بیوگرافی دکتر مسعود صابری جراح، خواننده و مجری + جزئیات برنامه «دکتر مسعود»

1

بیوگرافی دکتر مسعود صابری جراح، خواننده و مجری+ جزئیات برنامه «دکتر مسعود»

دکتر مسعود صابری پزشک و خواننده متولد اردیبهشت ماه ۱۳۴۹ در محله شکوفه تهران است. او متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات است که علاوه بر پزشکی در زمینه خوانندگی و مجری گری نیز فعالیت دارد و تاکنون هم کنسرت برگزار کرده و هم برنامه های تلویزیونی داشته است. ادامه بیوگرافی دکتر مسعود صابری را با حواشی بخوانید

دکتر مسعود صابری

بیوگرافی مسعود صابری، مردی برای همه فصول

دکتر مسعود صابری متولد اردیبهشت ۱۳۴۹ در محله شکوفه تهران، متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات است. او که فارغ التحصیل تخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات از دانشگاه شهید بهشتی است، به عنوان کارشناس مجری در برنامه اکسیر با فرزاد حسنی به تلویزیون آمد و در کنار آن به کار خوانندگی هم روی آورد و کنسرت نیز اجرا کرده است. او چندی پیش برنامه تلویزیونی جدیدی به نام «دکتر مسعود» در زمینه آموزش مسائل پزشکی به مردم در قالب رئالیتی شو تولید کرد.

مسعود صابری

زندگینامه مسعود صابری

دکتر مسعود صابری متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات دارای چندین سال سابقه در این زمینه است. او جراحی های زیادی مانند جراحی تومور مغزی، دیسک کمر، دیسک گردن، جراحی ستون فقرات و جراحی هیپوفیز را با موفقیت انجام داده و معمولا با عمل های متفاوت و بسیارسنگینش شناخته می شود. وی به جز پزشکی به هنر نیز علاقه دارد و خوانندگی نیز می کند و تاکنون چندین قطعه آهنگ اجرا کرده است . مسعود صابری در پیشه های خوانندگی، پزشکی و اجرای در تلویزیون به شهرت دست یافته است.

او در کودکی در محله شکوفه در جنوب شرقی تهران به دنیا آمده است و با توجه به علاقه ی زیادی که به پزشکی داشته است. این حرفه را دنبال می کند. او در سال ۱۳۶۸ در دانشگاه شهید بهشتی وارد شد و در سال ۱۳۸۴ به دنبال تخصصش رفت. او در میان هنرمندان و تهیه کنندگان مطرح اقوام زیادی دارد. رسول صدرعاملی پسرخاله او یکی از کارگردانان به نام سینمای کشور است. هم چنین علی سرتیپی نیز دایی مسعود صابری است.

دکتر مسعود صابری

نسبت با چهره ها

علی سرتیپی دایی مسعود صابری و رسول صدرعاملی کارگردان سینما، پسر خاله مسعود صابری است.

دکتر مسعود صابری، پسر خاله رسول صدر عاملی است که کارگردان فیلم های پاییزان و دختری با کفش های کتانی است. علی سرتیپی که در شرکت فیلمیران با همکاری صدر عاملی به عنوان یک تهیه کننده سینما مشغول به کار است هم دایی دکتر مسعود صابری بوده و به همین خاطر٬ ایشان در یک خانواده هنری بزرگ شده است. دکتر مسعود صابری ٬ قاری حرفه ای قران کریم بوده و قرآن را الهام بخش خود برای ورود به دنیای موسیقی و نواهای دل انگیز عرفانی می داند.

 

همسر و فرزندان دکتر صابری 

او ازدواج کرده و یک فرزند پسر به نام مهدیار و یک دختر به نام باران دارند. فرزند ایشان که ۱۷ سال سن دارد طبق نوشته خودش در پروفایل صفحه اینستاگرامش در کشور آمریکا زندگی می کنند.

خوانندگی مسعود صابری

آهنگ ها:

طعم جنون
خوب من
فرشته
قلب سنگی
تیتراژ برنامه وقتشه
حرفای باحال
نامهربون
دلبر
دلتنگی
شب آروم

سیه گیسو

بارون

بارون بارونه

آهنگ های مسعود صابری

او تا به حال با فعالیت در بازار موسیقی کشور آهنگ های طعم جنون ، خوب من ، فرشته ، قلب سنگی ، تیتراژ برنامه وقتشه، حرفای باحال ، نامهربون ، دلبر ، دلتنگی ، شب آروم ، سیه گیسو، بارون، بارون بارونه و … را منتشر کرده است که برای بعضی از آنها موزیک ویدیو و کلیپ هم ساخته است.

ماجرای خوانندگی دکتر مسعود صابری

مسعود صابری در برنامه خندوانه اجرای زنده کوتاهی داشت، او نشان داد در هنر خوانندگی استعداد خوبی دارد و دنبال این هنر را نیز گرفت، او با انتشار چندین قطعه توانست مشهور شود و پس از آن کنسرت هم اجرا کرد کـه همه بلیط های آن فروش رفت.

