سایت ثبت نام ویزای اربعین + آموزش ثبت نام در سامانه سماح

1

سایت ثبت نام ویزای اربعین + آموزش ثبت نام در سامانه سماح

جهت صدور ویزای عراق برای پیاده روی روز اربعین نیاز به ثبت نام در سامانه سماح دارید

دوستان عزیز شروع ثبت نام ویزای اربعین ۹۷ از تاریخ ۴ مهر در سامانه سماح آغاز شده است و مبلغ ویزای امسال ۳۷۶۷۰۰ تومان برای هر نفر در نظر گرفته شده است. برای آشنایی با نحوه ثبت نام برای ویزا ادامه مطلب را ملاحظه فرمایید

کلیه متقاضیان سفر کربلا باید توجه داشته باشند که برای این سفر حتما باید گذرنامه معتبر تهیه کنند. زیرا برای دریافت روادید (ویزا) نیز این گذرنامه ضروری است و باید اطلاعات مربوط به آن را نیز در سیستم سماح وارد کنید. اگر گذرنامه معتبرتان را در اختیار دارید می‌توانید وارد سایت سماح شوید و درخواستتان را مبنی بر صدور روادید عراق ثبت کنید.

سامانه سماح به دلیل محدودیت‌های موجود برای صدور روادید توصیه می‌کنند که افراد به صورت گروهی ثبت درخواست دهند. همچنین اولین فردی هم که نامش در گروه ثبت روادید ثبت شود، به عنوان سرگروه شناخته خواهد شد. برای شروع ثبت نام در سامانه سماح بهتر است که کارت ملی، شناسنامه و گذرنامه (پاسپورت) خودتان و هم گروهی‌هایتان را در کنارتان داشته باشید. برای شروع این فرآیند باید وارد سامانه samah.haj.ir شوید. با ورود به این سامانه صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که متشکل از سه بخش است. در ابتدای صفحه نکات ضروری ذکر شده است و در زیر آن شاهد دو بخش ثبت نام و پیگیری وضعیت و ویرایش هستیم. اگر برای اولین بار است که وارد این سامانه می‌شوید و تاکنون ثبت نام نکرده‌اید، باید از طریق بخش ثبت نام اقدام کنید. اما اگر پیش از این بخشی از اطلاعات را وارد کرده‌اید و اکنون قصد ویرایش آن را دارید، باید از طریق بخش پیگیری وضعیت و ویرایش وارد عمل شوید.

سامانه سماح

برای ثبت نام، در بخش ثبت نام هر دو تیک موجود را فعال کرده و عبارت امنیتی را در کادر مربوطه وارد کنید. برای ورود به سامانه و ثبت اطلاعات، دکمه شروع ثبت نام را کلیک کنید.

زائران محترم باید توجه داشته باشند که ثبت و تکمیل اطلاعاتشان در پنج مرحله صورت می‌گیرد که در این مقاله تمام مراحل را توضیح خواهیم داد. در ابتدای صفحه‌ای که بعد از کلیک روی گزینه شروع ثبت نام باز می‌شود، مواردی ذکر شده است که بهتر است قبل از وارد کردن اطلاعات به آن‌ها توجه کنید. بعد از مطالعه به قسمت پایین‌تر از آن بیایید و کد ملی و تاریخ تولدتان را وارد کنید (صاحب این کد ملی با نام سرگروه شناخته خواهد شد). در خصوص ثبت تاریخ تولد نیز باید سال تولد به صورت چهار رقمی و ماه و روز به صورت دو رقمی نوشته شود (مثل: ۰۲/۱۱/۱۳۶۵). حال روی دکمه نمایش اطلاعات کلیک کنید. با کلیک روی این دکمه، مشخصات کد ملی و تاریخ تولد فرد از ثبت احوال استعلام می‌شود و اطلاعات فرد به صورت خودکار ثبت می‌شود.

سامانه سماح

سایت ثبت نام ویزای اربعین

در زیر این بخش قسمت سایر اطلاعات قرار دارد که در آن باید اطلاعات دیگری را در خصوص سرگروه وارد کنید که شامل کشور محل تولد، محل صدور شناسنامه و موارد این چنینی است. در زیر این بخش اطلاعات دیگری را باید وارد کنید که مربوط به سرگروه است. پس اگر فرد نخستی که در سامانه ثبت می‌کنید، سرگروه خواهد بود این بخش را تکمیل کنید. در غیر این صورت تیک مربوطه را غیرفعال کنید. در بخش اطلاعات گذرنامه نیز باید شماره گذرنامه‌تان را وارد کنید. البته در صورت عدم اطلاع از شماره گذرنامه، راه‌کار‌هایی نیز برای استعلام اطلاعات وجود دارد که از طریق تاریخ ثبت گذرنامه و موارد این چنینی باید وارد عمل شوید. حال بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکل، اطلاعات وارد شده تا اینجای کار را مجددا بررسی کنید و سپس دکمه ثبت و اضافه به لیست را کلیک کنید.

