تبلیغات نمایشی یا تبلیغات ویدیویی، کدام مناسب کسب‌و‌کار شما است؟

0

تبلیغات به هر شکلی در عصر تکنولوژی، اطلاعات و فناوری امروزه یکی از اجزای اساسی برای فعالیت در دنیای دیجیتال است. با تبلیغات موثر است که می‌توان باعث رشد و توسعه هر کسب‌وکاری شد و مسیر موفقیت را برای آن‌ها هموار کرد. تبلیغات نمایشی و تبلیغات ویدیویی، از جمله روش‌های محبوب برای تبلیغات در این فضا هستند که به‌شدت مورد استفاده قرار می‌گیرند. با ما همراه باشید تا راجع به این دو روش تبلیغاتی بیشتر صحبت کنیم.

 تبلیغات نمایشی یا تبلیغات ویدیویی

تبلیغات نمایشی

همان‌طور که گفتیم در دنیای دیجیتال‌مارکتینگ، تبلیغات نمایشی به شدت محبوب بوده و از آن استفاده می‌شود. این نوع تبلیغات یعنی به نمایش گذاشتن تصاویر گرافیکی و متنی بر روی وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارها. این تصاویر معمولاً به صورت بنرها و پاپ‌آپ‌ها در سایت‌ها نمایش داده می‌شوند و مخاطب را به صفحات مربوطه و مدنظر برند هدایت می‌کنند. خدمات گوگل ادز یکی از انواع تبلیغات نمایشی است که بر رشد برندها تاثیر به‌سزایی دارد.

از مزیت‌های این نوع تبلیغات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هدف‌گذاری دقیق: با استفاده از تبلیغات نمایشی می‌توانید مخاطبین هدف خود را شناسایی کرده و پیام کمپین و محتواهای مربوطه را فقط به مخاطبین هدف خود نشان دهید.
  • هزینه مدیریت‌پذیر: مدیریت و کنترل هزینه‌ها برای تبلیغات نمایشی نسبت به دیگر روش‌ها، ساده‌تر است. با استفاده از تبلیغات نمایشی می‌توانید هزینه تبلیغات خود را مدیریت کنید.
  • سرعت تولید: سرعت تولید محتواهای مربوط به تبلیغات نمایشی نسبت به ویدیو بیشتر بوده و به همین دلیل نیز کسب‌وکارهای بی‌شماری از آن استفاده می‌کنند.

مزیت‌های دیگری نیز هستند که در این تبلیغات وجود  دارد اما قصد داریم در ادامه معایب تبلیغات نمایشی را نیز بررسی کنیم.

اولین عیب استفاده از این روش، نرخ کلیک بوده که آن در تبلیغات نمایشی معمولاً پایین‌تر از دیگر روش‌ها است.

دومین عیب تبلیغات نمایشی نیز فرمت محتواهای کمپین است که ممکن است  توانایی جلب توجه مخاطبان را به میزان کافی نداشته باشند.

تبلیغات نمایشی یا تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی، ارائه محتوای تصویری و صوتی با هدف جلب توجه مخاطبان است. این نوع تبلیغات معمولاً در ویدیوهای آنلاین، تبلیغات تلویزیونی یا رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایا و معایب تبلیغات ویدیویی

ویدیوها بهترین ابزار برای ایجاد ارتباط احساسی با مخاطبان و افزایش تعامل هستند و می‌توانند به صورت نامحدود در پلتفرم‌های مختلفی مانند یوتیوب، فیسبوک، و اینستاگرام نمایش داده شوند.از طرفی ویدیوها به دلیل ترکیب صدا، تصویر، و حرکت، توانایی بالایی در جلب توجه دارند و به همین دلیل هم در دنیای دیجیتال‌مارکتینگ مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند.

از معایت تبلیغات ویدیویی می‌توان به هزینه بالا و زمان‌بر بودن پروسه تولید و تدوین اشاره کرد.

