دستور پخت کیک هلو خانگی با سس هلو بسیار خوشمزه

0

دستور پخت کیک هلو خانگی با سس هلو بسیار خوشمزه

کیک هلو یکی از کیک های میوه ای تابستانی بسیار لذیذ و پرطرفدار است که با رسپی مجله اینترنتی حرف تازه میتوانید به راحتی آنرا در منزل بپزید.

کیک بافت بسیار لطیف و نرمی دارید و برای وعده عصرانه کنار یک فنجان چای ایرانی بسیار مناسب و دلپذیر خواهد بود.

کیک هلو

 

مواد لازم کیک هلو :

آرد ۱/۵ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱ لیوان
کره ۱۰۰ گرم
آب هلو یا پوره هلو ۱ لیوان
زعفران دم کرده کمی
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
وانیل ۱ ق چایخوری

طرز تهیه کیک :

کره و شکر رو بزنید تا رنگش روشن بشه ، تخم مرغ ها رو دونه دونه به همراه وانیل اضافه کنید و هرکدوم رو ۳۰ ثانیه بزنید، آب هلو رو هم اضافه میکنیم ( از اونجا که من میوه تو کیک و دسر دوست ندارم از آبش استفاده کردم شما میتونید هلو رو تکه کنید با یه قاشق آرد مخلوط کنید کنید که ته نشین نشه یا از پوره ی هلو) آرد و بکینگ پودر رو باهم چندبار الک میکنیم و به مواد اضافه کرده به همراه زعفران در صورت تمایل و با لیسک هم میزنیم داخل قالب چرب و آرد پاشی شده می ریزیم. فر رو از قبل گرم میکنیم با حرارت ۱۸۰ درجه حدود نیم ساعت( دمای فرهای مختلف باهم فرق داره این زمان ممکنه متغیر باشه ) لیوان هم منظور لیوان های دسته دار فرانسویهاست.

مواد لازم و طرز تهیه سس هلو :

برای سس هلو هم ۱ قاشق نشاسته ذرت رو با ۲ قاشق شکر که اگه به شیرینی تمایل دارید بیشتر بریزید. ۱ قاشق کره آب شده و نصف لیوان آب هلو و یه کم زعفران خرد شده باهم مخلوط کردم روی حرارت گذاشتم تا غلیظ شد … اگه میخواید رنگش شفاف نباشه چند قاشق شیر هم اضافه کنید

نظرات