زمان دقیق پخش مختارنامه در محرم سال ۱۴۰۲ + تکرار

0

زمان دقیق پخش مختارنامه در محرم سال ۱۴۰۲ + تکرار

مسئولان صداوسیما تصمیمی درخصوص پخش سریال مختارنامه در سال ۱۴۰۲ و در محرم ۱۴۰۲ از تلویزیون ندارند و پخش این سریال پس از گذشت ۱۳ سال متوقف شد.

زمان دقیق پخش مختارنامه در محرم سال ۱۴۰۲ + تکرار

زمان پخش مختارنامه در سال ۱۴۰۲

به نظر می‌رسد مسئولان صداوسیما تصمیمی درخصوص پخش سریال مختارنامه در سال ۱۴۰۲ ندارند و با ساخت چند اثر جدید برای ایام محرم سعی کردند کنداتور متفاوتی را برای مخاطبان رقم بزنند، اما باتوجه به اینکه سریال مختارنامه هیچگاه تکراری نمی‌شود و هر ساله مورد استقبال مخاطبین قرار می‌گیرد، خواهان پخش این سریال در محرم امسال (۱۴۰۲) از مسئولان مربوطه هستند.

گفتنی است، امسال و پس از گذشت ۱۳ سال از پخش مختارنامه به نظر می‌رسد مسئولان صداوسیما تصمیمی درخصوص بازپخش این سریال نداشته و حالا دو اثر جدید به نام عشق کوفی و علقمه سرخ آماده پخش شده است.

سریال های جدید

به جای پخش مختارنامه در سال ۱۴۰۲ قرار است سریال «علقمه سرخ» در آی‌فیلم تا «عشق کوفی» در شبکه سه، «ناگهان حسین» در شبکه دو و «همه‌گیری» در شبکه سه و چند سریال جدید دیگر روی آنتن برود.

۷ مهرماه ۱۳۸۹ بود که سریال مختارنامه برای نخستین بار از شبکه اول سیما پخش شد. تولید این سریال تاریخی که به معرفی و روایت احوالات شخصیت مختار ثقفی، یکی از شخصیت‌های تاریخ تشیع می‌پرداخت، حدود ۷ سال به طول انجامیده بود و خروجی آن نیز تبدیل به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تاریخ صداوسیما شد.

این ساخته داوود میرباقری، روایتگر قیام مختار به خون خواهی از امام حسین (ع) بود که در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای آماده پخش شده بود.

پس از آن در سال‌های بعد همزمان با آغاز ماه محرم، این سریال از شبکه‌های مختلف صداوسیما بازپخش می‌شد و کم کم تبدیل به عضو ثابت کنداکتور تلویزیون در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شد.

نظرات