بیوگرافی نجم الدین شریعتی به همراه همسرش + عکس جدید و ماجرای خواستگاری

0

بیوگرافی نجم الدین شریعتی به همراه همسرش + عکس جدید و ماجرای خواستگاری

نجم الدین شریعتی در تاریخ سال ۱۳۵۹ در شهر تنکابن مازندران دیده به جهان گشوده است. ایشان یک خواهر و یک برادر به نام های زهرا و حسام الدین دارد. وی در رشته نرم افزار کامپیوتر درس خوانده است و مدرک لیسانس خود را اخذ نموده است.

نجم الدین شریعتی مجری مذهبی متولد ۱۳۵۹ در تنکابن است. او با اجرای برنامه سمت خدا و زلال احکام در شبکه سه سیما به شهرت رسید و مجری ثابت این برنامه است. نجم الدین شریعتی فرزند ارشد خانواده شریعتی است و یک برادر بنام حسام الدین و یک خواهر بنام زهرا دارد و با دکتر علی شریعتی هیچ نسبتی ندارد او در رشته مهندسی نرم افزار تحصیل کرده و تحصیلات حوزوی نیز دارد. در ادامه ی این مطلب بیوگرافی نجم الدین شریعتی می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی نجم الدین شریعتی و همسر و پسرش محی الدین + عکس های خانوادگی و حواشی

زندگینامه و بیوگرافی نجم الدین شریعتی

نجم الدین شریعتی در سال ۱۳۵۹ در تنکابن متولد شد. او مجری برنامه های مذهبی است و یک خواهر و یک برادر به نامهای “زهرا” و “حسام الدین” دارد. وی فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر می باشد و در کنار آن تحصیلات حوزوی را نیز بصورت شخصی پیگیری کرده و حالا مجری برنامه دینی است.

زندگی خصوصی نجم الدین شریعتی

نجم الدین شریعتی در مصاحبه ای درباره خانواده ی خود چنین می گوید: ” یک برادر و یک خواهر به نام آقا حسام الدین و زهرا خانم دارم که از من کوچک تر هستند! من خواهرم را به عنوان یک خواهر بی‌ نهایت دوست دارم، یعنی دیگر بیشتر از آن متصور نیست و برادرم را به عنوان یک برادر و مادرم را به عنوان یک مادر و پدرم را نیز به عنوان یک پدر! من برای هر کدام آن ها، یک جایگاه ویژه‌ قائل هستم. این طور نیست که بگویم کدام را بیشتر دوست دارم! من هر کدام آن ها را در این جایگاهی که هستند، بی‌ نهایت دوست دارم و هیچ‌ وقت کم نمی‌ گذارم! “

خسته که می‌ شوم در دنیای شعر پرسه می‌ زنم و گاهی هم رمان می‌ خوانم! وقتی را برای دیدن تلویزیون و بخشی را هم طبیعتا با خانواده می‌ گذرانم.

گهگاهی نیز برای دل خودم می‌ نویسم، اما شعر نمی‌ گویم! البته خیلی دوست دارم، اما به نظرم شعر گفتن و شاعر بودن یک موهبت خدایی است که متاسفانه من از آن محرومم. “

نسبت با دکتر علی شریعتی

آقای شریعتی هیچی نسبتی با دکتر علی شریعتی ندارد و صرفا تشابه فامیلی است.

مجری سمت خدا

برنامه تلویزیونی ” سمت خدا ” به تهیه کنندگی سید عبدالمجید رکنی و با اجرای نجم الدین شریعتی روزهای شنبه تا پنج شنبه و از ساعت ۱۳ تا ۱۴ از شبکه سه صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش می شود. جالب است بدانید برنامه تلویزیونی ” سمت خدا ” از سال ۱۳۸۸ شمسی شروع به کار کرده است و یکی از پربیننده‌ ترین برنامه‌ های دینی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد.

سوابق هنری

نجم الدین شریعتی یکی از مجریان صدا و سیمای کشورمان است که اکثر ماها با توانایی های ایشان در اجرای برنامه هایی با تم مذهبی آشنایی داریم.

شریعتی فعالیت خود در صدا و سیما را از ایام جوانی آغاز کرد و تا به امروز نیز در این زمینه خوش درخشیده است. او در سال ۱۳۵۹ در شهرستان تنکاب به دنیا آمد.

شریعتی زمانی که تنها ۲۲ سال سن داشت، فعالیت خود را در زمینه اجرا آغاز می کند و در اولین تجربه خود برای اجرا برنامه “نیمرخ” که برای مخاطبین نوجوان و جوان تهیه شده بود، جلوی دوربین می رود و طولی نمی کشد که این برنامه مخاطب زیادی را به دست می آورد.

