کولر گازی

0

کولر گازی یکی از پرکاربردترین سیستم‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌های مسکونی و اداری به شمار می‌رود. انواع کولرهای گازی با برندهای مختلف در بازار عرضه می‌شوند. با توجه به تنوع بالای این محصول مطمئنا در زمان خرید، انتخاب مناسب‌ترین نوع این سیستم سرمایشی کمی دشوار به نظر می‌رسد به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به نکات مهم در زمان خرید کولر گازی اشاره کنیم تا بتوانیم شما را در انتخاب  بهترین دستگاه راهنمایی نماییم.

 قیمت کولر گازی

نکات مهم در انتخاب کولر گازی

در زمان خرید کولر گازی، با مدل و‌ برندهای مختلفی از این محصول در فروشگاه مواجه می‌شوید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید مطمئنا نمی‌توانید یک خرید خوب و مطمئن انجام دهید. توجه به نکات زیر می‌تواند شما را در خرید یک دستگاه متناسب با محیط و مقرون به‌صرفه کمک نماید.

قیمت کولر گازی

قیمت، اولین نکته‌ای است که در زمان خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید. شما باید ابتدا سقف بودجه خود را مشخص کرده و سپس بر اساس آن، خرید خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که از هر برندی، نمونه‌های تقلبی آن نیز در بازار وجود دارد که تشخیص آنها فقط توسط افراد حرفه‌ای امکان پذیر است. پیشنهاد می‌کنیم سراغ نمونه‌های ارزان قیمت نروید؛ زیرا از کیفیت قطعات پایینی برخوردار هستند. برندهای باکیفیت و دارای گارانتی با اینکه قیمت بالایی دارند ولی در عوض سال‌ها برای شما کار می‌کنند. از عوامل موثر در قیمت کولرهای گازی می‌توان به کیفیت قطعات بکار رفته، نوع مصرف انرژی، شکل ظاهری، مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش، معتبر بودن شرکت تولیدکننده و بکارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید تا از نظر اصالت کالا و گارانتی خیالتان راحت باشد.

مصرف انرژی کولر گازی

تمام وسایل برقی دارای برچسب انرژی هستند که روی بدنه دستگاه یا جعبه آن قرار دارد. این برچسب میزان مصرف انرژی و بازدهی دستگاه را نشان می‌دهد. به طور مثال کولر گازی با رده انرژی A یعنی دارای کم‌ترین میزان انرژی و بیشترین بازدهی است. به همین دلیل یکی از نکات مهم در زمان خرید انواع کولرهای گازی توجه به برچسب انرژی است. دستگاه‌هایی با گریدA و B به خاطر مصرف کم انرژی موجب کاهش هزینه‌های برق شده و خرید آنها مقرون به صرفه است.

اهمیت اینورتر در زمان خرید کولر گازی

برای اینکه به اهمیت اینورتر در زمان خرید کولر گازی پی ببرید، کولرهای گازی معمولی را با نمونه‌های دارای اینورتر مقایسه می‌کنیم. در کولرهای گازی معمولی تنظیم دما توسط کاربر انجام می‌شود و دستگاه تا زمانی که به دمای مورد نظر نرسد به کار خود ادامه می‌دهد. هر زمان که محیط به دمای تنظیم شده برسد، کمپرسور خاموش می‌شود. البته دوباره بعد از تنظیم دما توسط کاربر و یا با تغییر دمای محیط، کمپرسور شروع به کار کردن می‌کند. این خاموش و روشن شدن کمپرسور نه تنها فشار زیادی به دستگاه وارد کرده، بلکه باعث بالا رفتن مصرف انرژی و درنتیجه افزایش هزینه‌های برق می‌گردد. در کولرگازی اینورتر بدون خاموش شدن کمپرسور، دور موتور تنظیم می‌شود که همین موجب کاهش مصرف انرژی می‌گردد. هم چنین کولرهای گازی اینورتر نسبت به کولرهای معمولی طول عمر بیشتری دارند. حال که اهمیت اینورتر در کولر گازی را متوجه شدید، حتما در زمان خرید این نکته را در نظر بگیرید.