اگر هدف شما از انجام تبلیغات جلب توجه سریع و ارتباط احساسی با مخاطبان است، تبلیغات ویدیویی ممکن است بهترین انتخاب باشد. اما اگر هدف‌تان برندینگ و فروش است پیشنهاد ما استفاده متمرکز از تبلیغات نمایشی و اللخصوص استفاده از خدمات گوگل ادز است.

اگر با گوگل ادز آشنا نیستید، می‌توانید مقاله ما با عنوان «گوگل ادز چیست» را مطالعه کنید.

تبلیغات نمایشی و تبلیغات ویدیویی یا هر دو؟

ترکیب تبلیغات نمایشی و تبلیغات ویدیویی به عنوان یک استراتژی بازاریابی گام مهمی در جهت جلب توجه و تعامل با مخاطبان محسوب می‌شود. هرکدام از این دو روش به نحوی ویژه مزایا و معایب خود را دارند که در بالا به صورت خلاصه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، اما ادغام این دو روش می‌تواند اثربخشی کمپین تبلیغاتی را افزایش دهد. در ادامه به برخی از مزایا و نکات کلیدی ادغام این دو روش پرداخته خواهد شد.

تبلیغات نمایشی یا تبلیغات ویدیویی

۱. افزایش تعامل با مخاطب

ترکیب تبلیغات ویدیویی با تبلیغات نمایشی به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر جذاب و متن‌های آگاهانه را با ویدیوهای تاثیرگذار ترکیب کنید. این ترکیب تنوع زیادی را در ارتباط با مخاطبان ایجاد می‌کند و توانایی افزایش تعامل را دارد.

۲. تبلیغات توسط کانال‌های مختلف

با ترکیب این دو روش، می‌توانید تبلیغات خود را در کانال‌های مختلفی چون وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، و پلتفرم‌های ویدیویی مختلف منتشر کنید. این افزایش پوشش به شما کمک می‌کند تا به صورت گسترده‌تری به مخاطبان دسترسی داشته باشید.

۳. ارتقاء تاثیربخشی ویدیو

تصاویر و متن‌های نمایشی می‌توانند اطلاعات بیشتری را به مخاطبان ارائه دهند و تاثیربخشی ویدیو را افزایش دهند. ترکیب تبلیغات نمایشی و ویدیویی در فضای دیجیتال‌مارکتینگ به تولید ویدیوهای حاوی محتوای ارزشمند و تصاویر متناسب کمک می‌کند.

۴. مدیریت کارآمد بودجه

با توجه به هزینه مدیریت‌پذیر تبلیغات نمایشی، ترکیب این نوع تبلیغ با تبلیغات ویدیویی به شما این امکان را می‌دهد که بخشی از بودجه خود را به تبلیغات ویدیویی اختصاص دهید و به راحتی هزینه‌ها را کنترل کنید.

۵. اندازه‌گیری و نظارت

اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد کمپین تبلیغاتی با ترکیب این دو روش آسان‌تر است. با استفاده از ابزارهای مدیریت و تجزیه و تحلیل دقیق، می‌توانید به طور دقیق نتایج را نظارت کرده و بهبودهای لازم را برای رسیدن به اهداف خود اعمال کنید.

کلام آخر

به طور خلاصه، ترکیب تبلیغات نمایشی و تبلیغات ویدیویی می‌تواند یک استراتژی دقیق و هدفمند و موثر باشد که به برندها کمک می‌کند تا تنوع بیشتری در ارتباط با مخاطبان خود ایجاد کنند و بتوانند ارتباط قوی‌تری با آن‌ها داشته باشند. با در نظر گرفتن هدف‌های بازاریابی، بودجه مالی، و خصوصیات مخاطبان، می‌توانید ترکیب بهینه را برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد تبلیغاتی خود دست یابید./۲۴۶۰۴۱

نظرات