طرز تهیه فینگر فود برای مجالس در کمترین زمان + نکات مهم تهیه انواع فینگر فود

0

طرز تهیه فینگر فود : فینگرفود به عنوان پیش غذا یا حتی غذای اصلی می‌تواند سرو شود.خوبی فینگر فود این است که می‌توان چندین نمونه از آن را تهیه کرد و به عنوان میزبان همه ذائقه‌ها را راضی نگه داشت.به همین منظور ما طرز تهیه انواع فینگر فود ویژه ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

طرز تهیه انواع فینگر فود

طرز تهیه انواع فینگر فود برای مجالس در کمترین زمان + نکات مهم تهیه انواع فینگر فود

بورک گوشت

مواد لازم

گوشت چرخ کرده   ۲۵۰ گرم
پیاز   ۱ عدد
قارچ   ۱۰۰ گرم
تخم مرغ   ۱ عدد
پنیر پیتزا   ۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی   ۱ قاشق غذاخوری
خمیر یوفکا   به مقدار لازم
آب لیمو ترش   ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن، روغن و کنجد   به میزان لازم

طرز تهیه

قارچ‌های شسته شده را به صورت نگینی خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید.آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید. این کار برای سیاه نشدن قارچ‌هاست.بعد از بخار شدن آب قارچ آن‌ها را از تابه خارج کنید. پیاز نگینی خرد شده را درون تابه بریزید و زمان دهید تا سبک و طلایی شود.به پیازهای طلایی شده مقداری آویشن، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و یک دقیقه زمان دهید.گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه کنید. زمانی که گوشت تغییر رنگ داد رب گوجه فرنگی اضافه کنید.بعد از آن که طعم خام رب گرفته شد قارچ‌ها را اضافه کنید و دو دقیقه همه مواد را با هم تفت دهید.حالا زمان آماده کردن خمیر یوفکا رسیده است. خمیر را روی یک سینی بزرگ پهن کنید و با قلم مو خیس آن را نم دار کنید.یک قاشق از مایع گوشت را درون خمیر بریزید. کمی پنیر روی آن بریزید و خمیر را بپیچید.پس از پیچیدن لبه‌های خمیر را با قلم مو خیس کنید تا خمیر باز نشود.پس از آماده کردن همه خمیرها آن‌ها را در سینی چرب شده یا در سینی که کف آن کاغذ روغنی پهن کرده‌اید، بچینید.یک تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و بزنید تا یکدست شود. ۱ قاشق شیر را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید.از مخلوط تخم مرغ و شیر با قلم مو بر روی بورک‌ها بکشید و مقداری کنجد یا سیاه دانه روی آن بپاشید.بورک‌ها را در فری که از ۱۵ دقیقه قبل بر روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم شده است بگذارید.پس از ۲۰ دقیقه بورک‌ها آماده هستند. حالا زمان آن است که چند دقیقه گریل را روشن کنید تا روی بورک‌ها طلایی شوند.

بورک گوشت

کرپ اسفناج و پنیر

مواد لازم

اسفناج بدون ساقه   ۲ مشت پر
تخم مرغ   ۲ عدد
نمک   ۱/۴ قاشق چایخوری
آرد   نصف پیمانه
بیکینگ پودر   ۱/۳ قاشق چایخوری
گوجه گیلاسی   ۷ عدد
پنیر خامه ای   نصف پیمانه
ادویه   نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه

اسفناج، نمک و تخم مرغ را درون یک ظرف بزرگ بریزید و با کمک غذاساز یا گوشتکوب برقی آن‌ها را خوب خرد و مخلوط کنید. مواد را به حدی بزنید که بوی تخم مرغ ندهد.
آرد و بیکینگ پودر را به مخلوط اضافه کنید تا یک خمیر شل بدست بیاید. اگر به اندازه کافی شل نبود می‌توانید به آن شیر یا آب اضافه کنید. در نهایت باید یک خمیر شل مانند ماست زده شده داشته باشید.یک تابه نچسب را چرب کنید و روی حرارت قرار دهید. پس از داغ شدن روغن، از مرکز تابه شروع به ریختن مواد کنید.
مقداری از خمیر که در تابه می‌ریزید باید یک لایه نازک را تشکیل بدهد. پس از سرخ شدن یک طرف کرپ آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.پنیر خامه ای و ادویه‌های مورد علاقه خود مانند زیره، فلفل سیاه و آویشن را با هم مخلوط کنید.از مخلوط پنیر و ادویه‌ها بر روی کرپ بمالید. سپس آن را رول کنید.رولت را با سلفون بپوشانید و حدود ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.سلفون را از کرپ جدا کرده و با کمک یک چاقو اره ای کرپ را به قسمت‌های دلخواه برش بزنید.می‌توانید گوجه گیلاسی‌های قاچ شده را با یک خلال دندان روی کرپ‌ها ثابت نگه دارید.

