بیوگرافی انسیه خزعلی و همسرش محمدرضا رضازاده و فرزندان +‌عکس و جنجال اخیر

0

بیوگرافی انسیه خزعلی و همسرش محمدرضا رضازاده و فرزندان +‌عکس و جنجال اخیر

انسیه خزعلی کیست

انسیه خزعلی متولد ۱۳۴۲ در قم سیاستمدار ایرانی و معاون رئیسی در امور زنان است. او دختر آیت الله ابوالقاسم خزعلی است و ۱۰ برادر و خواهر دارد و پسر و همسرش اینروزها حواشی زیادی ایجاد کردند. در ادامه به معرفی بیوگرافی انسیه خخزعلیو همسرش محمدرضا رضازاده و پسرش حمیدرضا رضازاده تا عکس ها و تصاویر شخصی و خانوادگی و خواهران و برادران و پدر و مادر و شجره نامه و همسر و فرزندان انسیه خزعلی در مجله حرف تازه آشنا شوید

بیوگرافی انسیه خزعلی و همسر و فرزندانش + عکس ها و سوابق خانوادگی و حواشی

بیوگرافی انسیه خزعلی

انسیه خزعلی (Ensiyeh Khazali) متولد ۱۳۴۲در قم سیاستمدار و مدرس دانشگاه اهل ایران است. او دانش‌آموخته دکترای زبان و ادبیات عرب است و دارای تحصیلات حوزوی می باشد و در حال حاضر معاون آیت الله رئیسی در امور زنان و خانواده می باشد

سوابق تحصیلی

دکتر خزعلی دانش‌آموخته دکترای زبان و ادبیات عرب است و تحصیلات حوزوی را تا سطح ۳ در حوزه علمیه خواهران قم پشت سر گذاشته و هم‌زمان به‌صورت متفرقه در رشته اقتصاد درس خواند

وی دکترای خود در ادبیات عرب را در ۱۳۷۸ از دانشگاه تهران دریافت کرد و در رزومه علمی اوتالیف و ترجمه ۱۱ عنوان کتاب و بیش از ۷۰ مقاله علمی به چشم می‌خورد.

زندگینامه انسیه خزعلی

خانواده و زندگی شخصی

انسیه خزعلی دختر آیت الله ابوالقاسم خزعلی عضو سابق مجلس خبرگان و رئیس سابق بنیاد غدیر، و خواهر مهدی خزعلی و سمیر زند است

۱۰ خواهر و برادر بودند که یکی از برادرانش به نام حسین به مقام رفیع شهادت نائل شدند

دیگر خواهر و برادران انسیه خزعلی عبارتند از: مهدی خزعلی، صاحب انتشارات حیان و کبری خزعلی که رئیس شورای فرهنگی – اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمدحسین معروف به سمیر زند، خواننده پاپ و مادرش طاهره کلباسی بود که او هم دو سال بعد از پدرش درگذشت و حسین، محسن، مهدی، راضیه، انسیه، مرضیه، علیرضا، کبری و محمدحسین ،خواهر و برادران او هستند.

بیوگرافی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیسی

آیت الله ابوالقاسم خزعلی پدر انسیه خزعلی کیست

آیت الله ابوالقاسم خزعلی (۱۳۰۴–۱۳۹۴ش) فقیه، خطیب و از روحانیان سیاستمدار. وی از فعالان در انقلاب اسلامی ایران و از شخصیت‌های شاخص نظام جمهوری اسلامی ایران بود که سال ۹۴ در سن ۹۱ سالگی درگذشت
مشارکت در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی و نیز عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی، شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام جزو مناصب او در جمهوری اسلامی بوده است.
او مؤسس و مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر و هم چنین از بنیان‌گذاران مجمع جهانی اهل بیت بود. خزعلی از شاگردان آیت الله بروجردی و امام خمینی در فقه و اصول و شاگرد علامه طباطبایی در فلسفه اسلامی بود. تفسیر دو جلدی انوار جاودان از آثار اوست.

عکس های خانوادگی و خواهر و برادر انسیه خزعلی دختر آیت ابوالقاسم خزعلی

ازدواج و همسر انسیه خزعلی کیست

زمانی که ۱۶ سال بیشتر نداشت و در سوم نظری درس میخواند با فردی به نام محمدرضا رضازاده ازدواج کرد و به خاطر شغل همسرش در شهرهای مختلف زندگی کرده است. ثمره این ازدواج ۴ فرزند است که همگی ازدواج کردند و وارد زندگی مشترک شدند.

