درگذشت و علت فوت حمیدرضا صدر کارشناس سینما و فوتبال+ بیوگرافی و عکس

0

حمیدرضا صدر درگذشت 🔹صفحه اینستاگرام حمیدرضا صدر از درگذشت این کارشناس سینما و فوتبال خبر داد در ادامه با بیوگرافی «حمیدرضا صدر» (hamidreza sadr) کارشناس و مفسر سینما و فوتبال و همسرش ، زندگینامه (حمیدرضا صدر) و همسرش و دخترش ، پیج اصلی اینستاگرامش به همراه زندگی شخصی و خصوصی و تصاویر شخصی و ماجرای بیماری سرطان و درگذشتش در مجله اینترنتی حرف تازه آشنا شوید.

بیوگرافی حمیدرضا صدر و همسرش مهرزاد دولتی با علت فوت + زندگی شخصی و فرزندان

بیوگرافی حمیدرضا صدر

مجله حرف تازه – حمیدرضا صدر کارشناس سینما و فوتبال (زادهٔ ۲۸ اسفند ۱۳۳۴- درگذشته ۲۵ تیر ۱۴۰۰) در محلات، نویسنده و منتقد سینما و مفسر فوتبال زاده مشهد و اصالتا از محلات است.

حمیدرضا صدر دانش‌آموختهٔ کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد شهرسازی از دانشگاه تهران و مقطع دکترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه لیدز بریتانیا است.

صدر در برنامه های تلویزیونی چون؛ نیمکت داغ، روزی روزگاری فوتبال، یونایتد نفرین‌شده، پسری روی سکوها، درآمدی بر تاریخ سیاسی سینمای ایران، تو در قاهره خواهی مرد و … حضور داشته است

خانواده

پدرش ارتشی و مهندس بود و پنج فرزندش در گوشه کنار ایران به دنیا آمدند. حمیدرضا در مشهد به دنیا آمد، ولی شش ماهه که بود به تهران برگشتند و کمی بعد به سنندج رفته و از آنجا هم به کرمانشاه رفتند و تا کلاس سوم دبستان در کردستان بود و از کلاس سوم به تهران آمد.

کلاس اول که بود پدرش برای پیشرفتش، معلم عربی و معلم خط و معلم انگلیسی گرفت. پدرش فردی فرهنگی بود و خانواده اش میان کتاب و روزنامه بزرگ شدند.

دو برادر دارد و برادر کوچکترش، شاهین در تیم هما کنار حمید علیدوستی بازی می کرد و کمی بعد کنار مجید صالح به میدان رفت. برادرش امیرحسین الان در هلند است و ساکن این کشور است.

او گفته: پدر من مهندس ارتشی زمانی شاه بود. هم سید بود و هم شازده قاجاری. عموی پدرم سال ۱۳۲۵ نخست وزیر بود محسن صدر

درگذشت و علت فوت حمیدرضا صدر کارشناس سینما و فوتبال+ بیوگرافی و عکس

ازدواج و همسر حمیدرضا صدر کیست

وی سالها پیش با خانم مهرزاد دولتی ازدواج کرده و یک دختر به نام غزاله دارد که در آمریکا زندگی می کند و فوق‌لیسانس‌اش در رشته ادبیات انگلیسی می باشد.

حمیدرضا صدر فوتبال‌نویس سرشناس مدتی ساکن کالیفرنیا بود تا با همسرش در کنار دخترشان زندگی جدیدی را سر بگیرند که در ۲۵ تیر بر اثر بیماری سرطان درگذشت

سال های فعالیت

سالها با عنوان منتقد و نویسنده سینما فعال بود و حضورش به عنوان مفسر فوتبال در برنامه‌های مختلف و نگاه تازه و تحلیل‌های متفاوتش او را به یکی از محبوب ترین مفسرین ورزشی تبدیل کرد

حمیدرضا صدر و همسرش

نویسندگی و روزنامه‌نگاری

حمیدرضا صدر نویسنده ثابت مجله فیلم است، و با نشریات زن روز، هفت، مجله سروش، تهران امروز، وبگاه گل و تعدادی نشریه ورزشی همکاری دارد.

صدر در ستون هنری شرق و ستون تحلیل سینمای جهان بانی‌فیلم مقالات خود را چاپ می کند. وی همچنین در برنامه های تماشاخانه ایرانشهر شرکت می کند. وی در گذشته در ماهنامهٔ سینمایی فیلم تحلیل روز سینمای جهان را انجام می داد و همچنان به خاطر تحلیل ها و نقدهایش در جشنواره فیلم لندن شناخته می شود.