کرپ اسفناج و پنیر

کاناپ مرغ و سبزیجات

مواد لازم

سینه مرغ پخته شده   ۱ عدد
هویج پخته شده   ۱ عدد
خیارشور ریز خرد شده   ۵ قاشق غذا خوری
سس مایونز   ۳ قاشق غذا خوری
ماست خامه ای   ۲ قاشق غذا خوری
سس خردل   ۲ قاشق غذا خوری
گردو خرد شده   ۲ قاشق غذا خوری
جعفری خرد شده   ۲ قاشق غذا خوری
ذرت   ۲ قاشق غذا خوری
نان تست   به میزان لازم
نمک، فلفل، پاپریکا   به میزان لازم

طرز تهیه

نان تست را به وسیله یک کاتر دایره ای برش دهید و داخل نایلون بگذارید تا خشک نشوند. مرغ ها را داخل غذاساز یا با چرخ گوشت چرخ کنید.داخل ظرف مناسبی سس مایونز، سس خردل، ماست و ادوبه ها را ریخته و با هم مخلوط می کنیم اگر خواستید مواد رنگی باشند رنگ مورد نظر را در این مرحله افزوده تا کاملا رنگ در سس باز شود.حالا به ترتیب مرغ، هویج، خیار شور، ذرت، گردو و جعفری را به سسی که آماده کرده ایم افزوده و کاملا مخلوط می کنیم تا بافتی خمیری بدست آوریم.حالا کاتری را که قبلا برای نان ها استفاده کرده بودیم را روی میز کار گذاشته مقداری از مواد آماده شده را داخل کاتر ریخته کمی سطح آن را صاف می کنیم و نان برش خورده را روی آن گذاشته کمی فشار می دهیم کاتر را بلند کرده برمی گردانیم و از سمت نان فشار وارد کرده و کاناپ را از داخل کاتر خارج می کنیم و به شکل دلخواه تزئین کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه کاناپ مرغ و سبزیجات

کراکت مرغ و پنیر

سیب زمینی   ۴ عدد
سینه مرغ   ۵۰۰ گرم
جعفری ساطوری   ۲ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا   ۱/۲ پیمانه
آرد سوخاری   ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ   ۲ عدد
سیر   ۱ حبه
روغن   به میزان لازم
نمک، فلفل و پودر سیر   به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا مرغ را داخل قابلمه کوچکی گذاشته و به همراه سیر، پیاز، نمک و فلفل روی حرارت بگذارید تا کاملا پخته شود.سیب زمینی ها را هم به همراه کمی نمک و آب روی حرارت بگذارید تا خوب پخته شوند. زمانیکه سیب زمینی ها پخته شد پوست آنها را بگیرید و به کمک یک گوشتکوب خوب سیب زمینی را له کنید.حالا مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و داخل کاسه ای بزرگ بریزید. حالا سیب زمینی له شده، ۱ عدد تخم مرغ و جعفری خرد شده را به مواد افزوده و خوب ورز می دهیم تا مواد کاملا یکدست شوند.در این مرحله پنیر پیتزا، نمک، فلفل و پودر سیر را به مواد افزوده و دوباره خوب مخلوط می کنیم .حالا از مواد آماده شده کراکت به اندازه یک گردو برداشته و به شکل لوله ای درمی آوریم.حالا کراکت ها را در ۱ عدد تخم مرغ که کمی زده ایم تا از لختگی خارج شود می غلتانیم و بعد داخل پودر سوخاری می غلتانیم و در یک سینی می گذاریم و به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال استراحت می دهیم.داخل تابه مناسبی را کمی روغن می ریزیم و دور تا دور کراکت ها را داخل روغن سرخ می کنیم و بعد از اینکه خوب طلایی شدند از داخل تابه خارج کرده و روی دستمال روغن گیر می گذاریم.کراکت های آماده شده را در ظرف زیبایی چیده و در کنار انواع سس نوش جان کنید.

