با تحصیل در کانادا، یک زندگی رویایی برای خود بسازید.

0

امروزه کانادا به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی و مرفه ترین کشور در  جهان شناخته شده است. به طوریکه هر زمان صحبت از سیستم آموزشی با کیفیت و بهترین و معتبرترین دانشگاه ها به میان می آید، کشور کانادا در ذهن همگان تداعی می شود.

اما چرا دانشجویان بین المللی دانشگاه های کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند؟ واضح است که سطح کیفی آموزش در دانشگاه ها، ارزشمند بودن مدارک تحصیلی و مقرون به صرفه بودن هزینه ها دلیلی برای تصمیم در ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا است.

دانشگاه های کانادا بر اساس شاخص های کیفیتی در آموزش و پژوهش و استانداردهای جهانی همواره در لیست بهترین دانشگاه های دنیا بوده است. براساس آخرین رنکینگ جهانی، ۱۰ دانشگاه کانادا جزء دویست دانشگاه برتر دنیا بوده اند و این باعث شده که هر ساله دانشجویان بین المللی بسیاری علی الخصوص ایرانیان روانه کانادا به قصد تحصیل شوند.

شرایط تحصیل در کانادا

خوب . حال با هم به شرح مختصری از شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا بپردازیم. پس با ما همراه باشید و این قسمت را از دست ندهید.

برای تحصیل در دانشگاه های کانادا باید چه شرایطی داشته باشیم؟

همانطور که می دانید دانشگاه های کانادا از لحاظ سطح کیفی علمی و ارائه مدارک معتبر از آوازه و شهرت بین المللی برخوردار است. به همین دلیل هر ساله عده کثیری به قصد تحصیل روانه کانادا می شوند.

البته قابل به ذکر است که در دانشگاه های استان های مختلف کانادا تفاوت تحصیلی وجود دارد. بدین صورت که تعداد ترم و طول دوره تحصیلی در دانشگاه های کانادا متفاوت است.

اما به طور کلی شرایط تحصیل در کانادا چه در دانشگاه و چه در دیگر مقاطع تحصیلی منوط به فاکتورهایی از قبیل سن، نمره زبان و تمکن مالی است. مثلا هرچه از تاریخ گرفتن آخرین مدرک تحصیلی شما زمان کمتری گذشته باشد، شانس دریافت ویزای تحصیلی شما افزایش می یابد. بعلاوه داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی با نمره مورد قبول( آیلتس۶) برای ورود به دانشگاه های کانادا الزامی است.

در ضمن فراموش نکنید که داشتن تمکن مالی از جمله شرایط تحصیل در کانادا است. یعنی اینکه باید اثبات کنید که می توانید هزینه تحصیل و زندگی در این کشور را تامین کنید.

 

مطمئنا با این توصیفات مشتاق شده اید که با بهترین دانشگاه های کانادا آشنا شوید. پس بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم و می رویم سر اصل مطلب.

پس این شما و این هم بهترین دانشگاه های کانادا.

معرفی بهترین دانشگاه های کانادا

مسلما برای کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کانادا را دارند، پیدا کردن دانشگاه خوب و معتبر از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند در تصمیم گیری آن ها نقش موثری داشته باشد. چرا که تحصیل در یک دانشگاه خوب می تواند به نوعی سرنوشت اشخاص را رقم بزند.

بنابراین ما هم قصد داریم در این مبحث یک اشاره مختصری به برخی از بهترین دانشگاه های کانادا داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو کانادا از بهترین دانشگاه های و همچنین جزء دانشگاه های خوب دنیا است. این دانشگاه در سال ۱۸۲۷ تاسیس شده و همچنان میزبان تعداد زیادی از دانشجویان بومی و دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا بوده است. جالب است بدانید که دانشگاه  تورنتو کانادا دستاوردهای بسیاری  از جمله  نوآوری های تحقیقاتی مثل کشف انسولین و سلول های بنیادی دارد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه یکی از بهترین و رقابتی ترین دانشگاه های کانادا است. از نظر رتبه بندی هم، این دانشگاه همواره در لیست برترین دانشگاه های کانادا قرار گرفته است. دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال ۱۹۰۸ تاسیس شده و بیش از ۵۵۰۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. اگر بخواهیم امکانات تحقیقاتی این دانشگاه را برایتان نام ببریم، می توانیم به آزمایشگاه ملی فیزیک اتمی، مرکز سیستم های غذایی پایدار، موسسه زندگی سالم و پیشگیری از بیماری های مزمن اشاره کنیم.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل کانادا هم جزء بهترین دانشگاه های کانادا است که در سال ۱۸۲۱ تاسیس شده است. گفتنی است که این دانشگاه در استان کبک واقع شده و نخستین دانشکده پزشکی خود را در سال ۱۸۲۹ میلادی تاسیس کرده است. بد نیست بدانید که این دانشگاه تاکنون امتیازات بسیار بالایی را در خصوص موضوعات بالینی به خود اختصاص داده است. به عنوان یکی از دستاوردهای مهم  دانشگاه مک گیل، می توان به ایجاد اولین سلول خونی مصنوعی اشاره کرد.