بیوگرافی محمدرضا رضازاده

محمدرضا رضازاده از مدیران ارشد اجرایی کشور است که در همه ۴ دهه گذشته، مسئولیت‌های مهمی را برعهده داشته اما چیزی که در کارنامه‌اش خودنمایی می‌کند نوعی عناد (شاید ناخواسته) با محیط زیست و میراث فرهنگی کشور است.

رضازاده مسئولیت‌هایی در وزارت کشور نظیر استانداری فارس، معاونت عمرانی استانداری تهران، سرپرستی استانداری تهران، معاونت برنامه‌ریزی استانداری خوزستان و فرمانداری شهر بانه داشته است. در وزارت نیرو نیز در پست‌هایی چون ریاست هیئت مدیره و مدیریت عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، ریاست هیئت مدیره و مدیریت عاملی شرکت آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکلی قراردادهای شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیریت شرکت‌های مشاوره‌ای و پیمانکاری ساتکاب و عضویت هیئت مدیره شرکت‌های سابیر و پیماب فعالیت داشته است.

ماجرای ازدواج انسیه خزعلی

او درباره ازدواجش میگوید: هر نوع ظلمی که به زنان شود، از جمله ازدواج‌های قبل از بلوغ موافق نیستیم. ما نیاز به کار فرهنگی در این زمینه داریم. ما باید اقناع‌سازی کنیم تا کودکان مورد اجحاف قرار نگیرند. بعضی مواقع به من می‌گویند که تو ۱۶ سالگی ازدواج کرده‌ای. اینکه دختر مراحل مختلف بلوغ را طی کرده باشد مهم است. من شرط تحصیل، فعالیت اجتماعی، شرط طلاق، شرط مکان زندگی را گذاشتم. امام توصیه می‌کردند که شرط طلاق بگذارید. پدرم گفتند با شرط طلاق موافق نیستم اما اگر تو می‌خواهی موافق ام. نمی توان مرز سنی قرار داد و در این مساله رشد فکری بسیار مهم است».

او افزود: ما باید روی سبک زندگی‌مان کار کنیم. باید ارزش‌های اخلاقی و دینی زن بودن و مادر بودن تقویت شود. توجه به طبیعت جزو سبک زندگی است که باید به آن توجه کنیم. زنان زیادی اعلام آمادگی می‌کنند که در حوزه سبک زندگی وارد شوند.

خزعلی گفت: سیاست‌زدگی و نگاه تشریفاتی به زنان از کاستی‌های ادوار گذشته معاونت بوده است. به خاطر همین هم ما با همه گروه‌های زنان از همه طیف‌های سیاسی جلسه داشته‌ایم.

او با تاکید بر اینکه ما مقابل همه زنان و مردان مسئول هستیم، افزود: نباید به دختران ظلم شود. بسیاری فراتر از قانون دختران کودک را به ازدواج درمی‌آورند. کودکان کار هم باید مورد توجه قرار بگیرند.تساوی می‌تواند ضربه‌زننده به زنان باشد. هر کسی باید در جای خودش قرار بگیرد نسبت به نیازها و طبیعتش. با گفتمان انقلاب اسلامی می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

حمیدرضا رضازاده پسر انسیه خزعلی کیست

حمیدرضا رضازاده پسر انسیه خزعلی است که اینروزها با حواشی و جنجال های زیادی روبرو بوده است.

مبلغ مهریه

وی درباره مبلغ مهریه خود گفته: تا زمانی که برای عقد نزد امام رفتیم هنوز مهریه مشخص نکرده بودیم. حضرت امام پرسیدند مهریه چقدر است؟ و همه سکوت کردیم و امام فرمودند: من می‌گویم ۱۴ سکه. ما هم قبول کردیم و گفتیم هر چه شما بگویید؛ و بعد هم جمله معروف «با هم بسازید» را به ما گفتند و من حق طلاق هم گرفتم که خدا را شکر هیچ‌وقت این موضوع مطرح نشد

انسیه خزعلی و همسرش

فرزندان انسیه خزعلی

در بیوگرافی کامل انسیه خزعلی: هر چهار فرزندم متأهل هستند و به شیوه خودمان سعی کردم فرزندانم زود ازدواج کنند و مراسم خیلی ساده و بدون تجمل برای آن‌ها برگزار کردیم. مهریه‌ها همان ۱۴ سکه بود. حتی در تهیه جهیزیه دخترانم من سعی کردم همه‌چیز خیلی ساده و بدون تشریفات باشد. ملاک ما هم برای ازدواج ایمان بود و هم دامادها و هم عروس‌ها همه همین ملاک‌های ارزشی را دارند.

