً شما نیز نام آن را نشنیده اید و یا اگر که شنیده اید نمی دانید که دقیقاً چیست. به طور مثال آیا میدانید که در این جراحی کدام قسمت از بدن مورد عمل یا ترمیم قرار می گیرد؟ همین که در حال مطالعه این مقاله هستید بدین معنی است که می خواهید در مورد آن اطلاعاتی را کسب کنید. تمام موارد مفید لابیاپلاستی و مواردی که مستلزم یادگیری هستند را برایتان توضیح خواهیم داد.

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی در جستجوی گوگل امکان دارد واژه های مشابه ای مانند: “جوانسازی واژن” یا “شکل دهی واژن” را نشان دهد. اما تفاوت هایی میان واژه های اخیر وجود دارد و هدف ما این است تا تمایزات آنها را بفهمید. همچنین می خواهیم عمل لابیاپلاستی واقعی را بشناسید. جوانسازی واژن به علت عام بودن شامل روش های متعددی می شود که در زمینه مراقبت ‌های بهداشتی وجود دارد. به علت استفاده گسترده زنان از این مراقبت ها به طور ماهانه دستگاه ها و درمان های جدید به بازار ارائه می شوند. درمانهای حوزه جوانسازی واژن عموماً شامل دستگاه های انرژی محور مانند: لیزر، فرکانس رادیویی و اولتراسوند میشود. روش های جوانسازی واژن از پرتو برای نتایج مختلف استفاده می کنند. معمولاً این روش ها برای به دست آوردن نتایجی مانند: سفت کردن واژن، مقابله با کاهش بی اختیاری و از بین بردن خشکی واژن استفاده می شوند. پزشکان معتبر در حوزه عمل لابیاپلاستی در شیراز و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده فرمایید.

لابیاپلاستی

آیا لابیاپلاستی خوب است؟

تفاوت لابیاپلاستی با جوانسازی واژن در ادامه بیشتر مشخص خواهد شد. سازمان جهانی غذا و دارو اخیراً بیانیه ای را در مورد روش های درمانی جوانسازی واژن منتشر کرده است. در بیانیه توضیح داده شده که عملکرد بعضی از دستگاه های جوانسازی واژن با ادعاهایی که برای آنها مطرح شده، شفاف و مطلوب نیست. اصلی ترین تفاوت لابیاپلاستی با درمان های مختلف جوانسازی واژن در وجود جراحی پلاستیک است. اساساً هدف از عمل لابیاپلاستی شکل دهی و کاهش لابیا مینور یا همان بافت های داخلی اندام تناسلی زنان است. این عمل به گونه ای انجام می شود که اندام داخلی با اندام تناسلی بیرونی یا همان لابیا ماژور هم سطح شود. تکنیک های مختلف جراحی در این حوزه وجود دارد که با توجه به وضعیت هر بیمار استفاده می شوند. عمل لابیاپلاستی بدون حضور دستگاه ‌های انرژی است که با جراح پلاستیک برای رسیدن به اهدافتان هماهنگ خواهید شد. بهترین متخصص زنان در شیراز در حوزه لابیاپلاستی را در پی جو مشاهده و نوبت بگیرید.

دلایل انجام لابیاپلاستـی چیست؟

دلایل انجام لابیاپلاستی، مختلف هستند. دلایل زیادی هستند که باعث بزرگ شدن لابیا یا همان واژن می‌ شوند. بعضی از این دلایل عبارتند از: زایمان، افزایش سن، روابط جنسی و عوامل ژنتیکی. اما زن ها به دلایل مختلفی اقدام به عمل جراحی پلاستیک میکنند. در مرحله اول مزیت های مختلف عملکردی، باعث استفاده از عمل لابیاپلاستی است. یعنی بسیاری از زنان به علت بزرگی لابیا ناراحت هستند و از عملکرد زندگی خود راضی نیستند. به طور مثال در ورزش، بهداشت فردی، بیماری ها و عفونت ‌های دستگاه ادراری، روابط جنسی و فعالیت های بدنی دچار مشکل هستند.

دلیل دیگر برای عمل لابیاپلاستی مربوط به استفاده فزاینده از شلوارهای تنگ است. لابیا یا واژن بزرگ می تواند پوشیدن بعضی از شلوار ها را سخت کند. یعنی مشکل پوشیدن شلوار تنگ با توجه به استفاده گسترده از شلوار های یوگا، شلوار انجام تمرین های ورزشی و لباس شنا وجود خواهد داشت. همچنین متقاضیان تمایل دارند تا در روابط عاشقانه با پارتنر خود به طور فعال و پرنشاط عمل کنند. دلایلی که ذکر شدند به همراه سایر دلایل، همگی به عنوان انگیزه ای برای انجام جراحی پلاستیک واژن برای بانوان مطرح هستند.

روش های انجام لابیاپلاستـی چیست؟

در ابتدای ورود جراحی پلاستیک به بازار فقط یک روش برای عمل لابیاپلاستی بود که محبوبیت زیادی داشت. با گذشت زمان و پیشرفت تکنیک ها و تکنولوژی، تکنیک های قبلی تکامل یافته که برخی از آنها را برایتان ذکر می کنیم. این موارد عبارتند از:

  • روش اصلاحی: این روش به عنوان تکنیک اصلی در ایجاد طبیعی ترین حالت واژن به کار می رود. بر همین اساس این روش به عنوان متداول ترین تکنیک جراحی استفاده می شود. در این روش قسمت های اضافی واژن یا لابیا مینور بُریده و بخیه میشود تا حالت متقارن و طبیعی واژن شود.
  • روش جداسازی: در این روش قلم جراحی با ضخامت کم، یک قسمت از ضخیم ترین لایه لابیا مینور یا قسمت درونی واژن را جدا میکند. هیچ آسیبی به لایه درونی و مخاط درونی بافت ها وارد نمیشود. در این روش عمل نازک سازی و طبیعی کردن واژن بدون تغییر ظاهر و لبه های آن انجام می گیرد.

تکنیک های دیگری نیز برای انجام جراحی پلاستیک واژن وجود دارد که مربوط به لابیا مینور میشود. تمام تکنیک هایی که برای متناسب سازی اندام بیرونی واژن و لابیا مینور انجام می‌ گیرند دارای معایب و مزایای انحصاری هستند. نکته اصلی برای به دست آوردن نتیجه مناسب از عمل لابیاپلاستی این است که عمل را یک جراح ماهر انجام دهد. همچنین جراح باید مجوزهای لازم از مراکز ذیصلاح مانند وزارت بهداشت و درمان را داشته باشد. بهترین جراح پلاستیک در شیراز و سایر شهرها را میتوانید در سایت پی جو مشاهده نمایید.

آیا در لابیاپلاستی بیهوشی وجود دارد؟

جراحی لابیاپلاستی از نوع جراحی های سرپایی محسوب می شود. یعنی این نوع جراحی را می توان در عرض یک ساعت به طور مستقل یا در کنار سایر جراحی های زیبایی انجام داد. اما جراح با توجه به نوع ترمیم و روش درمانی می‌ تواند این عمل را در بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام دهد.

در انتها اگر قصد این عمل را دارید حتما با بررسی سوابق پزشکان متخصص زنان در حوزه لابیاپلاستی در سایت پی جو بهترین انتخاب را داشته باشید و بصورت رایگان نوبت بگیرید./۲۰۷۷۷۲

نظرات