زمان تعطیلی مدارس برای عید نوروز ۹۷

0

زمان تعطیلی مدارس برای عید نوروز ۹۷

زمان تعطیلی مدارس برای عید : وزارت آموزش و پرورش امروز در جلسه ای با خبرنگاران اعلام کرد که تا تاریخ ۲۸ اسفند ۹۶ ادارات و مدارس دایر هستند و به کار خود ادامه می دهند. بنابراین تا تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۹۶ هیچ اعلام تعطیلی رسمی قبل از نوروز ۹۷ از طرف وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است.

زمان تعطیلی مدارس برای عید

در فیلم زیر میتوانید سخنان وزیر آموزش و پرورش را در مورد تعطیلی مدارس قبل از عید را ببینید :
.

.
معاون رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس همانند ادارات و دیگر مراکز دولتی تا زمان اعلام رسمی دولت تا ۲۸ اسفند ماه باز است.

نجات بهرامی در خصوص تعطیلی مدارس قبل از شروع ایام نوروز گفت: همه مقاطع تحصیلی تا زمان اعلام تعطیلات رسمی برای ادارات و مراکز دولتی باز است بنابر این تا ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۶ هیچ اعلام رسمی مبنی بر تعطیلی مدارس قبل از ایام نوروز از جانب وزارت آموزش و پرورش نخواهد شد.

وی افزود: بر اساس قوانین موجود هیچ ضمانت اجرایی نسبت به تعطیلی مدارس خارج از تصمیمات دولتی وجود ندارد وکلیه مدارس جزدر مواقع تعطیلی ادارات و مراکز دولتی فعالیت دارند. بنابر این اعلام اخبار ضد و نقیض مبنی بر تعطیلی مدارس از ۲۱ اسفند ماه سال جاری کذب بوده و از جانب وزارت آموزش و پرورش رد می‌شود.

معاون رسانه‌ای روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: تعطیلات پیش از موعد در سیستم آموزش و پرورش بر اساس ضروریات با دلایل قانع کننده صورت می‌گیرد بر این اساس تعطیلات قبل از شروع ایام نوروز هیچ دلیل توجیه کننده‌ای در سیستم آموزش و پرورش ندارد و از لحاظ قانونی و رسمی همه مدارس ملزم به برگزاری کلاس‌ها و ادامه روند آموزشی هستند.

وی عنوان کرد: هر گونه غیبت معلمان و دانش آموزان در چند روز باقی مانده به تعطیلات نوروزی و چند روز پس از اتمام آن بدون گواهی پزشکی و دلایل منطقی، توجیهی ندارد و مدیران مدارس ملزم به برخورد انضباطی با این افراد هستند.

بهرامی اذعان داشت: مدیران و معلمان مدارس نسبت به اعلام تعطیلی کلاس‌های درس هیچ گونه حق تصمیم گیری نداشته و این امر تنها از طریق مجاری رسمی وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود بنابر این نظارت بر برگزاری کلاس‌ها و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس در روز‌های بین چند تعطیلی و یا پشت سر هم با دقت بیشتری انجام می‌شود.

معاون رسانه‌ای روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: بر اساس قانون دانش آموزان همانند دیگر کارمندان دولتی حق مرخصی و تعطیلی در طی سال تحصیلی ندارند بنابر این هر گونه غیبت در مدرسه باید بر اساس دلایل قانع کننده برای مدیران مدرسه بوده وعقب ماندگی آموزشی از جانب دانش آموز جبران شود. چرا که غیبت دانش آموزان در ایام تعطیلات به معضل بزرگ برای سیستم آموزشی مدارس تبدیل شده است که برنامه ریزی بودجه بندی کتب درسی را به طور کلی دچار مشکل کرده است.

وی در ادامه گفت: غیبت بی مورد دانش آموزان در مدارس به معنای تعطیلی رسمی سیستم آموزشی معلمان در کلاس‌های درس است چرا که جبران دروس ارائه شده در روز‌های غیبت دانش آموزان برنامه ریزی اتمام کتب درسی بر اساس روز‌های باقی مانده از سال تحصیلی را بر هم می‌زند. بر این اساس بخشنامه‌های مربوط به عدم اجازه تعطیلی کلاس‌ها و غیبت غیر موجه به مدارس ابلاغ شده و کلاس‌های توجیهی لازم برای مدیران ودبیران مدارس در حال برگزاری است.

زمان تعطیلی مدارس اسفند ۹۶

نظرات