بیوگرافی و سوابق سردار احمد وحیدی وزیر کشور دولت آیت الله رئیسی

1

با بیوگرافی «سردار احمد وحیدی» (ahmad vahidi) متولد ۱۳۳۷ اهل شیراز وزیر کشور دولت رئیسی ، عکس ها و تصاویر احمد وحیدی فرمانده نظامی و سیاستمدار ، زندگینامه احمد وحیدی و همسرش ، سردار احمد وحیدی کیست؟ ، زندگی شخصی و سیاسی و شغلی و خانوادگی و همسر و فرزندانش به همراه سوابق کاری و پیج اینستاگرام وی به مناسبت انتصاب برای وزیر کشور در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید:

بیوگرافی سردار احمد وحیدی و همسر و فرزندانش+ زندگی شخصی و نظامی، عکسها

بیوگرافی سردار احمد وحیدی

سردار احمد وحیدی با نام اصلی احمد شاه چراغی در سال ۱۳۳۷ در شیراز متولد شد و فرماندهٔ نظامی و سیاستمدار ایرانی است که هم‌اکنون عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست دانشگاه عالی دفاع ملی را برعهده دارد.

سردار وحیدی یکی از گزینه های پیشنهادی در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان وزیر کشور پیشنهادی دولت سیزدهم توسط سید ابراهیم رئیسی می باشد که به مجلس معرفی شد.

بیوگرافی و سوابق سردار احمد وحیدی وزیر کشور دولت آیت الله رئیسی

مدرک تحصیلی احمد وحیدی

سردار سرتیپ وحیدی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتری مطالعات استراتژیک از دانشگاه امام صادق می باشد و یکی از چهره های نظامی شناخته شده در جوامع بین المللی می باشد.

همسر سردار احمد وحیدی کیست

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و عکسی دو نفره با همسرش در راهپیمایی ۲۲ بهمن منتشر شده است

سردار احمد وحیدی و همسرش

از سپاه پاسداران تا وزارت دفاع

وی در سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در درازای جنگ ایران و عراق از فرماندهان سپاه پاسداران محسوب می‌شد.

وحیدی از جمله فرماندهان سپاه پاسداران، در طول جنگ ایران و عراق و سال‌های پس از آن است، که تاکنون مسئولیت‌های مهمی را بر عهده داشته است

سردار وحیدی از ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۷ معاون اطلاعات ستاد مشترک سپاه بود و در فاصلهٔ سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶ فرماندهی نیروی قدس را برعهده داشت.

وی در سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در درازای جنگ ایران و عراق از فرماندهان سپاه پاسداران محسوب می‌شد.

وحیدی از جمله فرماندهان سپاه پاسداران، در طول جنگ ایران و عراق و سال‌های پس از آن است، که تاکنون مسئولیت‌های مهمی را بر عهده داشته است

احمد وحیدی در دولت احمدی نژاد

سردار احمد وحیدی از چهره‌های دفاعی و امنیتی کشور است که نقش مؤثری در تأسیس وزارت اطلاعات داشته و سوابق مدیریت ارشد در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در کارنامه وی وجود دارد.

احمد وحیدی در دوران دریابان علی شمخانی معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع را بر عهده داشته و پس از انتصاب سردار نجار به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت نهم، به عنوان جانشین وی منصوب شد.

علاوه بر جانشینی وزیر دفاع، ریاست کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولیت معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز از دیگر مسئولیت‌های وحیدی به شمار می‌رود.

سوابق اجرایی احمد وحیدی

سردار وحیدی در دولت احمدی نژاد

وحیدی در دولت نهم با حکمی از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور به عنوان نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور خدمت کرده است.

در سال ۱۳۸۸ و توسط محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مجلس شورای اسلامی معرفی و در روز ۱۲ شهریور همان سال با کسب اکثریت آرا انتخاب شد.

سوابق اجرایی

معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع
جانشین وزیر دفاع
نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور
رییس دانشگاه عالی دفاع ملی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام
رئیس کارگروه سیاسی، دفاعی و امنیتی در تدوین برنامهٔ پنجم توسعه

 

1 دیدگاه در “بیوگرافی و سوابق سردار احمد وحیدی وزیر کشور دولت آیت الله رئیسی

  1. محسن حجاران گفت:
    2
    1

    السلام علیکم ورحمة ٱلله وبرکاته

نظرات