اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم رفقای خوب با نقش ها +عکس ها و داستان

0

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم ایرانی رفقای خوب با نقش ها +عکس ها و داستان

فیلم رفقای خوب : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران فیلم رفقای خوب (ایرانی) با اسامی و عکس ها و نقش های هنرپیشه های فیلم رفقای خوب همراه با اسامی عوامل با بازی زنده یاد جمشید مشایخی (حسین عطاری)، زنده یاد داریوش اسدزاده، رضا رویگری، نعیمه نظام دوست و محمد کاسبی در ادامه مطلب میخوانید.

فیلم رفقای خوب

اسامی بازیگران فیلم رفقای خوب

رفقای خوب نام فیلم سینمایی محصول کشور ایران در سال ۱۳۹۴ در ژانر درام و خانوادگی است با بازی بازیگران معروف سیتمای ایران به یکی از جذابترین و فیلم هایی سینمایی در آن زمان تبدیل شد. این فیلم قرار است پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در ساعت ۲۲ از شبکه آی فیلم پخش شود تا بینندگان با تماشای آن لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنند.

اسامی بازیگران فیلم رفقای خوب

فیلم سینمایی رفقای خوب در ژانر درام – خانوادگی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی مجید قاری زاده است. این فیلم محصول سال ۱۳۹۴ می باشد و در آن بازیگران معروف و شناخته شده ایرانی چون: زنده یاد جمشید مشایخی، زنده یاد داریوش اسدزاده، رضا رویگری، نعیمه نظام دوست و محمد کاسبی و … به ایفای نقش پرداختند. نکته غم نگیز و تلخ این فیلم تلویزیونی این است که تعدادی از بازیگران آن فوت کردند و دار فانی را وداع گفتند.

خلاصه داستان فیلم رفقای خوب

این فیلم برای اولین بار در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ در سینماهای ایران اکران شد و تا کنون نیز در شبکه مختلف سیما بازپخش و تکرار شده است.

خلاصه داستان فیلم رفقای خوب

این فیلم داستان زندگی یک بازیگر پیشکسوت به نام حسین عطاری (جمشید مشایخی) را روایت می‌کند که سالهاست جلوی دوربین نرفته‌است و حالا که بناست مراسم تجلیلی برایش برگزار شود هم هیچ‌کس از محل زندگیش خبر ندارد. اینجاست که رفقای قدیمی این بازیگر که آنها نیز مدتهاست به دنبالش هستند درصدد برمی‌آیند تا با کمک نوه اش، او را پیدا کنند.

بیوگرافی بازیگران فیلم رفقای خوب

بیوگرافی بازیگران فیلم رفقای خوب

  • جمشید مشایخی (حسین)
  • محمد کاسبی
  • داریوش اسدزاده
  • عنایت‌الله بخشی
  • نوید لایقی مقدم
  • احمدرضا اسعدی
  • نعیمه مظام دوست
  • رامین ناصرنصیر
  • غلامرضا صادقی
  • بیتا خردمند
  • رضا رویگری
  • سید جواد یحیوی
  • ابراهیم تفرشی

نعیمه نظام دوست

نعیمه نظام دوست

نعیمه نظام دوست متولد ۲۳ آبان ماه ۱۳۵۳ در تهران، دارای دیپلم علوم تجربی است. او از سال ۱۳۷۰ کار بازیگری را در گروه های آزاد تئاتر آغاز کرد، سپس در مجموعه نوروز ۷۲ بازی کرد. نظام دوست به طور حرفه ای با ساعت خوش و در سال ۷۳ وارد عرصه بازیگری شد.

داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده متولد ۱ آذر ۱۳۰۲، کرمانشاه – درگذشته ۳ شهریور ۱۳۹۸، پس از پایان دوره‌ی دبیرستان، وارد هنرستان هنرپیشگی شد و رشته‌ی هنر و بازیگری تئاتر را دنبال کرد. وي فعاليت هنري خود را در جوانی در تئاتر تهران آغاز کرد و از طرف مركز هنرهاي ملي به جشنواره‌ی تئاتر پاريس اعزام شد و بعد از مراجعت، به كارگرداني تئاتر مشغول شد.

