بیوگرافی حاج علی فراهانی مداح با علت فوت و درگذشت + زندگینامه و مداحی ها

0

بیوگرافی حاج علی فراهانی مداح با علت فوت و درگذشت + زندگینامه و مداحی ها

حاج علی فراهانی مداح کیست و اهل کجاست بیوگرافی حاج علی فراهانی مداح اهل بیت و همسر و فرزندانش با عکس و سوابق شغلی و مداحی ها با علت و ماجرای فوت و درگذشت حاج علی فراهانی مداح را در ادامه مطلب این صفحه مشاهده کنید:

حاج علی فراهانی مداح

بیوگرافی حاج علی فراهانی مداح و همسرش

علی فراهانی مداح و ذاکر اهل بیت (ع) متولد دهه ۴۰ در تهران مداح اهل ایران است. او در ۱ آذر ۱۴۰۱ بر اثر بیماری سرطان درگذشت. او از موسسان مجمع‌الذاکرین حسینی (ع) در تهران بود و بیشتر در حرم عبدالعظیم حسنی در شهر ری مداحی و مرثیه سرایی می کرد. مراسم تشییع و خاکسپاری وی نیز روز پنجشنبه ۳ آذر با حضور خانواده و مداحان مشهور اهل بیت برگزار میشود.

بیوگرافی حاج علی فراهانی مداح با علت فوت و درگذشت + زندگینامه و مداحی ها

سوابق

مرحوم علی فراهانی مداحی را از نوجوانی آغاز کرد. او علاوه بر مداحی ادعیه هایی چون دعای ندبه و زیارت عاشورا و دعای کمیل و … با صوت بسیار زیبا در مراسم های مختلف می خواند.

او سال‌ها افتخار خادمی و ذاکری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) داشت و در بعثه مقام معظم رهبری در سفرهای حج و عتبات به عنوان مداح به ستایشگری اهل بیت (ع) به مرثیه‌خوانی پرداخته بود

بیوگرافی حاج علی فراهانی مداح و همسرش

درگذشت حاج علی فراهانی مداح + علت فوت

این مداح و ذاکر اهل بیت علیهم السلام پس از مدت‌ها تحمل بیماری سرطان جان به جان آفرین تسلیم کرد همان مداحی که مرثیه سرایی‌اش باعث شد تا یکی از قاریان معروف مصری با شنیدن مصیبت امام حسین (ع) به تلاوتی بپردازد که در جهان اسلام ماندگار شود.

پیام های تسلیت

شورای عالی قرآن در پیامی با تسلیت درگذشت این مداح اهل بیت (ع) نوشت: درگذشت مناجات خوان، دعاخوان و ذاکر با اخلاص اهل بیت(ع) آقای حاج علی فراهانی را تسلیت می گوید و غفران الهی را برای آن مرحوم مسالت می نماید.

درگذشت حاج علی فراهانی مداح + علت فوت

ماجرای محمد اللیثی قاری مصری

عباس سلیمی و سید محسن موسوی بلده از قاریان پیشکسوت در خاطره ای از مداحی مرحوم فراهانی در بهمن ۱۳۷۷ در یک مراسم قرآنی در دانشگاه علوم و فنون فارابی سخن گفتند که چگونه مداحی فراهانی باعث شد تا استاد محمد اللیثی قاری معروف مصری که تمایلی به قرائت قرآن نداشت، با شنیدن صدای محزون مرثیه سرایی فراهانی، تلاوتی ماندگار از خود به جای بگذارد. اللیثی وقتی دید این مداح مشغول مداحی و ذکر مصیبت امام حسین (ع) است و حاضران اشک می ریزند، از مترجم سوال کرد که این مداح چه می خواند و وقتی برای او ترجمه کردند، دستمال سفید بزرگی را از جیب خود درآورد و همراه با مردم گریه کرد و همین مداحی باعث شد تا اللیثی در میان اجرای برنامه اعلام کند که می خواهد به تلاوت آیاتی بپردازد.

وقتی سلیمی برای تلاوت از اللیثی دعوت کرد، او در حالی که اشک خود را پاک می کرد، در جایگاه حاضر شد و تلاوت خود را با همان بغض مداحی آغاز کرد. استاد موسوی در این زمینه گفت که در ابتدای تلاوت این استاد مشخص است که با صدای بغض آلود قرآن می خواند. مرحوم اللیثی آیات پایانی سوره آل عمران را تلاوت کرد و ربناهای او به ویژه آیه ۱۹۳ که می فرماید ربنا اننا سمعنا منادیا ینادی للایمان ان امنوا بربکم فامنا؛ پروردگارا، ما شنیدیم که دعوتگری به ایمان فرا می‌خواند که به پروردگار خود ایمان آورید، پس ایمان آوردیم.

فراهانی درباره تلاوت ماندگار مرحوم اللیثی گفت که خیلی گریه کرد به ویژه وقتی ایشان ربناها را می خواند و این موضوع به دلیل اشک هایی بود که اللیثی برای امام حسین (ع) ریخته بود. چون مصری ها ارادت خاصی به سیدالشهدا دارند. اللیثی با شنیدن مداحی علی فراهانی روی پای خود می زد و می گفت امانک یا حسین؛ از توی ای حسین(ع) امان می خواهم. سلیمی در همان جلسه پیش بینی کرد که این تلاوت یکی از تلاوت های ماندگار قرآن در جهان خواهد شد و امروز بیشتر قاریان و علاقه مندان به قرآن با صدای این قاری به ویژه این قرائت شاهکار آشنا هستند و آن را زمزمه می کنند./ ایرنا

مراسم تشییع و خاکسپاری حاج علی فراهانی

مراسم تشییع و تدفین حاج علی پنجشنبه سوم آذر در حسینیه بیت النور در خیابان مقداد از ساعت پنج و نیم صبح با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی یکی از واعظان، همچون هفته های قبل که با حضور مرحوم فراهانی برگزار می شد، تشییع و از آنجا به سوی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) منتقل خواهد شد.

مراسم تشییع در حرم عبدالعظیم از ساعت ۹ صبح آغاز می شود و پیکر این ذاکر مخلص در دارالرحمه حضرت عبدالعظیم به خاک سپرده می شود.

همچنین مراسم یادبود مرحوم فراهانی جمعه چهارم آذر از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ در مسجد جامع قاسم بن الحسن در تقاطع بزرگراه امام علی(ع) و بزرگراه شهید محلاتی برگزار خواهد شد.

نظرات