کراکت مرغ و پنیر

بقچه بادمجان

مواد لازم

بادمجان   ۵ عدد
پیاز   ۱ عدد
گوشت چرخ کرده   ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای   ۱ عدد
گوجه فرنگی   ۳ عدد
رب گوجه فرنگی   ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه   به میزان لازم

طرز تهیه

پوست بادمجان‌ها را گرفته و از سر درازا آن‌ها برش بزنید. هر کدام از برش‌ها نه زیاد نازک نه زیاد کلفت باشد. آن‌ها در محلول آب و نمک به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا تلخی آن گرفته شود.
سپس بادمجان‌ها را آبکشی کنید و بگذارید تا خشک شود. حالا زمان آن است که بادمجان‌ها را در یک تابه با روغن داغ شده سرخ کنید. پس از سرخ شدن هر کدام از آن‌ها درون دستمال کاغذی گذاشته و روغن اضافی آن‌ها را بگیرید.پیاز نگینی خرد شده را تفت بدهید. بعد از گذشت کمی زمان زردچوبه به آن اضافه کنید و بعد از آن گوشت چرخ کرده. زمانی که گوشت تغییر رنگ داد فلفل سیاه، نمک و رب بزنید و همه را با هم مقداری تفت بدهید.دو ورق از بادمجان را به صورت به علاوه روی هم قرار بدهید. تا مخلوط گوشت وسط آن بریزید و به صورت بقچه آن را جمع کنید. می‌توانید برای فیکس نگه داشتن آن از خلال دندان استفاده کنید.این مرحله زمان آماده کردن سس است. پیاز نگینی خرد شده درون تابه بریزید و تفت بدهید. سپس گوجه فرنگی‌هایی که از قبل با رنده یا غذاساز پوره کرده‌اید را به پیاز اضافه کنید. نمک، زردچوبه، فلفل قرمز و رب را به آن اضافه کنید و زمان دهید تا آب اضافی تبخیر شود و تغییر رنگ بدهید. یک پیمانه آن به آن اضافه کنید.بقچه‌ها را به سس جا افتاده آرام آرام اضافه کنید و دوباره زمان دهید تا سس به خورد بقچه‌ها برود.همچنین می‌توانید سس را با بقچه‌ها درون ظرف پیرکس ریخته و در فر قرار بدهید. فر تنظیم شده بر ۱۸۰ درجه سانتی گراد را بر روی ۳۰ دقیقه زمان تنظیم کنید.

بقچه بادمجان

توپک پنیری

مواد لازم

تردیلای خرد شده   ۱ بسته
سیب زمینی متوسط   ۵ عدد
تخم مرغ   ۱ عدد
آرد سفید   ۱ پیمانه
پنیر پیتزا   ۲۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و آویشن   هر کدام یک قاشق چایخوری

طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید تا گل آن کاملاً پاک شود. سپس به نمک و روغن آغشته کنید. درون فویل بپیچید و یک ساعت در فر قرار بدهید. اگر فر ندارید می‌توانید سیب زمینی‌ها را آبپز کنید.سپس سیب زمینی‌ها له کنید و به آن‌ها ادویه‌های مورد علاقه خودتان اضافه کنید. دوباره آن‌ها مخلوط کنید.به اندازه یک قاشق از سیب زمینی را برداشته و کف دست پهن کنید. درون آن پنیر پیتزا ریخته و گرد می‌کنیم. همه سیب زمینی را که به شکل توپک در آوردیم به مدت یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.وقتی توپک‌ها خود را گرفتند نوبت به سوخاری کردن آن‌ها می‌رسد. هر توپک را در آرد سفید و سپس در تخم مرغی که یک دست شده است می‌غلتانیم.سپس آن‌ها را در تردیلای خرد شده یا آرد سوخاری زده و در روغن داغ به گونه ای که شناور بماند می‌اندازیم.می‌توانید بعد از غلتاندن در تردیلا، دوباره آن را در تخم مرغ و دوباره در تردیلا بغلتانید تا توپک‌هایی ترد تر داشته باشید.درون توپک علاوه بر پنیر می‌توانید از سبزی‌های معطر، سوسیس رنده شده و چیزهای دیگر هم استفاده کنید.

توپک پنیری

قارچ شکم پر

مواد لازم

قارچ   ۸ عدد بزرگ
سس کچاپ   ½ لیوان
پنیر پیتزا   ½ لیوان
سوسیس   ۱ عدد
جعفری   ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر   ½ قاشق چایخوری
ادویه اورگانو   ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه   به مقدار کافی

دستور پخت

برای تهیه قارچ شکم پر مجلسی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس ساقه های قارچ ها را خارج می کنیم. در ادامه یک ظرف مناسب فر مثل پیرکس را با روغن به خوبی چرب می کنیم.سپس قارچ ها را به صورت وارونه داخل ظرف پیرکس می چینیم. در ادامه سس کچاپ را به همراه پودر سیر، اورگانو و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم و داخل هر قارچ مقداری از سس را می ریزیم.در ادامه روی قارچ ها را با پنیر پیتزا پر می کنیم، سپس سوسیس را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و روی هر قارچ یک ورق سوسیس قرار می دهیم. در ادامه ظرف پیرکس را در فر که کاملا گرم شده است قرار می دهیم.پس از گذشت ۱۵تا ۲۰ دقیقه که پنیر پیتزا به طور کامل حل شد، قارچ شکم پر ما اماده است. در ادامه قارچ ها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم و برای تزیین غذا استفاده می کنیم.

