با انواع ماساژ و فواید باورنکردنی آن آشنا شوید!

1

شاید باورتان نشود اما ماساژ بر قسمت‌هایی از بدن تاثیر مثبت می‌گذارد که حتی فکرش را هم نمی‌کنید. فواید ماساژ فقط شامل برطرف کردن گرفتگی عضلات یا ایجاد آرامش نیست، بلکه تکنیک‌های آن به بهبود عملکرد دستگاه عصبی بدن، گردش خون، زیبایی پوست و حتی دستگاه تنفس و گوارش کمک می‌کند. فقط کافی است بدانید کدامیک از انواع ماساژ مناسب شماست و در یک مرکز معتبر با ماسورهای باتجربه آن را انجام دهید.

 فواید ماساژ

فواید باورنکردنی ماساژ بر بخش‌های مختلف بدن

شاید فکر کنید فقط زمانی که دچار گرفتگی‌های عضلانی هستید یا به آرامش نیاز دارید، باید ساعاتی را در یک مرکز ماساژ و اسپا سپری کنید. اما اینطور نیست. ماساژ علاوه بر اینکه احساس آرامش و راحتی در بدن شما ایجاد می‌کند، بسته به نوع آن، فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. در واقع ماساژ درمانی با بهبود عملکرد بخش‌های مختلف بر مکانیسم بدن شما اثرگذار است.

یکی از مهمترین فواید ماساژ همانطور که گفتیم اثرگذاری آن بر گرفتگی عضلات است. ماساژ با ایجاد فشار، ضربه و کشش تاثیر قابل توجهی بر اسپاسم و گرفتگی عضلات بدن دارد. این مهمترین دلیلی است که افراد را به ماساژ علاقمند می‌کند.

همچنین تاثیر مثبت ماساژ بر دستگاه عصبی بدن با کمک به اختلالاتی مانند بی‌خوابی، سردرد و… به اثبات رسیده است. در عین حال، فشار ناشی از تکنیک های ماساژ، خون را در مناطقی که جمع‌شده به حرکت درمی‌آورد و باعث بهبود گردش خون در بدن می‌شود.

با ماساژ جوان بمانید، چراکه تاثیر ماساژ بر پوست نیز به اثبات رسیده است. ماساژ با از بین بردن تنش، ماهیچه‌ها را شل و همچنین باعث کاهش چین و چروک در پوست می‌شود. از دیگر فواید ماساژ روی پوست، افزایش جریان خون و دفع مواد زائد است که به بازسازی سلولی کمک می‌کند.

انجام ماساژ حتی روی دستگاه تنفس و گوارش شما نیز اثر مثبت دارد. یکی دیگر از فواید ماساژ کمک به سیستم گوارشی با کاهش فشار در عضلات شکم، تقویت ماهیچه‌های روده، کمک به هضم غذا و… به شمار می‌رود.

فواید ماساژ

با انواع ماساژ بیشتر آشنا شوید

امروزه کشورهای مختلفی ماساژ را به بخشی‌ از خدمات و سرگرمی‌های خود به ویژه برای مسافران و گردشگران تبدیل کرده‌اند. از ماساژ سوئدی که در فهرست محبوب ترین ماساژهای دنیا قرار دارد تا ماساژ تایلندی که به دلیل محکم بودن تکنیک‌ها، عده‌ای خاص آن را ترجیح می‌دهند. بنابراین، باید نوع ماساژ را با توجه نیاز، هدف و شرایط جسمی خود تعیین کنید. در ادامه با برخی از بهترین و پرطرفدارترین انواع ماساژ بیشتر آشنا شوید.

ماساژ سوئدی: از پرطرفدارترین ماساژهای دنیاست که در آن از روغن و تکنیک‌های کششی، فشاری، لرزشی و ضربه‌ای استفاده می‌شود. اگر به دنبال یک ماساژ خوب برای کاهش استرس، بهبود کیفیت خواب، برطرف شدن گرفتگی‌های عضلانی ارتقای عملکرد سیستم لنفاوی بدن و در نتیجه بالا رفتن سرعت دفع مواد زائد هستید، ماساژ سوئدی بهترین گزینه است.

ماساژ روغن: از پرطرفدارترین انواع ماساژها در میان ایرانی‌هاست که با روغن‌های گیاهی خوشبو و مفید انجام می‌شود. این روغن های ماساژ دارای خواص ضدمیکروبی، تسکین‌دهنده و انرژی‌زایی هستند که در بدن آرامش ایجاد می‌کنند. روغن ماساژ با استفاده از تکنیک‌ های ماساژ جذب سلول های پوستی شده و در نهایت وارد جریان خون می‌شود.

ماساژ سنتی تایلندی: وقتی صحبت از ماساژ می‌شود، اولین مکانی که به ذهن می‌رسد، تایلند و ماساژ تایلندی است. این نوع ماساژ باعث ایجاد انرژی، نشاط، کاهش گرفتگی‌ عضلانی و اسپاسم در بدن می‌شود. ماساژ تایلندی نسبتا محکم است و از روی لباس و بدون روغن صورت می‌گیرد. از فواید ماساژ تایلندی به افزایش انعطاف‌پذیری بدن، بهبود عملکرد عضلانی، کاهش استرس، بهبود جریان گردش خون، افزایش تمرکز و… اشاره کرد.