بیوگرافی نجم الدین شریعتی

چهار سال بعد برای اولین بار در یک برنامه با موضوع مذهبی به نام “زلال احکام” جلوی دوربین می رود و اینبار نیز همچون سری قبل خوش می درخشد و در جذب مخاطب بسیار موفق عمل می نماید.

زندگینامه نجم الدین شریعتی

با پایان این برنامه، در سال ۸۸ شروع برنامه مذهبی دیگر به نام “سمت خدا” با اجرای او آغاز شد که اینبار موجب به شهرت زیاد وی شد. این برنامه مذهبی به صورت روزانه با محور گفتگو با یک کارشناس مذهبی در موضوعات مختلف به روی آنتن می رود.

همسر نجم الدین شریعتی کیست

نجم الدین متاهل است. او زمانی  که ۲۴ سال داشت به صورت سنتی ازدواج کرد و ثمره این ازدواج پسری به نام “محی الدین” است.

شریعتی تعریف می کند که پدرش مخالف ازدواج زودهنگام او بود. پدرش معتقد بود که برای تشکیل زندگی مشترک باید حساب کتاب کند و بتواند پشتوانه ی قوی تری ا به این میدان بگذارد. اما شریعتی بدون در نظر گرفتن این موضوع و بدون توقعی از پدرش، روزهای ابتدایی زندگی اش را از طریق مسافر کشی با یک پراید، امرار معاش می نمود. او در ابتدای زندگی ساکن کرج بود و در همین مسیر نیز مسافر کشی می کرد و ادعا دارد که اتفاقا در همین مسیرها، اتفاقات بسیار جالبی نیز برایش رخ داده است.

زندگی شخصی و ازدواج نجم الدین شریعتی

او در سن بیست و سه سالگی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج پسری به نام محی الدین است که در سال ۱۳۸۹ به دنیا آمد. خودش تعریف می کند که ازدواج ما کاملا سنتی بوده و من و خانمم به یکدیگر معرفی شدیم و بعد مدتی صحبت، علاقه شکل گرفت و ارتباط به ازدواج ختم شد.

نجم الدین شریعتی و همسرش

مجری سمت خدا کیست

نیم رخ اولین برنامه ای بود که نجم الدین شریعتی برای اجرای آن دعوت شد او در این زمان بیست و دو سال داشت با اجرای خوبی که در این برنامه داشت، توانست نظرها را به سمت خود جلب نماید. در همان زمان، نیم رخ از برنامه های پرطرفدار صدا و سیما به حساب می آمد. بعد از نیم رخ ، چهار سال طول کشید تا شریعتی برای کار دیگری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی فعالیت کند، نام این برنامه زلال احکام بود که همه ی ما کم و بیش با آن آشنایی داریم.

زلال احکام نیز از آن دسته برنامه هایی بود که توانست نجم الدین شریعتی را آن طور که باید و شایسته است به مرم معرفی کند و زمینه را برای خوش درخشیدن او در انظار عمومی فراهم سازد. ولی برنامه ای که باعث شد تا شریعتی به عنوان یک مجری حرفه ای و کاردرست به مردم معرفی شود، برنامه زلال احکام بود.

مستندسازی

نحم الدین در مصاحبه ای می گوید: ” گاهی برنامه‌ های مستند می‌ سازم، برای شبکه سه و شبکه‌ های دیگر؛ که آن‌ هم بیشتر دلی است یعنی به خاطر دلم و دغدغه هایم این کار را انجام می دهم! “

ماجرای خداحافظی جنجالی از سمت خدا

در یکی از قسمت های سمت خدا در اسفند ۹۲، یکی از کارشناسان برنامه انتقاد شدیدی از عملکرد صداوسیما کرد که این امر موجب توبیخ تمامی عوامل این برنامه مذهبی شد.

ماجرای انتقاد ماندگاری از صداوسیما در برنامه سمت خدا

با اوج گرفتن ماجرا، در اردیبهشت ۹۳ نجم الدین بدلیل تغییر تهیه کننده اصلی برنامه در آنتن زنده اعلام کرد بدلایل این مشکلات حاضر به اجرا برنامه نیست و رسما خداحافظی کرد.

ماجرای خداحافظی نجم الدین شریعتی از سمت خدا

بلافاصله مهمان برنامه هم که یک روحانی (حاج آقا فرحزاد) بود در حمایت او گفت: “نه من و نه هیچ کدام از کارشناسان برنامه در صورت نبود مجری و تهیه کننده اصلی حاضر به حضور در برنامه نیستیم!” یک هفته نگذشت که دوباره شریعتی به برنامه برگشت و به طور معمول برنامه را اجرا کرد.

