مشکلات هزینه های ساختمان را چطور حل کنیم؟

0

مشکل پرداخت هزینه های ساختمان امروزه به یکی از دغدغه های مدیران ساختمان تبدیل شده است که به لطف راه اندازی نرم افزار مدیریت ساختمان این مشکل تا حد زیادی بر طرف شده است و افراد می توانند به راحتی و با تنها چند کلیک ساده تمامی هزینه های خود را از طریق این اپ ها پرداخت کرده و برای خود رسید پرداخت و گزارش ماهیانه نیز دریافت کنند. این نرم افزارها دارای دو نسخه پولی و رایگان می باشند که در برخی از موارد نرم افزارهای رایگان عملکردی به مراتب بهتر از نسخه های پولی به اجرا گذاشته اند.

هزینه های ساختمان

سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می آید این است که نرم افزار مدیریت ساختمان دارای چه مزایایی می باشد و تا چه حد می تواند در فرایند پرداخت هزینه به مدیران ساختمان کمک کرده و مشکلات آن ها را برطرف کند. در این پست ما قصد داریم برای شما توضیحات کاملی را در مورد این نرم افزارها ارائه دهیم.

هزینه مشاعات آپارتمان

تمامی ساختمان هزینه های مشاعی دارند که بر اساس عملکرد و قدمت آن ممکن است متفاوت باشد. این هزینه ها به سه قسمت اصلی تقسیم می شوند که ما قصد داریم آن ها را برای شما توصیف کنیم:

هزینه های ثابت

تمام ما در مجتمع ها هزینه شارژ را به صورت ماهیانه پرداخت می کنیم که بیشتر این مبلغ صرف هزینه مشخصی مانند حقوق سرایدار ، نگهداری آسانسور و پرداخت قبوض مشترک می شود. از آن جهت که این هزینه ها ارتباطی با مساحت واحدها ندارد و مختص به بخش مشاع می باشد باید بین تمامی واحدها تقسیم شود.

هزینه های موردی

این مورد شامل هزینه هایی می شود که مختص به یک یا چند واحد است. به عنوان مثال واحدهایی که در پنت هاوس قرار دارند باید مبلغی مازادی را برای خدمات ویژه پرداخت کنند که جزء هزینه های موردی می شود.

هزینه های نسبی

این هزینه بر اساس مساحت خانه محاسبه می شود و در صورتی که یک واحد متراژ بیشتری نسبت به دیگر خانه ها داشته باشد هزینه شارژ بیشتری را نیز باید پرداخت کند. در برخی از مجتمع ها این هزینه بر اساس تعداد ساکنین نیز محاسبه می شود.

شارژ ساختمان

به منظور اینکه هزینه های یاد شده را مدیر ساختمان بتواند به راحتی پرداخت کند در ابتدای سال مبلغی را به عنوان شارژ ماهیانه در نظر می گیرند تا بتوان از آن برای پرداخت هزینه های جاری استفاده کرد. دقیقا مشکلات پرداخت هزینه ها از این نقطه آغاز می شود. اولین مشکل در این راستا بحث محاسبه این مبلغ می باشد که برخی از ساکنین نسبت به این مبلغ همیشه اعتراض دارند از این رو در بخش بعدی به این مسئله اشاره می کنیم.

نحوه محاسبه هزینه شارژ ماهیانه

یکی از اصلی ترین وظایف مدیر ساختمان بررسی شرایط کلی ساختمان و محاسبه هزینه تعمیر و نگهداری بخش های مختلف ساختمان می باشد. بر اساس روال معمول در ساختمان ها مدیر ساختمان در ماه اول سال هزینه نسبی را در نظر می گیرد و سپس بر اساس برآوردهایی که در انتهای ماه انجام می دهد مقدار دقیق شارژ ماهیانه را محاسبه می کند. پیشنهاد می شود برای این کار ماه فروردین را انتخاب نکرده و ماه اردیبهشت را برای این مهم برگزینند. مواردی که معمولا برای محاسبه هزینه شارژ ماهیانه در نظر گرفته می شود هزینه تعمیر آسانسور ، اعداد واحد های موجود ، هزینه نگهداری از حیاط و پشت بام و قبض های مشترک می باشند. برای مدیرانی که توانایی محاسبه این هزینه ها را دارا نمی باشند دانلود یک نرم افزار مدیریت ساختمان می تواند بسیار سودمند باشد.

پرداخت هزینه های قسمت های مشاع بر عهده کیست؟

موارد مربوط به مشاعات به دو دسته کلی تقسیم می شوند؛ ۱- هزینه های مصرفی ۲- هزینه های کلی. در بخش هزینه های مصرفی مانند تعمیر آسانسور و تعمیر موتورخانه تمامی موارد بر عهده مستاجر و یا ساکن واحد می باشد ولی هزینه کلی مانند راه اندازی محوطه و یا خرید دستگاه هایی همچون چیلر مشاع که یک بار برای همیشه صورت می گیرد بر عهده مالک می باشد.

مشکلات هزینه های ساختمان

همانگونه که پیش از این نیز به شما گفتیم مشکلات هزینه ساختمان همیشه با پرداخت شارژ برطرف شده و مدیران پس از آن می توانند تمامی مسائل را حل کنند. در برخی از مجتمع های بزرگ به صورت سنتی از یک حسابدار بهره می گرفتند و تلاش می کردند از این طریق و با محاسبه دقیق شارژ ، مشکلات هزینه ها را به صورت الکترونیک بر طرف نمایند ولی امروزه ما دیگر در یک جامعه سنتی زندگی نمی کنیم و با گسترش تکنولوژی می توانیم از اپ های مدیریت ساختمان برای محاسبه و دریافت شارژ بهره بگیریم.

ولی سوالی که برای شما کاربران پیش می آید این است که کدام یک از نرم افزارهای مدیریت ساختمان موجود در بازار می تواند مشکلات هزینه ساختمان را به صورت کلی برطرف کند. به منظور پاسخ به این سوال ما تمامی نرم افزارهای موجود در بازار را مورد بررسی قرار می دهیم و نتیجه تحقیقات خود را برای شما منتشر می کنیم.

نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک

نرم افزار مدیریت ساختمان رایگان هومتیک برای مدیریت هزینه هایی مانند شارژ در ساختمان که در طی فعالیت خود توانسته با به کارگیری متود جدیدی تمامی مشکلات ساختمان اعم از پرداخت هزینه شارژ ، گزارش دهی ماهیانه و از همه مهم تر محاسبه هزینه های جاری را برطرف کرده و به عنوان یک جایگزین مناسب برای یک حسابدار عمل نماید. استفاده از اپلیکیشن هومتیک کاملا رایگان است. اگر به دنبال راهکاری مناسب برای برطرف کردن مشکلات هزینه ای دارید بهتر است این اپ را امتحان کنید.

نظرات