او در سال ۱۳۴۶ بنا به دعوت يكي از استوديوهاي فيلمبرداري، عازم مينیاپولیس آمريكا شد و به عنوان بازیگر و نویسنده در فیلم «در آمريكا اتفاق افتاد» حضور یافت. وي در سال ۱۳۵۵ به تشویق پروفسور دیویدسن جهت مطالعه و پژوهش در امور تئاتر به آمریکا رفت و در سال ۱۳۶۵ به وطن بازگشت و در سينما و تلويزيون ايران مشغول به کار شد.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما، بیش از ۷۰ سال ‎است که در عرصه‌ی هنر فعالیت دارد و در فیلم‌هایی چون «همسر» ، «بوی کافور، عطر یاس»، «این ترانه عاشقانه نیست» ، «جعبه‌ی موسیقی» ، «قلاده‎های طلا» ، «ساکن کلبه‌ی چوبی» ، «سلام پدربزرگ» ، «یتیم‎خانه‎ی طهران» و «شاعر و برادران» و مجموعه‌های «خانه‎ی سبز» ، «آژانس دوستی» ، «روزگار جوانی» ، «هوش سیاه» ، «چمدان»، «مهمانان ویژه» و ….به نقش‌آفرینی پرداخته ‌‎است.

محمد کاسبی

محمد کاسبی

 

محمد کاسبی متولد ۴ خرداد ۱۳۳۰، تهران، فارغ‌التحصيل بازيگری و كارگردانی سينما و تئاتر از دانشكده‌ی هنرهای دراماتيك است.

وی فعاليت هنری‌اش را با تئاتر آغاز کرد و پیش از تحصیل و در حین آن در دانشکده‌ی دراماتیک به دوبلوری پرداخت.

با پیروزی انقلاب اسلامی، وی به مدت دو سال مسئول واحد نمایشات رادیو بود و همزمان گویندگی در رادیو را نیز انجام می داد.

کاسبی در مجموعه‌های تلویزیونی چون «خوش‌رکاب» ، «صاحبدلان» ، «خوش‌نشین‌ها» ، «فراموشی» و «خوب، بد، زشت»؛ و فیلم‌هایی نظیر «توبه‌ی نصوح» ، «بحران» ، «همسفر»  «دایره‌ی سرخ» ، «دنیای وارونه» ، «نیما یوشیج» ، «دیوار» و «بدون اجازه» به ایفای نقش پرداخته‌ است.

جمشید مشایخی (حسین)

جمشید مشایخی (حسین)

جمشید مشایخی، متولد ۶ آذر ۱۳۱۳، تهران، درگذشت ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ تهران، دارای تحصیلات ناتمام در رشته‌‌ی تئاتر است. این بازیگر صاحب‌سبک و پیشکسوت کشورمان در سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره‌ی تازه‎تأسیس هنرهای دراماتیک در آمد. او کار خود را به‌عنوان بازیگر، در برنامه‌‌ی نمایشی کانال سوم غیردولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاهی به نام «جلد مار» به گارگردانی هژیر داریوش به روی صحنه رفت.

مشایخی کار حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۴۹ به طور رسمی آغاز کرد. اولین کار سینمایی این هنرمند بزرگ با نام «خشت و آینه»، موجب نشد تا کار تئاتر را رها کند، بلکه او تا سال‌ها به تئاتر وفادار ماند. این چهره‌‌ی ماندگار سینمای ایران، به پاس لیاقت، شایستگی و تلاش‌های ارزنده‌اش، مفتخر به دریافت نشان درجه‌‎یک فرهنگ و هنر شد.

ليست برخی عوامل

كارگردان: مجيد قاري زاده ،

محمد عزيزی: دستيار اول كارگردان
محمد عزيزی …. برنامه ريز
احسان عباسی …. مدير روابط عمومي
مجيد قاري زاده …. نويسنده
مجيد قاري زاده …. تهيه كننده
مسعود دليري …. مدير توليد
فريدون شيردل …. مدير فيلمبرداري

رسول تنهايي …. دستيار اول فيلمبردار
اكبر اصفهاني …. عكس
كاوه ايماني …. تدوين

سيامك احمدي …. طراح چهره پردازي
ناصر چشم آذر …. آهنگساز
حسين فيض آبادي …. مدير تداركات
فرخ فدايي …. صدابردار
علي ابوالصدق …. صداگذاري و ميكس

نظرات