دانشگاه مک مستر

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کانادا که در شهر همیلتون واقع شده، دانشگاه مک مستر است. این دانشگاه در سال ۱۸۸۷ تاسیس شده است.  از آنجایی که شهر همیلتون بین تورنتو و آبشار نیاگارا قرار دارد، باعث شده که بر جذابیت جغرافیایی دانشگاه مک مستر افزوده شود. در این دانشگاه با تمرکز بر نیازهای جامعه به خصوص در زمینه سلامت کارهای تحقیقاتی انجام می شود.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال کانادا هم جزء دانشگاه های برتر کانادا است که در سال ۱۸۷۸ تاسیس شده است. البته این دانشگاه، ابتدا یکی از شعبه های دانشگاه لاوال در کبک بوده و در سال ۱۹۱۹ به یک دانشگاه مستقل تبدیل شد. همچنین ۷۴ درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل می دهند.

دانشگاه آلبرتا

یکی دیگر از بهترین و معتبرترین دانشگاه های کانادا، دانشگاه آلبرتا است که در سال ۱۹۰۸ تاسیس شده است. این دانشگاه در استان آلبرتا در غرب کانادا قرار دارد. همچنین چندین دانشکده از جمله هنر، تجارت، مهندسی و پزشکی در این دانشگاه قرار گرفته است. ناگفته نماند که دانشگاه آلبرتا دارای بیش از ۴۰۰ قرارداد تحقیقاتی، آموزشی و مبادله با دیگر دانشگاه ها در دنیا مثل دانشگاه مونیخ آلمان است.

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو، یک دانشگاه دولتی نوپا و جزء بهترین دانشگاه های کانادا است که در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده است. نکته قابل توجه این است که این دانشگاه برای چندمین سال متوالی همچنان در لیست دانشگاه های برتر قرار گرفته است. در ضمن دانشگاه واترلو از اعضای برتر دانشگاه های علوم و تحقیقات در انتاریو کانادا بوده است.

دانشگاه کلگری

این دانشگاه در سال ۱۹۴۴ در شهر کلگری تاسیس شده است. از لحاظ رتبه بندی هم دانشگاه کلگری با قدمت کمتر از ۵۰ سال و با کیفیت علمی بالا، تنوع رشته های تحصیلی و تحقیقات قابل توجه در زمینه های مختلف علمی، رتبه اول را دربین دانشگاه های کانادا از آن خود کرد. این دانشگاه با درآمد تحقیقاتی ۳۶۰ میلیونی در سال، در لیست دانشگاه های پیشرو در امور پژوهشی قرار گرفت.

 

نگاهی به بهترین دانشگاه های کانادا در برخی از رشته های تحصیلی

با توجه به اینکه برخی از دانشگاه های کانادا، به علت داشتن یک سری امکانات و تجهیزات در برخی از رشته ها موفق تر عمل می کنند، ممکن است رتبه یک رشته تحصیلی در یک دانشگاه بالاتر از دانشگاه دیگر باشد.

از این رو می خواهیم در ادامه مبحث با توجه به رتبه بندی جهانی دانشگاه های کانادا در برخی از رشته ها مورد بحث قرار دهیم.

اشاره ای به برخی از بهترین دانشگاه های کانادا در رشته مهندسی و تکنولوژی

برترین دانشگاه های کانادا با توجه به رتبه جهانی در رشته مهندسی و تکنولوژی شامل:

دانشگاه تورنتو: رتبه ۲۲             دانشگاه آلبرتا: رتبه ۱۰۷

دانشگاه بریتیش کلمبیا: رتبه ۴۲     دانشگاه مونترال: رتبه ۱۱۳

دانشگاه مک گیل: رتبه ۴۵

دانشگاه واترلو: رتبه ۴۶

برترین دانشگاه های کانادا در رشته هنر و علوم انسانی

بهترین دانشگاه های کانادا با رتبه جهانی در این رشته شامل:

دانشگاه تورنتو: ۱۹      دانشگاه بریتیش کلمبیا: ۲۵

دانشگاه مک گیل: ۲۷    دانشگاه مونترال: ۱۳۵

دانشگاه آلبرتا: ۱۳۷   دانشگاه یورک: ۱۵۹

برترین دانشگاه های کانادا در رشته مدیریت و علوم اجتماعی

بهترین دانشگاه های کانادا با رتبه جهانی در این رشته شامل:

دانشگاه تورنتو: ۲۱     دانشگاه بریتیش کلمبیا: ۲۹

دانشگاه مک گیل: ۳۷   دانشگاه وسترن اونتاریو: ۸۴

دانشگاه مونترال: ۱۰۷   دانشگاه یورک: ۱۳۱

 

و کلام آخر

در یک جمع بندی می توان گفت که فارغ التحصیل شدن از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا قطعا آرزوی هر جوانی است. البته با داشتن پشتکار و همت و صرف مقداری هزینه می‌توانید به کانادا مهاجرت کرده و در دانشگاه‌های معتبر این کشور شروع به تحصیل کنید.

در این مبحث هم سعی ما بر آن بوده که اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم. چنانچه باز هم سوالی برایتان باقی مانده، می‌توانید با کمک مشاورین و  کارشناسان تحصیلی مجموعه اسمارت اپلای درست‌ترین و بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. مجموعه ویزاپیک با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت واخذ انواع ویزاها می‌توانند به شما کمک کنند.

پس برای بهره‌مندی از کمک کارشناسان و مشاورین مجموعه، می‌توانید وارد سایت شده و فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید.

نظرات