حمیدرضا صدر کیست

حمیدرضا صدر یکی از چهره‌های شاخص و معروف ایرانی در تلویزیون در دو دهه گذشته در حوزه ادبیات، فوتبال و هنر است .
او روزنامه نگار و محقق در حوزه تاریخ فوتبال، تاریخ معاصر ایران و تاریخ هنر ایران که کتاب‌های پر بازدیدی چون پسر روی سکو، تو در قاهره خواهی مرد و آن سوی نیمکت را نوشته است و هر بار با برنامه آن سوی نیمکت و برنامه های کارشناسی ۹۰ به تلویزیون به عنوان کارشناس و مفسر می رفت.

همچنین بخوانید: بیوگرافی و عکسهای محمدصادق کوشکی کارشناس شبکه افق + خانواده و جنجالها

حمیدرضا صدر و دخترش غزاله

عکاسی و فیلمبرداری از ورزشگاه

در سال های دانشجویی دوربین عکاسی را بر میداشت و به امجدیه می رفت و از همان جایگاه تماشاچی ها عکس می گرفت. بعد با دوربین هشت میلی متری فیلم برداری می کرد که هنوز چند فریم از بازی ها را دارد.

همیشه سعی می کرد همه چیز را ثبت کند. قبل از انقلاب که هنوز ویدئو نیامده بود، با همان دوربین از صحنه های فوتبال اخبار ورزشی تلویزیون فیلم برداری می کرد.

حمیدرضا صدر چگونه کارشناس شد؟

صدر گفته: من هنوز هم خودم را یک هوادار می دانم. هنوز نگاهم نگاه همان تماشاگری است که بیننده ای مشتاق است. من هرگز خودم را حرفه ای قلمداد نکرده ام و احتمالا هم نیستم.

زندگینامه حمیدرضا صدر

طرفدار هیچ تیمی نیستم

پس از انحلال عقاب همه چیز تمام شد. در کتاب «پسری روی سکوها» تلاش کرده ام این شیدایی زخم خورده درباره طرفداری را توصیف کنم.

طبعا من هم مثل همه در هر دیدار و هر فصل تمایلات خودم را دارم. مثلا در فصل پیش لیگ برتر انگلیس دلم می خواست لسترسیتی قهرمان شود. وقتی اتلتیکو با رئال به فینال می رسند دوست دارم اتلتیکو ببرد. در نوجوانی طرفدار چلسی بودم که سال ۱۹۷۰ جام حذفی را برد.

علاقه به تئاتر

من از جوانی تئاترباز بوده ام. یک تیره دوست های تئاتری بسیار دوست داشتنی دارم. من و همسرم دائما راهی نمایش های تئاتری خصوصا آنهایی که به جوان ها و مستقل ها تعلق دارد، هستیم.

تلاش می کنم از هر چیز کوچکی بهره ای ببرم. نمی دانم شاید دلیلش هم این است که در خانواده پدری ام خیلی ها خیلی زود به دلیل سرطان جان دادند. پدرم در ۶۰ سالگی فوت کرد و مادرم خیلی جوان بود که به با پنج بچه جوان ماند. دخترعمو و پسرعموی من به ۳۰ سال نرسیدند که جان دادند.

همیشه فکر می کردم تا ۳۵ سالگی بیشتر زنده نخواهم ماند

همیشه فکر می کردم تا ۳۵ سالگی بیشتر زنده نخواهم ماند، زمانی که ازدواج کردیم به خانمم همین را گفتم و او هم به طنز گفت نگران نباش پس از آن فکری خواهم کرد.جلو که آمدیم همسرم در ۳۵ سالگی درگیر سرطان شد. ولی خوشبختانه او برخلاف من آدمی قوی است.

حمیدرضا صدر درگذشت

🔹صفحه اینستاگرام حمیدرضا صدر از درگذشت این کارشناس و مفسر سرشناس سینما و فوتبال خبر داد

حمیدرضا صدر طی سه سال گذشته در حال مبارزه و درمان بیماری سرطان بود و وضعیت نامساعد سلامتی‌اش به تازگی رسانه‌ایی شده بود.

صدر دانش‌آموختهٔ کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد شهرسازی سالها با عنوان منتقد و نویسنده سینما فعال بود و حضورش به عنوان مفسر فوتبال در برنامه‌های مختلف و نگاه تازه و تحلیل‌های متفاوتش او را به یکی از محبوب ترین مفسرین ورزشی تبدیل کرد. روحش شاد و یادش گرامی.🥀

سوابق و شغل و فرزندان حمیدرضا صدر

کتاب‌شناسی و آثار

• درآم‍دی ب‍ر ت‍اری‍خ س‍ی‍اس‍ی س‍ی‍ن‍م‍ای ای‍ران
• پسری روی سکوها: وقایع‌نگاری چهار دهه‌ای فوتبال ایرانی
• نیمکت داغ: از حشمت مهاجرانی تا الکس فرگوسن و ژوزه مورینیو
• تو در قاهره خواهی مرد
• سیصد و بیست و پنج. تهران
• پیراهن‌های همیشه مردان فوتبال
• روزی روزگاری فوتبال
• تو در قاهره خواهی مرد

نظرات