زمان دقیق برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی ۱۴۰۲ + ساعت و مکان برگزاری

1

زمان دقیق برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی ۱۴۰۲ + ساعت و مکان برگزاری

روز همایش شیرخوارگان حسینی ۱۴۰۲ : مراسم شیرخوارگان حسینی ۱۴۰۲ در تاریخ روز جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ برابر با ۳ محرم در سراسر ایران و ۴۵ کشور دنیا برگزار میشود مراسم همایش شیرخوارگان حسینی در سال ۱۴۰۲ علاوه بر مساجد و حسینیه ها و مکان های برگزاری، از شبکه‌های سیما و استانی به طور مستقیم و زنده پخش می‌شود. مراسم تهران از شبکه ۲ سیما و دیگر شبکه ها از ساعت ۸:۳۰ صبح پخش خواهد شد. در ادامه جزئیات کامل خبر و آدرس مکان های برگزاری و شبکه های پخش به همراه ساعت پخش زنده مراسم را در مجله حرف تازه بخوانید.

مراسم شیرخوارگان حسینی 1401

مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) و مراسم شیرخوارگان حسینی امسال محرم ۱۴۰۲ در نظر دارد در پنج هزار شهر ایران، و ۲۵۰۰ شهر جهان شامل ۵ قاره، مراسم شیرخوارگان حسینی را با حضور بانوان، مادران و کودکان شیرخوار به یاد شش ماهه کربلا، حضرت علی اصغر (ع) برگزار کند.

این مراسم در تاریخ روز جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ در سراسر کشور و دیگر کشورها برگزار میشود

مراسم معنوی جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ برابر هفتم محرم برگزار می شود و توزیع ۵ هزار لباس و سربند برای شیرخوارگان به همراه اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی از جمله قرائت نذر نامه و مداحی از جمله برنامه های ویژه این روز است.

امسال نیز این همایش جهانی؛ در اولین جمعه محرم ۱۴۰۲ مصادف با ۳۰ تیر در ۸۰۰۰ نقطه از ایران و دیگر کشورهای جهان برگزار خواهد شد.

زمان و ساعت مراسم شیرخوارگان حسینی ۱۴۰۲ در تهران

* مصلی امام خمینی (ره)

سخنران: حجت الاسلام مسعود عالی

مرثیه‌خوانی: میثم مطیعی

زمان جمعه ۳۰ تیرماه از ساعت ۸ تا ۹:۳۰

نشانی: مصلی تهران

پخش زنده از شبکه دوم سیما

همزمان با فرارسیدن اولین جمعه ماه محرم، مراسم عزاداری شیرخوارگان حسینی در  مصلا تهران از ساعت هشت تا ۹:۳۰ مجلس سوگواری شهید شیرخواره کربلا، در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد

مراسم شیرخوارگان حسینی به مصلی امام خمینی(ره) شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در روز جمعه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲ خدمات رسانی ویژه دارد.

باتوجه به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی امام خمینی(ره) و به منظور رفاه حال شهروندان و شرکت کنندگان در این مراسم سرویس دهی در تمامی خطوط یک، دو، سه، چهار، پنج، شش و هفت از ساعت ۶ صبح آغاز می شود و شهروندان را برای حضور در این مراسم به ایستگاه های مصلی امام خمینی(ره) و شهید بهشتی واقع در خط یک و سه مترو انتقال می دهد.

درهای مصلی از ساعت ۶:۳۰ باز خواهد بود و شهروندان می‌توانند برای عبور و مرور از ورودی‌های‌ شماره ۱۸ و ۱۹ در بزرگراه رسالت، ورودی‌های شماره ۷، ۱۳، ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده و ورودی‌های شماره ۱ و ۳ در خیابان شهید بهشتی استفاده کنند.
علاوه بر این، همانند سایر برنامه های مصلی، ایستگاه مترو شهید بهشتی و ایستگاه مترو مصلای امام خمینی(ره) آماده خدمت‌رسانی هستند.
همچنین پارکینگ عمومی شهید بهشتی نبش خیابان پاکستان، پارکینگ‌های شماره ۱۹ و ۲۰ در بزرگراه رسالت، پارکینگ‌های شماره ۷ و ۸ در خیابان شهید قنبرزاده و پارکینگ چهل‌سرا برای خدمات‌رسانی به عموم مردم در نظر گرفته شده است.
در این مراسم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک الزامی است.

