تغذیه و رژیم غذایی برای لاغری + نکات تغذیه برای افزایش طول عمر و سلامت

0

رژیم غذایی و تغذیه نقش زیادی در طول عمر انسان دارد و همه ما برای افزایش طول عمر و عمر بیشتر تلاش می کنیم و آروزی ما این هست که عمر بیشتر داشته باشیم عواملی زیادی بر طول عمر یک انسان داخل است یکی از این عوامل ژنتیک یا عوامل ارثی و نژادی می باشد عوامل دیگر که بر افزایش سن و سلامتی ما دخالت دارد تغذیه مناسب و خواب کافی و ورزش می باشد ما در این مقاله قصد داریم تا تغذیه ای که سبب طول عمر بیشتر می شود را برای تان بیان کنیم آجیل بهترین ومقوی ترین تغذیه می باشد آجیل با داشتن تعادلی از چربی‌های سالم، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی خاص و پروتئین‌های گیاهی، خوردن آجیل، مواد مغذی مهم برای سلامتی و طول عمر شما تامین می کند لذا پیشنهاد می شود در برنامه غذایی خود از بادام ، پسته ، گردو و…. استفاده کنید .

تغذیه و رژیم غذایی

نکات اصولی برای کاهش وزن

  1. صبحانه پر پروتئین بخورید.
  2. از نوشیدنی های شیرین و آب میوه خودداری کنید.
  3.  قبل از غذا آب بنوشید.
  4. غذاهای مناسب کاهش وزن را انتخاب کنید.
  5. فیبر محلول بخورید
  6. قهوه یا چای بنوشید.
  7. رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای کامل قرار دهید.
  8. آهسته غذا بخورید

محققان و دانشمندان اثبات کردن که فرد ۲۰ ساله ای که تغذیه ای او میوه ها، سبزیجات، حبوبات در رژیم غذایی خود دارد و از مصرف غذاهای فرآوری شد استفاده نمی کند طول عمر خود را ۱۰ تا ۱۳ سال افزایش می دهند. بر اساس همین مطالعه افرادی که از ۶۰ سالگی رژیم غذایی سالم تری را دنبال می کنند، ممکن است به هشت یا نه عمری بیشتری بکنند .

تغذیه و رژیم غذایی

تغذیه و رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای معمولا برای سلامتی و طول عمر بیشتر توصیه می شود که رژیم غذایی مدیترانه شامل:سبزیجات ،ماهی، آجیل، حبوبات، روغن زیتون و….است

گنجاندن برخی آجیل ها در رژیم غذایی سبب کاهش سطح کلسترول، سطح قند خون مدیریت شده و حتی کاهش وزن را تجربه کنید (به خصوص اگر اضافه وزن دارید یا چاقی دارید).

 

slimmingtea

رژیم غذایی و تغذیه مناسب برای افزایش طول عمر

افزایش ۲۸ گرم در روز در مصرف آجیل با کاهش ۲۲ درصدی خطر مرگ زودهنگام به هر دلیلی مرتبط است. نتایج همچنین کاهش خطر مرگ زودهنگام ناشی از بیماری‌های تنفسی، دیابت، بیماری‌های عصبی، بیماری‌های عفونی و بیماری‌های کلیوی را نشان داد.خوردن روزانه یک مشت آجیل منجر به کاهش ۲۰ درصدی خطر مرگ زود هنگام در طی یک دوره ۳۰ ساله در مقایسه با افرادی که آجیل مصرف نمی کردند، می شود.داده‌های جمع‌آوری‌شده در طی ۲۰ سال نشان داد که خوردن حداقل پنج وعده گردو در هفته با کاهش خطر مرگ زودهنگام مرتبط استشما میتوانید با ورزش ، کنترل وزن ، داشتن رژیم غذایی سالم از سبزیجات و آجیل عمر طولانی را تجربه کنید.

نظرات