خواص روغن آرگان برای سلامتی پوست و مو که به شما نگفته اند و باید بدانید

0

خواص روغن آرگان : روغن آرگان با داشتن ریز مغذی‌ها و مواد معدنی مفید برای پوست و مو، می‌تواند شادابی و نشاط پوست آسیب دیده را برگرداند و به شما تجربه داشتن موهایی درخشان و سالم را هدیه دهد. به همین منظور ما خواص روغن آرگان را ویژه ۱۴۰۲ برایتان آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

خواص روغن آرگان

خواص روغن آرگان برای سلامتی پوست و مو که به شما نگفته اند و باید بدانید

خواص روغن آرگان برای پوست

ضدآفتابی طبیعی

روغن آرگان از دیرباز به عنوان ضد آفتابی طبیعی در بین زنان رواج داشته است و امروزه نیز با شناخت ویژگی‌ها و خواص این محصول، به این نکته پی برده‌اند که در روغن آرگان موادی وجود دارد که حضور آنها روی پوست، پوست را از اشعه‌های مضر آفتاب حفظ می‌کند و همچون پوشاننده‌ای قوی در برابر آفتاب سوزان عمل می‌کند.

کمک به درمان آکنه

این محصول به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی و مواد مغذی برای پوست، همچون ضد التهاب عمل می‌کند و به سلولهای پوست غذارسانی می‌کند تا کمبودها و مشکلات آن برطرف شود و آکنه نیز از مشکلات پوستی است که سنین مختلف را درگیر می‌کند و با مصرف این روغن، می‌توانید تا حدودی التهابات و آکنه‌ها را برطرف کنید.

ترمیم ترک‌های پوستی

روغن آرگان حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E است که در ترمیم ترک‌های پوستی، نقش خوبی را ایفا می‌کند بنابراین روغن آرگان برای خانم‌هایی که ترک‌های بارداری دارند و یا افرادی که دچار استرچ مارک یا همان ترک پوستی هستند، بسیار مفید خواهد بود.

مرطوب کننده

روغن آرگان ارگانیک از جمله روغن‌های مرطوب کننده پوست است که نرمی و لطافتی شگفت‌انگیز به پوست می‌بخشد و پوست را نرم و درخشان می‌کند و بهترین زمان استفاده روغن آرگان به جهت مرطوب کردن و نرم کردن پوست، پس از استحمام است.

خواص روغن آرگان برای پوست

روغنی مناسب اصلاح صورت

به جای پرداخت هزینه‌هایی هنگفت برای کرم اصلاح و روش‌های غیر اصولی برای راحت شدن از شر موهای زائد، بهتر است که یکبار روغن آرگان را امتحان کنید و سپس اصلاح خود را انجام دهید آنگاه تأثیر بی‌نظیر این محصول را بر جلوگیری از رشد موهای زائد خواهید دید.

کاهش دهنده چین و چروک

با افزایش سن، سلولهای پوست نیز پیر می‌شوند و کلاژن خود را از دست می‌دهند که منجر به از دست رفتن انعطاف پوست و در نتیجه ایجاد چین و چروک می‌گردد؛ با استفاده از روغن آرگان که روغنی مغذی و بی‌نظیر برای پوست است می‌توان به جوانسازی سلولهای پوست کمک کرد و ایجاد چین و چروک در پوست را به تأخیر انداخت.

شفافیت بخشیدن به پوست

از جمله ویژگی‌های دیگر روغن آرگان ارگانیک می‌توان به ایجاد شفافیت و زیبایی بر پوست اشاره کرد که امروزه این روغن، به عنوان عاملی مؤثر در صنعت زیبایی و مدلینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزو برترین روغن‌ها است که بر سلامت و شفافیت پوست اثر گذار است.

خواص روغن آرگان

خواص روغن آرگان برای مو

از بین رفتن وز مو

موی وز جزو بد حالت‌ترین انواع مو محسوب می‌شود و هر کس که دارای موی وز است همواره در پی یافتن راهی برای گرفتن وزی مو هستند و امروزه روش‌هایی برای از بین بردن این حالت مو وجود دارد که آسیب‌های فراوانی به مو وارد می‌کند و توصیه ما به شما استفاده از روش‌های درست است که کمترین آسیب را به موی سر وارد کند.روغن آرگان جزو محصولات بهداشتی است که موی وز را صاف می‌کند و به ساختار مو، براقیت و درخشانی می‌بخشد.

درمان ریزش مو

از دیگر خواص روغن آرگان درمان ریزش مو است که این محصول با داشتن ویتامین E از ریزش موی شدید پیشگیری کرده و در صورت استفاده منظم از آن، می‌توان شاهد رشد موی جدید و پر پشت شدن موی سر نیز شد.

درمان شوره سر

زمانی که پوست سر خشک باشد و مواد مغذی کمی به پوست سر برسد، شوره سر ایجاد می‌شود و ظاهر بسیار ناپسندی بر روی مو ایجاد می‌کند که با زدن روغن آرگان روی پوست سر، آن را مرطوب کرده و از پوسته پوسته شدن و ایجاد شوره جلوگیری نمایید.

خواص روغن آرگان برای مو

خواص روغن آرگان برای سلامتی

روغن آرگان از جمله روغن‌های تقویت‌کننده ناخن به شمار می‌رود که از جمله محصولات ضد قارچ و باکتری است و ناخن که بخش مستعد قارچ و باکتری در بدن است را از آسیب این موجودات پاکسازی می‌کند و به ناخن رنگ و شکل زیبایی هدیه می‌دهد همچنین مرطوب کردن لب نیز از دیگر خواص روغن آرگان است. روغن خوراکی آرگان نیز از محصولات محبوب است که اثرات مثبت فراوانی بر عملکرد اندام‌های بدن می‌گذارد و کبد یکی از این اندام‌ها است که روغن آرگان با داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی، از سلولهای کبدی در برابر انواع سرطان و آسیب‌ها دفاع می‌کند.

نکته مهم: برخی افراد به مواد مختلف همچون روغن و غیره حساسیت دارند و در هنگام بهره بردن از این محصول نیز خوب است که در بخش کوچکی از پوست بدن، آن را تست کرده و در صورت عدم بروز التهابات و حساسیت های پوستی، به مصرف منظم آن ادامه دهید.

روش مصرف روغن آرگان

همراه ما باشید

نظرات