از جراحی ابدومینوپلاستی چه می‌دانید؟

0

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که ترجیح می‌دهند بدنشان را در لباس‌های گشاد و اورسایز پنهان کنند و از رفتن به استخر و ساحل و پوشیدن لباس شنا واهمه دارند. معمولا کسانی که از فرم یکی از قسمت‌های بدنشان راضی نیستند؛ ترجیح می‌دهند کمتر در انظار عمومی ظاهر شوند و به همین دلیل این مسئله روی اعتماد به نفس انها هم تاثیر می‌گذارد. برای بسیاری از افراد، شکم برآمده یا افتاده، همان قسمتی از بدن است که تمامی بخش‌های زندگی‌شان را مختل کرده است.
اگر اضافه وزن زیادی ندارید اما به دلیل بالا رفتن سن، تغییرات ناگهانی و شدید وزن و یا حامگی و زایمان چندان از ظاهر شکمتان راضی نیستید، حتما از اطرافیانتان اسم جراحی ابدومینوپلاستی را شنیده‌اید یا خودتان درباره این روش زیبایی چیزهایی خوانده‌اید. در ادامه، بیشتر با ابدومینوپلاستی، تاثیر و معایب آن آشنا خواهید شد.

جراحی ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی چیست؟

اگر با مربیان ورزشی یا متخصصان تغذیه درباره شکم افتاده و بزرگ صحبت کنید؛ به شما خواهند گفت که امکان چربی سوزی موضعی وجود ندارد. اما جراحی آبدومینوپلاستی دقیقا برای حل این مشکل ابداع شده است و می‌تواند آخرین راه حل برای داشتن شکمی زیبا و صاف باشد. در جراحی ابدومینوپلاستی، برشی سراسری در قسمت پایین شکم ایجاد می‌شود و کمک می‌کند که عضلات محکم‌تر در جای خود قرار بگیرند. همچنین پوست اضافی شکم در طی این جراحی برداشته می‌شود و در نتیجه استرچ مارک‌ها و چروک‌های پوستی از بین می‌روند.

البته باید توجه داشته باشید این جراحی زیبایی برای افرادی مناسب است که اضافه وزن زیادی ندارند و بیشتر تمایل دارند فرم شکم خود را اصلاح کنند. گرچه در حین انجام ابدومینوپلاستی می‌توان از لیپو ساکشن هم برای خارج کردن چربی‌ها استفاده کرد اما بهتر است قبل از این جراحی تا حد ممکن چربی‌های شکمی خود را کاهش دهید.

جراحی ابدومینو پلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

معمولا پس از کاهش وزن یا افزایش وزن شدید و سریع، حاملگی و شیردهی و البته بالا رفتن سن، ماهیچه‌های شکم ضعیف شده و پوست این قسمت دچار افتادگی می‌شود. این مسئله مخصوصا برای کسانی که سابقه ورزش را ندارند شدیدتر اتفاق می‌افتد. این افراد بهترین گزینه برای جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی هستند. همچنین کاندیداهای این جراحی، باید از سلامت کامل جسم و روح برخوردار باشند. داشتن مشکلات جسمی از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی ممکن است پس از جراحی ابدومینوپلاستی تشدید شده و فرد را درگیر کند؛ به همین دلیل بهتر است حتما پیش از جراحی با پزشک متخصص مشورت کنید.

علاوه بر سلامت عمومی بدن، رسیدن به وزن پایدار هم از دیگر شروط لازم برای انجام جراحی زیبایی شکم است. ابدومینوپلاستی جراحی کاهش وزن نیست، بلکه فرم و ظاهر شکم را بهبود می‌بخشد. بنابراین توصیه می‌شود افرادی که اضافه وزن زیادی دارند، ابتدا وزن خود را کاهش داده و سپس اقدام به جراحی کنند. همچنین اگر قصد بارداری و زایمان دارید؛ بهتر است برای انجام جراحی ابدومینوپلاستی تا بعد از زایمان صبر کنید؛ چرا که معمولا پزشکان توصیه می‌کنند بعد از این جراحی، باردار نشوید تا نتایج ابدومینوپلاستی ماندگاری بیشتری داشته باشد.