قارچ شکم پر

جامبو شلز

مواد لازم

گوشت چرخ کرده   ۵۰۰ گرم
پاستای جامبو شلز   ۱ بسته
فلفل دلمه ای   ۲ عدد
پنیر براتو (گودا) رنده شده   ۱۰۰ گرم
قارچ خرد شده   ۲۰۰ گرم
سیر کوبیده شده   ۲ حبه
رب گوجه فرنگی   ۱ قاشق غذاخوری
پیاز   ۱ عدد
فلفل سیاه، نمک و زردچوبه   به میزان لازم
روغن مایع سرخ کردنی   به میزان لازم
آویشن   به میزان لازم

دستور تهیه :

قابلمه ای بردارید و به مقدار لازم درون آن آب بریزید، سپس آب را روی شعله های گاز قرار بدهید. بعد از به جوش آمدن، آب پاستا را درون قابلمه آب جوش بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه آن را روی حرارت بالا بگذارید، پس از نرم شدن پاستا آن را آبکش کنید.یک تابه برداشته، روغن سرخ کردنی را داخل آن بریزید و پس از داغ شدن، پیاز ها را به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا پیازها نرم شوند، بس از نرم شدن پیازها، فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید زمانی که نرم شدند قارچ های ریز شده را اضافه کنید وقتی آب مواد تمام شد نوبت به اضافه کردن گوشت می رسد، گوشت را اضافه کنید و آن را تفت دهید.بعد از اضافه کردن گوشت، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و دوباره به تفت دادن مواد ادامه دهید، سپس فلفل سیاه و نمک و زردچوبه و آویشن را به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا آب آن کاملا بخار شود.اول از همه باید فر را به مدت ۱۰ دقیقه روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید، اکنون پاستاهای آبکش شده را با موادی که درون تابه تفت داده بودید کاملا پر کنید، بر روی آن ها پنیر براتو (گودا) را بریزید و جامبو شلز را درون ظرف نسوز فر قرار بدهید و آن ها را به مدت زمان ۲۰ دقیقه و با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد داخل طبقه وسطی فر بگذارید تا پنیر براتو به طور کامل آب شود.سپس جامبو شلز را بیرون بیاورید و به صورت دلخواه تزئین کنید. غذای خوشمزه شما آماده شده و آماده ی نوش جان کردن است. می توانید برای سرو از سس گوجه استفاده کنید

جامبو شلز

میگو پفکی

مواد لازم :

میگو   ۵۰۰ گرم
آب لیمو ترش   ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون   ۴ قاشق غذاخوری
آرد سفید   ۱ لیوان
آب گازدار   ۱ لیوان
بکینگ پودر   ۱ قاشق چایخوری
پودر سیر   ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا   ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز   ½ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز   ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه   به مقدار کافی
روغن مایع   به مقدار کافی

دستور پخت :

برای تهیه میگو پفکی خوشمزه ابتدا میگوها را پاک می کنیم و رگ سیاه پشت بدن میگوها را خارج می کنیم. در ادامه میگوها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روغن زیتون را به کاسه اضافه می کنیم.حالا با دست میگوها را زیر و رو می کنیم تا به وسیله روغن زیتون کاور شوند. حتما باید ابتدا میگوها را با روغن زیتون کاور کنیم، چون اضافه کردن آب لیمو ترش و نمک بدون کاور کردن میگوها باعث سفت شدن آنها می شوند.پس از اینکه میگوها را با روغن زیتون کاور کردیم، آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و کمی مواد را ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، در صورت تمایل می توانیم کمی زعفران نیز اضافه کنیم.حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا میگوها طعم دار شود. پس از اینکه میگوها طعم دار شدند، آنها را از یخچال خارج کرده و به سراغ آماده کردن خمیر می رویم.برای تهیه خمیر ابتدا آب گازدار را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم. در ادامه بکینگ پودر را به همراه پودر سیر، پاپریکا، فلفل قرمز، پودر تخم گشنیز مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.حالا مواد را به آرامی ترکیب می کنیم تا خمیری شبیه به فرنی به دست بیاید. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن داخل تابه اضافه می کنیم که میگوها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.حالا میگوهای طعم دار شده را داخل خمیر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت یک دقیقه درون خمیر باقی بمانند، سپس از خمیر خارج کرده و داخل روغن داغ می اندازیم تا میگوها به طور کامل سرخ شوند.نکته مهم برای پفکی تر شدن میگوها این است که حتما باید اجازه دهیم روغن به طور کامل داغ شود، سپس میگوها را به روغن اضافه کنیم. در ادامه میگوهای پفکی را از روغن خارج کرده و درون توری فلزی قرار می دهیم.در صورتی که توری فلزی نداشتیم، می توانیم از دستمال حوله ای برای گرفتن روغن اضافی میگوها استفاده کنیم. در ادامه میگوهای پفکی را داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

