علت دقیق واریز نشدن یارانه شب یلدا ۱۴۰۱ چه بود و چرا واریز نشد + خبر جدید

0

واریز نشدن یارانه شب یلدا ۱۴۰۱ و عدم واریز یارانه یلدایی ۱۴۰۱ چه بود و چرا واریز نشد + خبر جدیددرباره واریز یلرانه شب یلدا را با جزئیات و در پاسخ به اینکه واریز یارانه شب یلدا آذر ۱۴۰۱ کی واریز میشود و علت واریز نشدن را بخوانید

یارانه آذر ۱۴۰۱ به حساب خانوارها واریز شد و گفته میشود خبری از واریز یارانه شب یلدا و کمک معیشتی نیست و یارانه بگیران منتظر پول یارانه یلدایی نباشند

علت دقیق واریز نشدن یارانه شب یلدا ۱۴۰۱ چه بود و چرا واریز نشد + خبر جدید

علت دقیق واریز نشدن یارانه شب یلدا ۱۴۰۱ چه بود و چرا واریز نشد + خبر جدید

در چند روز گذشته با وجود انتشار اخباری مبنی بر واریز یارانه شب یلدا یک میلیون تومانی در آذرماه ۱۴۰۱، پیگیری ها نشان می دهد که این خبر صحت ندارد و یارانه ای به نام یارانه شب یلدا امسال به حساب خانوارها واریز نمی شود. تاکنون سازمان هدفمندی یارانه‌ها به خبر واریز یارانه شب یلدای ۱۴۰۱ واکنش نشان نداده است.

پیگیری ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ ها گویای این است که یارانه نقدی ماه جاری یعنی آذر ماه در بیستم آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و نوبت بعدی یارانه های نقدی در دیماه خواهد بود

واریز یارانه یلدایی ۱ میلیون تومانی به حساب همه مردم؟

سال ۹۹ و همزمان با اوج کرونا دولت در دو نوبت به مردم وام کرونای یک میلیون تومانی داد که یکی از این دو وام در آذر ماه و نزدیک یلدا به حساب مردم واریز شد.

یارانه یلدایی یا همان یارانه آذر ماه ۲۰ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و حالا زمزمه‌هایی شنیده می‌شود از اینکه دولت قرار است به مردم در شب یلدا یارانه یک میلیونی بدهد. واریز یارانه یک میلیونی شب یلدا واقعی است؟

از آن زمان بسیاری گمان می‌کنند که واریز یارانه یلدایی هر سال ادامه‌دار است و منتظرند که امسال هم یارانه یک میلیونی بگیرند. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد اریز یارانه یلدایی سال ۹۹ تنها برای حمایت از مردم و کسب‌وکارها خبری از واریز یارانه یک میلیونی در شب یلدا وجود ندارد و دولت هیچ یارانه و یا وامی قرار نیست به مردم پرداخت کند.
شایعه یارانه یک میلیونی دولت چیست

از چندی قبل مساله واریز سود سهام عدالت مطرح شد. قرار بود دولت سود سهام عدالت ۴۹ میلیون سهامدار خود را آذر ماه واریز کند و تاریخ این واریزی با یلدا نزدیک بود. اما کمی بعد اعلام شد واریز سود سهام عدالت یا همان یارانه یلدایی رئیسی به دی ماه موکول شده است.

زمان واریز

در سال ها و ماه های قبل همیشه بیستم ماه واریز یارانه‌های نقدی در ساعت ۲۴ توسط دولت انجام میشد.

به تازگی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از ایجاد سامانه‌ای تحت عنوان “شبکه ملی اعتبار” خبر داد و گفت:بنا بر این شده به صورت نمونه در برخی استان‌ها یارانه مردم را زودتر از موعد به حساب آنها یا حساب پشتیبان واریز کنیم.
طرح کالابرگ الکترونیک تفاوت‌هایی با کوپن دهه شصت دارد و بیشتر شبیه به پرداخت کمک هزینه نقدی برای خرید کالاهای اساسی است.بحث کوپن یا کالابرگ الکترونیک از تابستان سال ۱۳۹۷ و با افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی مطرح شد.بر این اساس قرار اسـت همان کارت ‌بانکی کـه افراد با آن یارانه می گیرند بـه کالابرگ الکترونیک تبدیل شود تا مردم با استفاده از آن از فروشگاه‌ها سهمیه کالا‌های اساسی ‌خودرا دریافت کنند‎ ‎.بر اساس گمانه زنی ها کالابرگ الکترونیک هر چند ماه یکبار شارژ می شود.در ادامه به آخرین اخبار از کالابرگ الکترونیک می پردازیم.

سید صولت مرتضوی, وزیر کار در جمع خبرنگاران در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به قول دولت برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اظهار داشت:همه کسانی که احساس می‌کنند حقوقی از آنها جا مانده است، می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه و حقوق جامانده خود را پیگیری کنند.

وی در ادامه به ایجاد «شبکه ملی اعتبار» به منظور واریز یارانه در قالب کالابرگ الکترونیک، زودتر از موعد به حساب افراد یا به حساب پشتیبان آنها گفت: آنهایی که احساس می‌کنند نیاز به یک پشتیبان برای خرید ۱۱ قلم از کالاهای اساسی دارند، قبل از موعد مقرر واریزی یارانه‌ نقدی می‌توانند از این شبکه اعتباری پشتیبان استفاده کنند.

مرتضوی در توضیح کالا برگ الکترونیکی گفت: یک شبکه ملی اطلاعات ایجاد و طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت نمونه و آزمایشی در برخی استان‌ها اجرا شده است که قبل از پرداخت یارانه به مردم، یارانه آنها به یک حساب پشتیبان واریز می‌شود.

وی در توضیح اختیاری بودن کالا برگ گفت: اگر افراد تحت هر شرایطی تشخیص دادند نیاز به پولشان دارند، نیاز نیست از این طریق خرید کنند و پول را برای کار دیگر می‌خواهند، در زمان مقرر که یارانه‌ها به حساب همه مردم واریز می‌شود، می‌توانند یارانه نقدی خود را بردارند.

وزیرکار با بیان اینکه فعلاً مرحله آزمایشی کالا برگ الکترونیک در سه استان اجرا می‌شود گفت: اینکه درکدام استان ها این طرح اجرایی می شود را بعداً نتایج آن اعلام می‌شود. چند شهرستان را نمونه انجام داده‌ایم که موفقیت آمیز بوده است. مرحله استانی را انجام می‌دهیم و بعد از مرحله استانی، ارزیابی و تصمیم گیری خواهیم کرد. همکاران در حال آماده کردن زیر ساخت‌ها هستند.

وزیر کار بار دیگر تاکید کرد که استفاده از کالابرگ الکترونیکی اختیاری و اصل بر یارانه نقدی است.

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر یارانه نقدی اصل و استفاده از کالابرگ الکترونیکی اختیاری است.

وی خاطرنشان کرد: ما قبل از موعد مقرر واریز یارانه‌های نقدی یک شبکه ملی پشتیبانی ایجاد می‌کنیم که این شبکه امکان خرید را برای تمام یارانه‌بگیران فراهم می‌کند که می‌توانند ۱۱ قلم کالا را خرید کنند و از یارانه استفاده کنند.

نظرات