صفحه اینستاگرام و شماره موبایل با نجم الدین شریعتی

پیج رسمی و صفحه شخصی این مجری مذهبی در اینستاگرام با نشانی
najmeddin.shariati در دسترس عموم قرار دارد.

فیلم خواستگاری یک دختر از نجم الدین شریعتی

در ویدیویی که منتشر شده است خاطره ای از خواستگاری زنان از نجم الدین شریعتی توسط حاج آقا فرحزادی نقل قوا می کند و تقاضا برای همسر دوم شدن این مجری محبوب را می شنوید.

عکس های جدید نجم الدین شریعتی

عکس جدید نجم الدین شریعتی

کودکی نجم الدین شریعتی

عکس جدید نجم الدین شریعتی

عکس جدید نجم الدین شریعتی و پسرش

ماجرای خواستگاری

در ویدیویی که منتشر شده است خاطره ای از خواستگاری زنان از نجم الدین شریعتی توسط حاج آقا فرحزادی نقل قوا می کند و تقاضا برای همسر دوم شدن این مجری محبوب را می شنوید.

آغاز کارهنری

وی زمانی که ۲۲ سال سن داشته کار هنری اش را در زمینه اجرا آغاز کرده است.
و اولین تجربه اش در برنامه نیمرخ که برای مخاطبین نوجوان و جوان ارائه شده بود، در تلویزیون استارد خورد و توجه خیلی از مخاطبین را مجذوب خود کرد.

ایشان بعد از ۴ سال برای اولین بار در یک برنامه با امر مذهبی به نام زلال احکام در قاب تلویزیون حضور یافت و این مرتبه نیز مانند سری های قبل خیلی درخشید و توجه مخاطبین بسیاری را به خود جلب کرد.

با به پایان رسیدن این برنامه در سال ۸۸ شروع برنامه مذهبی دیگر به نام سمت خدا با مجری‌گری آقای نجم الدین شریعتی آغاز شد، که این مرتبه هم باعث شد شهرت وی دو چندان شود.

این برنامه مذهبی هر روز با گفتمان یک کارشناس مذهبی در امر های گوناگون روی آنتن می رود

قصه وداع جنجالی از برنامه سمت خدا در اسفند ماه سال ۹۲

یکی از کار شناس های برنامه انتقاد شدید از صدا و سیما که این امر باعث اخراج تمامی عوامل این برنامه مذهبی واقع شد.

با شدید شدن قصه، در اردیبهشت ماه، سال ۹۳ نجم الدین شریعتی به دلیل تعویض تهیه کننده شاخصی برنامه در قسمت مستقیم این برنامه اعلام نمود که به دلیل این مشکلات حاضر نمی باشد که برنامه را اجرا نماید و وداع کرد.

بسیار زود مهمان برنامه هم که یک روحانی به اسم حاج آقا فرحزاد در حمایت وی اظهار نمود:
«نه خود من و نه هیچ یک از کارشناس های این برنامه در نبود مجری و همچنین تهیه کنندگی شاخص حاضر نمی باشیم، که در برنامه حضور یابیم.»

نجم الدین شریعتی مجری برنامه سمت خدا پس از یک هفته بود که مجدداً به برنامه برگشت و مجری این برنامه بر عهده گرفت.

علایق نجم الدین شریعتی

ایشان در یک برنامه بیان نموده بود که هنگام اوقات فراغت خود اغلب کتاب میخوانم و معمولاً هم موضوع آن با فعالیتم مربوط می‌باشد.

بعضی اوقات هم برای تنوع به دنبال کتب های شعر و قصه میروم و در این میان به کتب هندسه شعرشون علاقه بسیار دارم به صورتی که بعضی وقت ها قسمتی از شعر های آن را می‌خوانم.

آقای نجم الدین شریعتی علاوه بر مجری دستی در مستندسازی نیز دارد و بعضی وقت ها برای شبکه های گوناگون ملی مستندسازی می نماید که در بیانات خود در ساخت این مستند ها بیان نموده اغلب به مشکل های دلی خود می پردازد.

مجری برنامه سمت خدا دلیل موفقیت برنامه را در سعی آن برای نمایان دادن زیبایی‌های کلام اهل بیت بیان نمود و افزود: جنس ه بحث ها و نحوه پرداخت سمت خدا گوناگون می باشد، حاضر شدن کار شناس هایی که صاحب نظر و اندیشه می‌باشند و تصور نو و تازه ای می باشند و هم فکری هایی که تقریباً در اتاق فکر برنامه انجام می گیرد، نکات شاخص و موثر برنامه ما به شمار می آید.