به غیر از موارد کلی، ممکن است شرایط فیزیکی و جسمانی شما به شکلی باشد که نیاز به توجه و دقت بیشتری داشته باشد. به همین دلیل انجام مشاوره با پزشکان متخصص و باتجربه پیش از اقدام به جراحی، نکته‌ای حائز اهمیت است که می‌تواند سلامتی و زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

جراحی ابدومینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام این جراحی؛ ابتدا پزشک متخصص شما را معاینه کرده و با توجه به فیزیولوژی و آناتومی بدنتان، نوع برش و بخیه را انتخاب می‌کند. همچنین معمولا پزشکان به بیماران توصیه‌ می‌کنند قبل از عمل، از مصرف دخانیات، الکل و قرص‌هایی مانند آسپرین خودداری کنند.

برای انجام ابدومینوپلاستی، معمولا از بیهوشی کامل انجام می‌شود. سپس جراح با ایجاد برشی سراسری در قسمت زیر ناف، پوست شکم را جدا می‌کند. در این مرحله پوست اضافی شکم برداشته شده و عضلات شکم که دچار از همگسیختگی شده‌اند، محکم می‌شوند. چنان چه نیاز به برداشت چربی اضافی در این ناحیه باشد؛ در این مرحله با کمک روش‌هایی مانند لیپوساکشن، این کار انجام خواهد شد. سپس پوست شکم کشیده شده و به عضلات بخیه زده می‌شود تا این قسمت بدن، صاف و زیبا به نظر برسد.

مراقبت‌های مورد نیاز پس از جراحی ابدومینوپلاستی

تا یک ماه بعد از انجام ابدومینوپلاستی باید دوره نقاهت خود را طی کنید. در این مدت معمولا بیمار نمی‌تواند صاف بایستد و بنشیند و باید تا مدتی به حالت نیمه خمیده باقی بمانید تا بخیه‌های پوستی ترمیم شوند. همچنین بعد از انجام جراحی باید تا مدتی گن مخصوص را به تن داشته باشید. این گن از بدفرم شدن شکم جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این معمولا درن‌هایی برای خروج خونابه در شکم قرار داده می‌شوند که تا چند هفته در بدن باقی می‌مانند.

برای این که بهترین نتیجه را از انجام این جراحی بگیرید بهتر است که از مصرف دخانیات، قرص‌های ضد انعقاد خون و انجام فعالیت فیزیکی و ورزش تا مدتی خودداری کنید. همچنین تحت نظر پزشک، داروی انتی بیوتیک و مسکن مصرف کنید تا بتوانید سریع‌تر به فعالیت‌های روزمره خود برگردید.

عوارض جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

در صورتی که این جراحی توسط پزشک متخصص انجام شود؛ تنها مشکلاتی از قبیل درد و سوزش یا ایجاد اسکار پس از عمل ایجاد خواهد شد که این عوارض هم پس از مدتی از بین خواهد رفت. اما در صورت مراجعه به فردی که تجربه و دانش کافی را نداشته باشد؛ احتمال بروز عوارضی از جمله نکروز بافت چربی، عدم تقارن در شکم، خونریزی و ایجاد زخم در محل عمل و حتی هماتوم و خطر مرگ هم وجود دارد.

بهترین پزشک جراح ابدومینـوپلاستی کیست؟

با توجه به نکاتی که گفته شد؛ انتخاب پزشک متخصص اهمیت بسیار زیادی در حفظ سلامتی و رسیدن به نتیجه دلخواه دارد. برای انجام جراحی ابدومینوپلاستی و گرفتن مشاوره در این رابطه، می‌توانید به کلینیک زیبایی مهزیار مراجعه کنید. این مجموعه با در اختیار داشتن کادری مجرب، شما را تا رسیدن به نتیجه مورد نظر همراهی می‌کند. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به این مرکز، با مراجعه کنندگان دیگر صحبت کرده و با اطمینان بیشتر برای انجام جراحی اقدام کنید.

نظرات