زمانی که فرزندانم کوچک بودند کار را خیلی محدود کرده بودم بیشتر درس می‌خواندم و ساعت‌های محدودی تدریس می‌کردم. چون معتقد بودم تا زمانی که بچه‌ها کوچک هستند نیاز به مادر دارند و کار سنگین را زمانی شروع کردم که پسر آخرم دبستان رفت که آن زمان مسئولیت پذیرفتم و عضو هیئت علمی شدم.

مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا

خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم است و با توجه به مواضعی که دارد، کمتر فردی تصور می‌کرد فرزند او در خارج کشور است. خبر مهاجرت پسرِ انسیه خزعلی در شهریور ماه ۱۴۰۱ منتشر شد.

در ۱۷ شهریور انسیه خزعلی در حساب توییتر خود نوشت: «گذشت آن دوران که مسئولانی مثل کوه پشت فرزندان خویش می‌ایستادند و صراحتا از ‎مهاجرت و زندگی آنها در خارج از کشور دفاع می‌کردند. اما امروز برخی با ذوق زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند.»

وی در توییت دیگری تصریح کرد: «درحالی که سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز می‌گردد. اگرچه ایشان متاهل و مستقل است ولی هرگز قصد مهاجرت نداشته‌اند» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، افزود: «بی شک بسترسازی برای تقویت فعالیت‌های دانش بنیان جاری در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئولیت‌پذیری است. اعضای دولت مردمی و انقلابی به آرمان‌های انقلاب و سیاست‌های دولت وفادار بوده و خواهند بود.»

سوابق شغلی و فعالیت ها

در بیوگرافی انسیه خزعلی میخوانیم: از جمله سوابق شغلی و مدیریتی وی می توان به ریاست دانشگاه الزهرا (س)، ریاست پردیس دانشگاه رضوی، عضو هیات علمی دانشگاه، دانشجو و استاد نمونه کشوری و .. اشاره کرد

انسیه خزعلی از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ ریاست دانشگاه الزهرا را برعهده داشته و استاد تمام گروه ادبیات عرب این دانشگاه است.

انسیه خزعلی دختر آیت الله خزعلی کیست

معاون امور زنان و خانواده سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران طی حکمی انسیه خزعلی را به سمت معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده منصوب کرد.

سوابق و فعالیتهای اجرایی

* معاون امور زنان و خانواده دولت سیزدهم.
* رئیس دانشگاه الزهراء (س).
* مدیر گروه زبان و ادبیات عرب دانشگاه الزهرا.
* رئیس دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی دانشگاه الزهراء.
* عضو هیئت مدیره بنیاد اندیشه اسلامی.
* عضو هیئت امنای دانشگاه الزهراء (س).
* عضو هیئت امنای پژوهشکده علوم انسانی.
* عضو هیئت تحریریه مجله علمی پژوهشی زبان پژوهی.
* عضو هیئت تحریریه مجله علمی – پژوهشی پژوهش نامه زبان و ادبیات عربی.
* عضو هیئت تحریریه مجله لسان مبین.
* سردبیر مجله علمی – پژوهشی زن و خانواده.
* عضو هیئت امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان.
* عضو کمیته تخصصی علوم انسانی و اجتماعی صندوق حمایت از پژوهشگران ریاست جمهوری.
* عضو کمیته برنامه‌ریزی وزارت علوم.
* عضو شورای گسترش آموزش عالی.
* عضو کارگروه علوم اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی.
* عضو و نایب رئیس کمیسیون بانوان خیرین مدرسه ساز.
* رئیس پردیس دانشگاه اسلامی رضوی.

نظرات