نکاتی مهم قبل از خرید ساعت دیواری

0

ساعت دیواری، یکی از وسایلی است که در همه منازل پیدا می‌شود. این وسیله به عنوان یک اکسسوری، علاوه بر نشان دادن زمان، باعث زیباتر شدن دکوراسیون منزل شما نیز می‌شود. در ابتدا شاید خرید ساعت دیواری، ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد؛ ولی همین خرید به ظاهر ساده، یکسری نکات ریز دارد. ما در این مقاله قصد داریم طی یک همکاری ویژه، با مجموعه محبوب میعاد تایم (به عنوان یکی از موفق ترین فروشگاه‌های اینترنتی ساعت در کشور) شما را در خرید ساعت دیواری خوب کمک کنیم. همراه ما باشید…

 خرید ساعت دیواری

ساعت دیواری

چرا باید در خرید ساعت دیواری دقت کرد؟

امروزه ساعت دیواری در انواع و اقسام مدل ها و برند های مختلف تولید شده اند. این تنوع آنقدر زیاد است که هر شخص، با هر نوع سلیقه ای می تواند ساعت دیواری مورد علاقه اش را پیدا کند؛ اما این تنوع کالا به این معنا نیست که هر نوع ساعت دیواری با دکوراسیون منزل ما همخوانی دارد. قبل از هرگونه اقدام برای خرید ساعت دیواری، باید چند نکته را بدانید. در ادامه، این نکات را بیان خواهیم کرد.

 

انواع ساعت دیواری

ساعت های دیواری فارغ از طرح، جنس و اندازه به ۴ دسته تقسیم میشوند:

  1. کلاسیک: سبک کلاسیک، سبکی پایدار و مطابق اصول است، این اصول، برگرفته از یک نظم و تقارن خاص است. سبک کلاسیک را می توان همان سبک سنتی غرب در دکوراسیون دانست که این روزها کمی با خصوصیات معماری معاصر، هم‌سو شده است. ساعت های کلاسیک نیز از همین سبک پیروی می‌کنند؛ شکیل، زیبا و با شکوه! شاخصه اصلی ساعت های کلاسیک، ابعاد بزرگ و رنگ طلایی یا نقره ای است. در صورتی که سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک است، این نوع ساعت بهترین گزینه برای شماست.
  2. مدرن: سبک دکوراسیون خانه های امروزی اکثراً مدرن است. اگر منزل شما نیز از این سبک پیروی می کند، بهترین نوع ساعت دیواری برای شما، ساعت مدرن است. این نوع ساعت ها در ابعاد و رنگ های مختلف، در بازار موجود هستند. جنس این نوع ساعت ها از چوب، فلز، شیشه و پلاستیک است. یک نکته در انتخاب این نوع ساعت بسیار مهم است؛ انتخاب طرح و رنگ ساعت دیواری مدرن باید با رنگ آمیزی دیوار ها و سایر لوازم منزل ( بخصوص مبلمان) همخوانی لازم را داشته باشد. اگر میخواهید ساعت منزل‌تان به خوبی با دکوراسیون منزلتان هماهنگی داشته باشد به این نکته دقت کنید.
  3. دست ساز: طبق بررسی های انجام گرفته، متخصصین و روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که، وجود وسایل دکوری چوبی و برگرفته از طبیعت، سطح استرس افراد را کاهش می‌دهد. انسان با مشاهده چوب، ناخودآگاه به یاد طبیعت و فضای دنج کلبه های کوهستانی می افتد. ساعت دیواری دست ساز چوبی، با تکیه بر این واقعیت، توانسته است نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کند. جالب‌تر این است که، ساعت های دست ساز خود را با هر نوع سبک معماری تطبیق می‌دهند. با خرید این نوع ساعت، طبیعت را مهمان خانه های خود کنید.

خرید ساعت دیواری

ساعت دیواری دست ساز

سیر تا پیاز خرید ساعت دیواری

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، باید قبل از خرید ساعت دیواری، نکاتی را دانسته باشیم. بسیاری از افراد فکر می کنند که زمان خرید ساعت، فقط باید به قیمت و جنس آن دقت کرد. ما به شما می گوییم که اینگونه نیست! معیار های مهم دیگری نیز وجود دارند که بایستی به آن ها دقت کنیم. در ادامه این نکات را با هم مرور خواهیم کرد.

  • بی صدا بودن: برخی از ساعت های دیواری، سر و صدای زیادی دارند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که این صدا باعت آزار و اذیت شما می شود، به این نکته حتماً دقت کنید که در زمان خرید ساعت دیواری، مدل آرام گرد را تهیه فرمایید. این مورد را می توانید از فروشنده درخواست کنید.
  • سبک و نوع ساعت: در بالا به طور مفصل به آن اشاره شد.
  • خدمات پس از فروش (گارانتی): این مورد را باید بسیار دقت کنید. داشتن گارانتی، باعث می شود که شما هیچگونه نگرانی بابت خرابی و یا کمبود قطعات جانبی آن، نداشته باشید. پس با خیال راحت از آن استفاده می کنید.
  • شناسنامه و کاتالوگ ساعت: ساعت های دیواری با برند معروف، مانند هر چیز دیگری شناسنامه و کاتالوگ دارند. این اسناد، حاوی اطلاعاتی مانند سال تولید، کشور سازنده، تعداد تولید شده از این مدل ساعت، شماره کالیبر و … است. پس زمان خرید ساعت دیواری گران، این اسناد را از فروشنده بخواهید. زمانی که بخواهید ساعت منزل‌تان را به هر دلیلی بفروشید، این اسناد خود گواه اصالت ساعت هستند. امروزه طیف وسیعی از ساعت های موجود در بازار دارای ۲ تا ۵ سال گارانتی می‌باشند.
  • دوام باتری و دقت ساعت: ساعت دیواری را صرفاً برای زیبایی آن انتخاب نکنید؛ زیباترین ساعت ها اگر کار نکنند، ارزش خاصی ندارند! دوام باتری، نقش بسزایی در دقت و عملکرد ساعت دارد. زمانی که میخواهید یک ساعت خریداری کنید، به این نکته حتماً دقت کنید (بخصوص در ساعت های آونگی و بزرگ که تنظیم ساعت آن ها دشوار است).
  • قیمت: بودجه ای که برای خرید ساعت دیواری در نظر گرفته اید، یکی از موارد مهم تعیین کیفیت ساعت است. قیمت ساعت های دیواری متناسب با برند و قطعات بکار رفته در آن ها، متغیر است. اما شما سعی کنید که سمت خرید ساعت های ارزان نروید. مسلماً شنیده اید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست! پس بهتر است که قیمت مناسبی را برای خرید ساعت دیواری کنار بگذارید.

خرید ساعت دیواری

خرید ساعت دیواری

 

کلام آخر:

هیچ‌گاه سر سری نگیرید! بله، زمان خرید ساعت دیواری بسیار دقت کنید. ساعت دیواری قرار است که عضو همیشگی منزل شما باشد پس در انتخاب آن مراقب باشید، تا بعداً پشیمان نشوید. همیشه از فروشگاهی خرید کنید که معتبر و معتمد باشد. یکی از پیشنهادات ما به شما، فروشگاه بزرگ میعاد تایم است. شما میتوانید با مراجعه به آدرس اینترنتی این مجموعه  https://miaadtime.com ، از بین صدها مدل موجود، ساعت دیواری مورد نظر خود را خریداری کنید و کالای خود را درب منزل تحویل بگیرید.

نظرات