حواشی و نجات کودک غرق شده

برنامه اکسیر در استودیویی حوالی پارک سرخه حصار تهران، در حال ضبط قسمت هفتم بودند که شیون مادری که کودک ۳ ساله‌ اش در بیرون از استودیو برنامه و در آب‌ نما غرق شده بود، موجب نگرانی عوامل و تماشاگران برنامه شد.

دکتر مسعود صابری همراه با فرزاد حسنی در حال اجرا بود که در پی این اتفاق بلافاصه به همراه مجری و عوامل برنامه به محل حادثه رفته و با پسربچه‌ ای مواجه شدند که به دلیل پرت شدن در درون آب‌ نمایی آلوده، نفس نمی‌ کشد و بی جان افتاده است در نهایت با اقدامات لازم دکتر صابری جهت احیای کودک بی جان، این کودک از مرگ حتمی نجات یافت.

مسعود صابری

تولید برنامه تلویزیونی «دکتر مسعود»

مسعود صابری که با اجرای برنامه اکسیر در کنار فرزاد حسنی و برخی برنامه های تلویزیونی دیگر به تجربه های خوبی در زمینه اجرای تلویزیونی دست یافته بود؛ تصمیم به تولید یک برنامه تلویزیونی گرفت.

دکتر مسعود صابری یک رئالیتی شو با نام «دکتر مسعود» تولید و منتشر کرد که در آن مسائل پزشکی مبتلابه مردم با زبانی ساده و جذاب آموزش داده می شود.

او در این برنامه نقش مجری و راوی دانا را برعهده دارد و با دعوت مهمان هایی در حوزه های مختلف مسائل پزشکی که در زندگی روزمره مردم تاثیر زیادی دارند را بررسی می کند.

برنامه «دکتر مسعود» شب یلدای سال ۱۴۰۲ برای اولین بار از طریق روبیکا پخش شد.

دکتر مسعود صابری

گفتگو و مصاحبه با دکتر مسعود صابری

شاید وقتی بدانید مسعود صابری که حالا هم خواننده و هم جراح مغز و اعصاب است، خواهرزاده علی سرتیپی، تهیه‌کننده پرنفوذ سینماست و رسول صدرعاملی هم با او فامیلی نسبتا نزدیکی از سوی خانواده مادری دارد، فکر ‌کنید این افراد در تبدیل‌شدن او به چهره‌ای هنری نقش ویژه‌ای داشته‌اند، اما ظاهرا این‌طور نیست.

مسعود صابری می‌گوید نه‌تنها در این عرصه به او کمکی نکرده‌اند که حتی باور هم نداشتند که خواننده مطرحی بشود.

او این جمله را خیلی محکم و انگار از ته دل بیان می‌کند، اما بلافاصله بعد از آن، جمله‌ای دیگر را به حرف‌هایش سنجاق می‌زند: «کمک و تأثیر آنها غیر مستقیم بود.

مثلا در سنین نوجوانی در پشت صحنه گل‌های داوودی حاضر شدم و در طول همین رفت‌وآمدها با هنرمندان و استادان بزرگی چون مشایخی و انتظامی مراوده پیدا کردم و همین‌ها بخشی از شخصیتم را ساخت.»

مسعود صابری پزشک و جراح مغز و اعصابی است که از کودکی موسیقی را نزد پدربزرگ مادری‌اش یاد گرفته و بعد سراغ پزشکی رفته است.

دکتر مسعود صابری

چه اتفاقی افتاد که از دنیای پزشکی به سمت دنیای موسیقی رفتید؟

موسیقی یک واقعیت مسلم در زندگی من از زمان کودکی‌ام بود. وقتی آدم با چیزی بزرگ می‌شود، نمی‌تواند آن را کنار بگذارد. پدربزرگ مادری و پدری من، هر دو صدای خوبی داشتند و همیشه موسیقی در زندگی ما جاری بود اما جالب اینکه صدایم را از پدرم به ارث بردم.

دقیقا از چه سنی موسیقی را شروع کردید؟

ماجرا به ٣ یا ٤ سالگی برمی‌گردد؛ زمانی که پدربزرگ مادری‌ام با من آواز کار می‌کرد. از بچگی صدای ایشان در گوش من بود، در مدرسه قرائت قرآن، صوت و تجوید کار کردم و قاری شدم. از ١٥ سالگی هم کلاس آواز رفتم. بعد با آقای افکاری آشنا و وارد فضای حرفه‌ای‌تری شدم. همسر ایشان به من سازها را آموزش دادند. آقای افکاری ملودی‌های خوبی را معرفی می‌کرد و من به‌واسطه ایشان با ترانه‌سراها و آهنگسازهای قدیمی و جدید زیادی آشنا شدم و در نهایت رفاقتی دو سویه میانمان شکل گرفت؛ در حوزه موسیقی و پزشکی. من از آنها یاد می‌گرفتم و آنها در حوزه پزشکی به من اعتماد و لطف داشتند و کمک می‌گرفتند. حتی برخی از آنها را جراحی کردم. همه اینها به حرفه‌ای‌ترشدن من کمک کرد.