با ثبت اطلاعات شخص نخست، می‌توانید افراد دیگر را نیز به همین صورت در گروه‌تان اضافه کنید که نام آن‌ها در بخش اعضای گروه قرار خواهد گرفت. در انتهای صفحه نخست نیز بخشی با عنوان اطلاعات تکمیلی وجود دارد که در این قسمت باید نام شهری که در آن مدارک را تحویل دفاتر خدمات زیارتی خواهید داد را انتخاب کنید. با انتخاب نام شهر، لیستی از دفاتر زیارتی موجود در بخش زیر آن نمایش داده می‌شود که می‌توانید بر اساس شرایطتان یکی را انتخاب کنید.

سامانه سماح

بعد از وارد کردن اطلاعات تمام افراد موجود در گروه و انتخاب دفتر زیارتی، به صفحه ثبت خدمات بروید. در بخش اطلاعات اعزام می‌توانید مرز خروج و تاریخ اعزام و بازگشت‌تان را مشخص کنید. تسهیلات و خدمات ارائه شده در طول این سفر نیز در بخش زیرین این قسمت قرار دارد. با تکمیل صفحه اطلاعات اعزام، روی دکمه ثبت و ادامه کلیک کنید.

در صفحه تایید اطلاعات، تمام اطلاعات وارد شده نمایش داده می‌شود که در صورت صحیح بودن باید روی دکمه تایید اطلاعات در زیر صفحه کلیک کنید و در غیر این صورت دکمه بازگشت را برای ویرایش انتخاب کنید.

سامانه سماح

بعد از تایید اطلاعات، در صفحه پرداخت هزینه، کد پیگیری نمایش داده می‌شود که بهتر است آن را یادداشت کنید. زیرا در ویرایش‌های آتی به آن‌ها نیاز خواهید داشت. در خصوص هزینه‌های ثبت روادید که در این صفحه باید پرداخت شود، باید بگوییم که هزینه تعرفه بیمه و خدمات ۳۵ هزار تومان و تعرفه صدور روادید نیز ۴۰ دلار است. به طور میانگین باید هزینه‌ای ۳۷۰ هزار تومانی را برای دریافت روادید پرداخت کنید که هزینه تعرفه بیمه و خدمات نیز به آن اضافه می‌شود. متقاضیان باید توجه داشته باشند که تا اینجای کار توانسته‌اند کد پیگیری را دریافت کنند و در صورت تمایل می‌توانند پرداخت را در زمان دیگری انجام دهند. اما اگر قصد پرداخت را دارید، باید در زیر صفحه یکی از درگاه‌های بانکی را انتخاب کنید و پرداخت هزینه را از طریق آن انجام دهید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که می‌توانید پرداختتان را از تمام درگاه‌های بانکی، حتی از درگاه بانکی به غیر از بانک خودتان نیز انجام دهید. زیرا تمام درگاه‌های موجود متصل به شبکه شتاب هستند. با انتخاب درگاه و کلیک روی دکمه پرداخت، به صفحه بانک منتقل خواهید شد که باید رمز دوم کارت بانکی‌تان نیز فعال باشد. در صفحه بانک اطلاعات موجود را با رعایت نکات امنیتی وارد کنید و دکمه پرداخت را کلیک کنید. در صفحه بعدی روی تکمیل خرید کلیک کنید تا به سامانه سماح انتقال یابید. در این صفحه کار به اتمام می‌رسد و می‌توانید پرینتی از تمام اطلاعات دریافت کنید.

سامانه سماح

اما اگر قصد ویرایش و پیگیری وضعیت روادید (ویزا) را دارید، در صفحه نخست سامانه سماح به سراغ بخش پیگیری وضعیت و ویرایش بروید و اطلاعات لازم را وارد کنید. از طریق این بخش می‌توانید اطلاعات افراد را ویرایش کرده یا افراد جدیدی را نیز به گروه‌تان اضافه کنید. با ورود به این بخش اطلاعات تمام اعضا را مشاهده می‌کنید که برای ویرایش آن‌ها لازم است کد رهگیری را وارد کنید. از طریق دکمه مشاهده صورت‌حساب و پرداخت نیز می‌توانید پرداخت هزینه‌ها را انجام دهید.

سامانه سماح

اگر کد پیگیری را فراموش کرده‌اید، در زیر صفحه پیگیری وضعیت و ویرایش، روی دکمه دریافت کد پیگیری کلیک کنید تا کد به شماره موبایل سرگروه ارسال شود.

1 دیدگاه در “سایت ثبت نام ویزای اربعین + آموزش ثبت نام در سامانه سماح

  1. محمد‌حسین گفت:

    خیلی‌دلم‌میخاد‌اربعن‌بیام‌کربلا‌ولی‌وزعیت‌مالیم‌خرابِه نمیتونم‌بیام‌چند‌سال‌‌که‌موقه‌ثبت‌نام‌میشه‌موشکلی‌پیش‌میاد‌نمیتونم‌بیام‌ل‌التماس‌از‌تمام‌کسای‌که‌دارن‌میرن‌دارم‌‌بگید‌خاست‌بیاد‌نتونست‌بیام‌خاهشن‌مارم‌بتلب‌‌‌‌زنده‌باشیم‌بتونیم‌بیام

نظرات