میگو پفکی

تارت کشک بادمجان

مواد لازم جهت تهیه تارت :

آرد   ۲ پیمانه
کره   ۱۰۰ گرم
تخم مرغ   ۱ عدد
شیر   ۴ قاشق غذاخوری
روغن مایع   ۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر   ۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل   به میزان لازم

طرز تهیه

در ابتدا کره را از یخچال بیرون آورید و به تکه های کوچک آن را تقسیم کنید و حالا آرد را به کره اضافه کنید و با دست این ۲ را با هم مخلوط کنید تا شبیه به خرده های بیسکوییت شوند.
اگر دنبال لباس زیر قیمت مناسب و با کیفیتی اینجا کلیک کن | سامان لعیاحالا این مخلوط کره و آرد را درون غذاساز بریزید و سپس تخم مرغ، شیر و روغن را به آن اضافه کنید و این مواد ررا با هم مخلوط کنید تا خمیر یکنواخت شود.در آخر نمک، فلفل و پودر سیر را به مواد اضافه کنید و مقداری مخلوط کنید تا مواد به صورت یکدست شوند.خمیر به دست آمده را زیاد ورز ندهید زیرا این کار باعث می شود که خمیر سفت شود.حالا روی ظرف که دارای خمیر است را با سلفون بپوشانید و به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید.دمای فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و سپس قالب تارت را مقداری چرب کنید و خمیر ار از یخچال درآورید و درون قالب تارت بریزید و سپس خمیر را باز کنید و با دست به خمیر شکل دهید.در آخرین مرحله تارت کشک بادمجان، حالا تارت را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فری که از قبل گرم کرده اید قرار دهید و مقداری باشد که زیرر تارت ها طلایی شود و فر را خاموش کنید و تا وقتی که تارت ها خنک نشده اند آنها را از قالب خارج نکنید.

مواد لازم کشک بادمجان

بادمجان   چهار عدد
پیاز بزرگ  یک عدد
سیر   دو حبه
نعنا داغ   یک قاشق غذاخوری
کشک   سه قاشق غذاخوری
روغن  به میزان لازم
نمک، فلفل و زردچوبه   به میزان لازم

دستور تهیه

برای تهیه کشک بادمجان باید در ابتدا بادمجان ها را بشویید و پوست آنها را بگیرید و به صورت ورقه ای آنها را برش بزنید و حالا روی بادمجان ها کمی نمک بزنید و به مدت نیم ساعت در آبکش قرار دهید تا تلخی آنها گرفته شود، حالا آنها را با آب سرد بشویید و صبر کنید تا خشک شوند.سینی فر را مقداری چرب کنید و بادمجان ها را در آن قرار دهید، حالا روی بادمجان کمی روغن اسپری کنید و به مدت ۴۰ دقیقه هم بزنید، سپس بادمجان های سرخ شده را به آن اضافه کنید.حالا یک فنجانآب جوش به مواد اضافه کنید تا بادمجان ها روی حرارت ملایم پخته و نرم شوند، پس از اینکه آب آن کشیده شد حالا کشک را به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم پخته شوند و در آخر هم نهنا داغ را به آن اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.در آخر کشک بادمجا را بکوبید و فرصت بدهید تا کمی خنک شود، حالا پس از خنک شدن تارت ها انها را از قالب بیرون بیاورید و با کشک بادمجان آنها را پر کنید.می توانید روی تارت کشک بادمجان را بنا به سلیقه خود با محلول زعفران، گردوی خرد شده، پیاز داغ، سیر داغ و نعنا داغ تزیین کنید.

تارت کشک بادمجان

همراه ما باشید

نظرات