دکتر مسعود صابری

پس در واقع موسیقی مقدم بر پزشکی و جراحی مغز و اعصاب بود.

بله، دقیقا. البته در زمان تحصیل رشته پزشکی به علت گرفتاری‌های دوره تخصص، فرصت زیادی برای موسیقی نبود، اما وقتی تحصیلاتم تمام شد دوباره با جدیت آن را دنبال کردم.

آواز خواندن چه تاثیری در کار پزشکی و پذیرش بیمارانتان دارد؟

برای مردم جذابیت بیشتری دارد که یک پزشک موسیقی کار کند، چون فضای پزشکی را فضایی خشک و بی‌روح تصور می‌کنند، در صورتی‌که معتقدم پزشکی و به‌خصوص جراحی آخرین درجه از هنر است، اما برای بیمار که همیشه اتاق عمل را استرس‌آور درک کرده است، این ماجرا باعث آرامش خاطر می‌شود.

روی شما و کار شما چطور؟ تاثیری داشته است؟

پزشکی قواعد و اصول خود را دارد، بنابراین در کار آن تاثیری ندارد، اما برای آرامش خودم تأثیر داشته است. در کنار کار پزشکی هیچ تفریح خاصی ندارم و در واقع زمان‌های استراحتم را به تمرین و گوش‌دادن موسیقی اختصاص داده‌ام.

دکتر مسعود صابری

نخستین آهنگتان که منتشر شد، چه بازخوردی از اطرافیان و مخاطبان گرفتید؟

نخستین کارم که در ‌سال ٩٦ با موزیک ویدیویی به‌عنوان طعم جنون منتشر شد، کل فضای مجازی را پر کرد. از بچه ٣ ساله تا فرد ٩٠ ساله مخاطب این کار شدند. علاوه بر ملودی، مفهوم و زیبایی ترانه، شاید البته بخشی از محبوبیت به‌دلیل این بود که یک جراح کار را خوانده بود. از سوی دیگر، سلبریتی‌ها و تقریبا همه آنها مرا حمایت کردند و کلیپ را روی صفحه‌های خود گذاشته بودند. ویدیو در صفحه خودم بیست‌هزار کامنت داشت. همین که مردم کسی را از خارج از دنیای موسیقی پذیرفتند برایم مهم بود، اگرچه به‌طور کلی در ایران نگاه خوبی به این ماجرا وجود ندارد که یک نفر در چند حوزه کار کند.

به‌صورت تخصصی چه سازی را کار کرده‌اید؟

پیانو را از ‌سال ٩٠ شروع کرده‌ام و هنوز هم در حال یادگیری هستم. حتی بحث و گفت‌وگو درباره آن با افرادی که بیشتر از من تجربه دارند هم برایم جذاب است.

شما در برنامه اکسیر که از تلویزیون پخش شد هم نقش ویژه‌ای داشتید. آن برنامه چقدر به شناخته‌شدن شما کمک کرد؟

با وجود دو ‌سال زحمتی که یک گروه ٤٠٠ نفره برای این برنامه کشیدند، چون زمان پخش آن مناسب نبود، برنامه برد زیادی برای من نداشت. اکسیر ساعت یک نیمه‌شب از شبکه سه پخش می‌شد، بنابراین در جایی که باید، قرار نگرفت. در شهرستان‌ها وضع فرق می‌کرد چون برد رسانه ملی در آنجا بیشتر از تهران است. من یک‌بار میهمان خندوانه بودم؛ برد این برنامه برای شناخته‌شدن من ‌هزار برابر بیشتر از اکسیر بود.

جز حضور هنرمندان حوزه موسیقی که در خانواده شما بوده اند، هنرمندان حوزه سینما هم از نزدیکان شما هستند. آنها چه کمکی کردند؟

 

علی سرتیپی، دایی من یکی از مهمترین تهیه‌کنندگان سینمای ایران است و رسول صدرعاملی، پسر خاله مادرم یکی از کارگردان‌های شناخته‌شده. کمکی که به من نکردند هیچ، حتی باور نداشتند که خواننده شوم، اما به‌طور غیر مستقیم خیلی کمک کردند؛ مثلا در ١٤ سالگی، سر ضبط فیلم گل‌های داوودی بودم، با هنرمندان زیادی مثل استاد مشایخی، انتظامی و … آشنا شدم. مراوده با این افراد در شکل‌گیری بخشی از شخصیتم نقش داشت؛ گرچه بعدها کلاس‌های اکت، بازیگری و فن بیان هم رفتم.

عکس های مسعود صابری

  دکتر مسعود صابری

دکتر مسعود صابری

دکتر مسعود صابری

دکتر مسعود صابری

دکتر مسعود صابری

 

مسعود صابری

مسعود صابری

مسعود صابری

 

1 دیدگاه در “بیوگرافی دکتر مسعود صابری جراح، خواننده و مجری + جزئیات برنامه «دکتر مسعود»

  1. hamitarh گفت:

    دکتر صداش عالیه

نظرات