فواید ماساژ

ماساژ اورینتال: اگر اهل ماساژ نیستید، شاید اسم این اورینتال برایتان تازگی داشته باشد. ماساژ اورینتال ترکیبی از ماساژ روغن و ماساژ تایلندی است، بنابراین هم ملایم و هم محکم و در عین حال با روغن انجام می‌شود. از فواید ماساژ اورینتال می‌توان کاهش استرس، بهبود گردش خون، بالا رفتن انعطاف‌پذیری عضلانی و… اشاره کرد.

ماساژ پرفورمنس: بهترین ماساژ برای کارمندانی که ساعت‌ها پشت میز می‌نشینند، ماساژ پرفورمنس است. اگر دچار گرفتگی‌های عضلانی در گردن و پشت خود هستید که ناشی از این پشت میزنشینی‌هاست، حتما این نوع ماساژ را امتحان کنید که ترکیبی از ماساژ سنتی تایلندی و سوئدی محسوب می‌شود.

ماساژ سنگ داغ: ماسورها در این نوع ماساژ از سنگ‌های بازالت که دارای آهن فراوان هستند و گرما را طولانی مدت در خود نگه می‌دارند، برای رفع گرفتگی عضلات و کاهش تنش‌های عمیق استفاده می‌کنند. از فواید ماساژ سنگ داغ می‌توان به تاثیرگذاری آن بر بی‌خوابی، افسردگی، استرس، بهبود درد پشت و کمر اشاره کرد.

ماساژ شمع: برای کسانی که به دنبال ماساژ با هدف مراقبت های پوستی هستند، ماساژ شمع یکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. در این نوع ماساژ به جای پارافین از ریشه گیاهان ارگانیک و کره و گیاهان معطر استفاده می‌شود که خواص مغذی و شاداب‌کننده دارند. از فواید ماساژ شمع می‌توان به درخشندگی و زیبایی پوست و همچنین رفع خستگی‌ بدن و تنش‌های عضلانی اشاره کرد.

ماساژ حوله داغ با روغن: اگر به دنبال یک ماساژ ریلکسی هستید، این گزینه را در هم در فهرست خود قرار دهید. در این نوع ماساژ همانطور که از نامش پیداست، از روغن‌های گیاهی و حوله داغ استفاده می‌شود. برخلاف ماساژ سنتی تایلندی، این نوع ماساژ محکم انجام نمی‌شود، اما در عین حال به رفع گرفتگی عضلات و تسکین دردهای موضعی کمک می‌کند.

ماساژ موضعی بدن را امتحان کنید

این روزها برخی از ماساژهای موضعی مانند ماساژ صورت، سر، دست و پا نیز طرفداران خاص خود را دارد. از فواید ماساژ صورت می‌توان به رفع استرس و افزایش گردش خون، بهبود عملکرد عضلات، نرمی پوست، تسکین درد و… اشاره کرد. برای کسانی که دچار دردهای مزمن سر هستند، ماساژ سر بهترین گزینه است، چراکه باعث کاهش اضطراب، بهبود گردش خون، کمک به تسکین دردهای عصبی، افزایش آرامش و تمرکز ذهنی می‌شود.

ماساژ دست مناسب آرایشگرها، خیاط‌ها، هنرمندان و حتی کسانی است که با کامپیوتر زیاد می‌کنند که به رفع خستگی و گرفتگی عضلات کمک می‌کند. اما ماساژ پا، قلب دوم، خود را هم فراموش نکنید. ماساژ پا حتی می‌تواند در تشخیص و درمان بیماری‌ها اثرگذار باشد که آن را رفلکسولوژی می‌نامند. در واقع در این نوع ماساژ تمرکز بر بخشی از پا است که با عضو بیمار ارتباط دارد.

فواید ماساژ

بهترین نوع ماساژ کدام است؟

اینکه بهترین نوع ماساژ کدام است، کاملا به سلیقه، ترجیح و نیاز شما در یک زمان مشخص بستگی دارد. فواید شگفت انگیز ماساژ روی نقاط مختلف بدن برای تسکین دردها و حتی تسریع روند بهبود افراد به اثبات رسیده است. در نهایت، اگر به ماساژ نیاز دارید، با توجه به شرایط خود می‌توانید بهترین نوع ماساژ را در نیلوفر آبی ، اولین مرکز تخصصی و رسمی اسپا و ماساژ در ایران دریافت کنید. مرکزی که متنوع‌ترین ماساژها را با بالاترین کیفیت خدمات و امکانات در فضایی آرام و با به کارگیری ماسورهای تایلندی ارائه می‌دهد. کارشناسان این مرکز تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند و با توجه به شرایط بهترین نوع ماساژ را پیشنهاد خواهند داد.

1 دیدگاه در “با انواع ماساژ و فواید باورنکردنی آن آشنا شوید!

  1. ماساژ گفت:

    مطلب خوبی در مورد ماساژ بود ممنونیم

نظرات