آدرس و مکان برگزاری در شهرها

* حرم حضرت معصومه (س)

سخنران: حجت‌الاسلام ضیایی

مرثیه‌خوانی: عباس حیدرزاده و سید علی حسینی‌نژاد

زمان: جمعه ۳۰ تیرماه از ساعت ۹

پخش زنده از شبکه اول سیما

* آستان امامزادگان سید جعفر و حمیده خاتون (ع)

‌زمان: جمعه ۳۰ تیرماه از ساعت ۱۱

نشانی: باغ فیض

* مسجد مقدس جمکران

سخنران: حجت الاسلام تراشیون

زمان: جمعه ۳۰ تیرماه از ساعت ۷ صبح همراه با دعای ندبه

* حسینه اعظم زنجان

زمان: جمعه ۳۰ تیرماه از ساعت ۸

* مسجد جامع امام علی پرند

‌سخنران: علی‌اکبر رائفی پور

زمان: جمعه ۳۰ تیر از ساعت

پخش زنده و تاریخ مراسم شیرخوارگان حسینی ۱۴۰۲

همایش شیرخوارگان حسینی به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در اولین جمعه محرم ۳۰ تیر ۱۴۰۲ هم‌زمان در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود و این مراسم از شبکه‌های سیما و استانی به طور مستقیم پخش می‌شود. مراسم تهران از شبکه ۲ سیما و در مصلی تهران از ساعت از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ برگزار میشود

 شیرخوارگان حسینی 1401 کی و چندم محرم است؟

همایش شیرخوارگان حسینی در سمنان

مسئول برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی استان سمنان گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه استان سمنان و هم‌زمان در هفت هزار و ۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری این همایش بزرگ مذهبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال تهیه لباس برای نوزادان حاضر در همایش شیرخوارگان حسینی هستیم.

مسئول برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی سمنان تصریح کرد: این لباس‌ها رایگان است و در اختیار مادرانی قرار می‌گیرد که فرزندانش در این همایش حضور دارد.

۵۰۰۰ بسته لباس نوزادان برای همایش شیرخوارگان حسینی در سمنان تهیه شده است

این همایش ۳۰ تیر هم‌زمان با سراسر کشور در استان سمنان در ساعت هشت صبح و در مصلی سمنان برگزار می‌شود.

زمان و مکان همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه اعظم زنجان

ناصر نجات مسوول اجرایی همایش شیرخوارگان حسینی زنجان از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم ۳۰ تیر حسینیه اعظم این شهر خبر داد.

امسال همایش شیرخوارگان حسینی به یاد سرباز ۶ ماهه کربلا حضرت علی‌اصغر(ع) برای هجدهمین سال در استان زنجان برگزار می‌شود.
مسوول اجرایی همایش شیرخوارگان حسینی زنجان با اشاره به اینکه بسته‌بندی لباس‌های همایش شیرخوارگان انجام شده است، اظهار داشت: بسته‌بندی لباس‌ها با حضور خادمان همایش در حسینیه ثارالله زنجان انجام شد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰ هزار دست لباس از ۲۰۰ کیلو پارچه برای همایش شیرخوارگان دوخته شده است، اضافه کرد: لباس‌های مراسم متحدالشکل به صورت سبز رنگ و پیشانی‌بند یا صاحب‌الزمان(عج) است.
نجات افزود: این مراسم با حضور مادحین اهل بیت عصمت و طهارت استان و مادران به همراه فرزندان شیرخوار و دیگر حاضران برگزار می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی در کرمانشاه

فرهاد دوستی دبیر مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در استان کرمانشاه گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در کرمانشاه جمعه ۳۰ تیرماه سال جاری ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح در گلزار شهدای کرمانشاه برگزار می‌شود.

به رسم هر ساله در اولین جمعه ماه محرم همایش جهانی شیرخوارگان حسینی و یادواره شهدای خردسال در کرمانشاه برگزار می‌شود.

دبیر استانی مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی تصریح کرد: این همایش جمعه ۳۰ تیر سال جاری ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح در گلزار شهدای کرمانشاه اجرا می‌شود.

دوستی بیان کرد: حجت‌الاسلام یوسف احمدی در این همایش به سخنرانی پرداخته و حاج هاشم درویشی، حاج محمد الماسی‌پور و کربلایی سلمان یاوری نیز مداحان این مراسم هستند.

استان فارس

مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم برابر با ۳۰ تیر در حرم احمد بن موسی (ع) و سایر امامزادگان و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

هزینه تهیه این لباس‌ها از محل نذورات مردمی تامین شده است و بیش از ١٠٠ بانوی نیکوکار ، کار بسته بندی لباس‌ها را انجام می‌دهند.

تجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در ۴۶ نقطه کهگیلویه و بویراحمد

مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در نظر دارد در پنج هزار شهر ایران، و ۲۵۰۰ شهر جهان شامل ۵ قاره، مراسم شیرخوارگان حسینی را با حضور بانوان، مادران و کودکان شیرخوار به یاد شش ماهه کربلا، حضرت علی اصغر (ع) برگزار کند.

مسلم بهرامی با اشاره به اینکه این مراسم معنوی جمعه ۳۰ تیر برگزار می شود افزود: توزیع ۵ هزار لباس و سربند برای شیرخوارگان به همراه اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی از جمله قرائت نذر نامه و مداحی از جمله برنامه های ویژه این روز است.

مراسم شیرخوارگان حسینی نیز با برنامه ریزی‌های انجام شده و همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد پوشش داده می‌شود.

1 دیدگاه در “زمان دقیق برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی ۱۴۰۲ + ساعت و مکان برگزاری

  1. منتظر گفت:
    5
    3

    من بچه ندارم ولی با عروسکم میام.
    التماس دعا

نظرات