 

  ظرفیت مناسب کولر گازی

یکی از نکات مهم که بسیاری از افراد در زمان خرید کولر گازی آن را نادیده می‌گیرند، ظرفیت مناسب دستگاه است. انواع کولرهای گازی با ظرفیت ۹۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ بی تی یو بر ساعت در بازار عرضه می‌شوند. شما باید با توجه به متراژ محیط، ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. مثلا نصب کولری با ظرفیت ۹۰۰۰ در فضایی با متراژ بالا باعث کاهش راندمان و بازدهی دستگاه شده و نمی‌تواند محیط را به درستی خنک کند. همچنین خرید کولر با ظرفیت بالا برای محیطی با متراژ کم، موجب افزایش مصرف انرژی می‌گردد. از عوامل موثر در تعیین ظرفیت اسپلیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان رفت و آمد یکی از عوامل مهم در تعیین ظرفیت کولرگازی است. در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد، باید از کولر با ظرفیت بالا استفاده کرد.
  • آب و هوا یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تعیین ظرفیت کولر است. در مناطق جنوب کشور که هوا بسیار گرم است باید از کولرهای گازی با ظرفیت بالا استفاده کرد.
  • قبل از انتخاب ظرفیت سیستم تهویه مطبوع مدنظرتان، به آفتاب‌گیر بودن منزل یا محل کار خود دقت کنید. توجه داشته باشید که در صورت آفتاب‌گیر بودن باید btu 5000  به ظرفیت فعلی  کولر گازی اضافه کنید.
  • ارتفاع سقف یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین ظرفیت اسپلیت است. معمولا ارتفاع سقف ۵/۲ تا ۳ متر است. اگر ارتفاع سقف از این میزان بیشتر بود، حتما باید به فکر خرید یک کولر با ظرفیت بالا باشید.
  • در فضاهایی که گردش هوا بسیار کم است باید از کولرهای گازی با ظرفیت بالا استفاده کرد یا برای گردش هوا، چند پنل داخلی اضافه نمود.

قدرت پرتاب باد کولر گازی

یکی از نکاتی که در زمان خرید کولرهای گازی باید به آن توجه کنید، قدرت پرتاب باد است. منظور از پرتاب باد این است که دستگاه تا چند متر می‌تواند باد خنک را منتقل کند. برخی از دستگاه‌ها مجهز به سیستم هوشمند پرتاب باد هستند و با توجه به قرارگیری افراد در محیط، جهت باد را تنظیم می‌کنند. هم چنین زمانی که کسی در اتاق نباشد قدرت پرتاب باد را به حداقل رسانده که موجب کاهش مصرف انرژی نیز می‌شود.

گارانتی و خدمات پس از فروش کولـر گازی

یکی از نکات مهم در زمان انتخاب کولرهای گازی داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش است. خرید کولر گازی با گارانتی این مزیت را دارد که در صورت خراب شدن دستگاه می‌توانید با مراجعه به نمایندگی‌های معتبر جهت تعمیر یا تعویض کالا اقدام کنید. پیشنهاد می‌کنیم  جهت خرید حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا از اصالت کالا و گارانتی دستگاه مطمئن باشید.

خرید کولر گازی

خرید باکیفیت‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع

امروزه انواع سیستم‌های تهویه مطبوع با برند و کیفیت‌های مختلف در بازار عرضه می‌گردد. کمپانی گری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع در دنیا به شمار می‌رود. جهت خرید انواع کولرهای گازی و داکت اسپلیت گری می‌توانید به فروشگاه تهویه گری ایران مراجعه کنید. این فروشگاه با یازده سال سابقه در زمینه فروش و خدمات پس از فروش محصولات گری فعالیت می‌کند. شما می‌توانید جدیدترین مدل‌های کولرهای گازی گری را با قیمت‌های مناسب از ما خریداری کنید.

کلام آخر

در این مقاله به نکات مهم در انتخاب کولر گازی اشاره کردیم. داشتن اطلاعاتی در مورد کولرهای گازی مطمئنا شما را در داشتن یک خرید خوب کمک می‌کند. برای اینکه از کیفیت کالا خیالتان راحت باشد حتما از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر خرید خود را انجام دهید.

نظرات