سمت خدا موفق شده در طی عمر رسانه ای اش از طیف بزرگ بینندگانی را از پیر و جوان، ایرانی و غیر ایرانی، داخلی و خارجی بیابد، که در بین آنان افغانی، پاکستانی، تاجیک، اقلیت های مذهبی و کلیمی، مسیحی هم می باشد.

این ایام آقای شریعتی در عبادت، احترام به والدین، یاری رساندن به همنوعان و حتی هنگامی که کاسه صبر وی لبریز می شود، آن چیزی که در سمت خدا ایجاد شده را مطالعه می نماید، وعده صابران در روایت ها، حرف های جناب آقای حسینی و…. آرامش را برای ایشان به وجود می‌آورد.

با مخاطبین سمت خدا در تعامل می‌باشیم.
آقای شریعتی بیان می‌کند :
تا به حال هیچ گونه سیگنالی در رابطه با تکراری بودن یا نداشتن ساختار، از مخاطب نگرفته ایم و سعی مینماییم در منصوب امرها و چینش کارشناس ها برنامه متنوع ای به وجود آوریم، که بیننده آن را بپذیرد.

بعضی فکر می نمایند برنامه تلویزیونی به آن صورت موفق می‌شود که آیتم‌های متنوع داشته باشد، مجری و کارشناس عوض نماید، میان برنامه بسیاری داشته باشد، ولی در سمت خدا بعضی وقت ها کارشناس های ما باقی می‌ماند که ماراتن نفس‌گیری به وجود می آورند و حتی قرآنی که قرار است روزانه پخش بشود، با اینکه حجم برنامه متغیر می یابد، همه‌ی سعی ما به وجود آوردن تنوع و ریتم با اینکه به استاندارد برنامه تلویزیونی در محتوا است که شکر خدا تصور می نمایم این اتفاق رخ داده است.

یک دیدی می باشد که من حس می نمایم باید آن را باور داشته باشیم، بعضی وقت ها قرار می باشد خط کوتاهی بکشیم که این برای ما دشوار می باشد و بدون انحراف می توانیم آن را ترسیم نماییم، حتی بعضی ۱۰ تا ٢٠ سانت از خط را ترسیم می‌کنند، ولی اگر قرار ب این است خط مقداری به طول بیانجامد، مستلزم خط کش می باشد،
بدون هیچ اعوجاج و انحرافی نمی توان خط صاف ترسیم نمود، این خط کش قرآن و معارف اهل بیت می باشد، آسوده ترین نکاتی که من می توانم آن را بازگو نمایم، این می باشد که این خط کش را برای زندگی و سعادت خودمان احتیاج داریم.

آقای شریعتی نیز بیان می‌نماید: قسمتی از آشفتگی ها و نگرانی هایی که در جامعه جوانان ایجاد شده است به خاطر کمرنگ شدن باورهای دینی ما می باشد.
تعمیق باورهای دینی ما نسبت به قبل رو به افول می باشد و اگر بتوانیم باورهای خود را قوی و در زندگی کاربردی نماییم، خیر و برکت هم به دنبال آن می آید.

من حس می نمایم پدر و مادر کاراکتر بسیار تاثیرگذاری در تعمیق باورهای دینی بچه های خود دارند، خیلی از والدین دوست دارند بچه هایشان نمازخوان باشد و یا از فرزند شهید مطهری و امام خمینی الگو بگیرند.
زمانی این موضوع به حقیقت می پیوندد، که مشاهده نماییم برای فرزند خود چه نموده اید، فرزندان ما همانی می شوند که ما می باشیم، ولی پدر و مادر باید این باورها را در زندگی خود پیاده نمایند، تا فرزندان الگو بگیرند،پس محیط خانواده به منظور کارساز شدن باورهای دینی و آموزش های قرآنی و تعلیم اهل بیت بسیار تاثیر گذار می باشد.

زمانی که از ایشان درباره درخواست اجرای دیگر خود سوال می نمایم بیان می‌کند:
چه حالا و چه دورانی که در زلال احکام درخواست های بسیاری به من شد، ولی به شخصه باور دارم زمانی که بیننده تو را با یک برنامه می شناسند، بگذارید با همان بشناسند.
برای اینکه تلاش ننموده ام درخواست دیگری را قبول نمایم.
بیننده ای که حالا من را در سمت خدا مشاهده می‌کند، این را می پذیرد،مگر اینکه به هر علتی بخواهم از برنامه کنارگیری نمایم و فعالیت دیگری موثرتر باشد و شرایط را زیر نظر بگیرم، اما فعالیت دیگر را در حال حاضر نمی پذیرم وان را نیز لازم نمی بینم.

با ما همراه باشید.

نظرات