با این ایده ها، خلاقانه ترین تیزر تبلیغاتی قرن را بسازید

0

قصد دارید محصول جدید خود را تبلیغ کنید اما ایده‌ای برای شروع ندارید؟ تبریک می‌گوییم! شما جای درستی آمده‌اید. حقیقت این است که این روزها تولید یک ویدئوی تبلیغاتی موفق  کسب‌وکار شما را تا حدود زیادی به سمت موفقیت سوق می‌دهد و باعث آگاهی مردم از برندتان می‌شود. اما همیشه ذهن ما پر از ایده‌های خلاقانه نیست و بعضی وقت‌ها هم نیاز به کمک داریم. ما در این مقاله برخی از بهترین ایده‌ها برای تیزر تبلیغاتی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید به کمک این الگوها هرچه سریع‌تر به هدف خود برسید.

ساخت تیزر تبلیغاتی

تیزرهای استاپ‌موشن بسازید.

اگرچه ساخت تیزرهای استاپ‌موشن به زمان و مهارت زیادی نیاز ندارد، اما هنوز هم برخی از افراد هستند که از این سبک برای تبلیغات تجاری خود استفاده نمی‌کنند. برای ساخت استاپ‌موشن، کافی‌ست چند عکس از محصولات خود بگیرید و آنها را با استفاده از یک نرم‌افزار استاپ‌موشن با هم ادغام کنید. محصول نهایی در عین سادگی، بسیار دل‌نشین خواهد بود.

ترفندها همیشه جواب می‌دهند.

اگر در کاری که انجام می‌دهید واقعاً خوب باشید، مطمئناً نکات و ترفندهایی برای به اشتراک گذاشتن آن با دیگران دارید. فکر نکنید تیزرهای تبلیغاتی همیشه قرار است پر از جملات شعاری و تبلیغی باشند، اگر ویدئویی با توصیه‌ها و رازهای به‌دردبخور در مورد محصول یا خدمات خود ضبط کنید، مشتریان از آن استقبال خوبی خواهند کرد.

ساخت تیزر تبلیغاتی

استفاده از یک مجری حرفه‌ای

ویدئوهای توضیح‌دهنده یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها برای تبلیغات ویدئویی مدرن هستند. در این ویدئوها مفاهیم تجاری منحصربه‌فردی که نیاز به توضیحات واضح و مختصر دارند، توسط یک مجری شوخ‌طبع ارائه می‌شوند. مجری نشان می‌دهد چگونه محصول شما از دیگران متمایز می‌شود و چرا مردم باید آن را بخرند.

شاید برایتان جالب باشد: ساخت تیزر تبلیغاتی با اسپایرل تیم

تیم خود را معرفی کنید.

اجازه دهید مشتریان نه‌تنها در مورد محصولات شما، بلکه در مورد افرادی که در ساخت آنها دخیل هستند اطلاعات بیشتری کسب کنند. در تبلیغات و بازاریابی، شخصی کردن مسائل همیشه جواب می‌دهد. چون در این صورت مخاطب نوعی ارتباط انسانی حس می‌کند و این نوع ارتباطات معجزه می‌کند.

به یاد داشته باشید که تیم شما باید کاملاً طبیعی و آرام رفتار کند و خیلی هم توی نقش فرو نروند! می‌توانید از آن‌ها بخواهید در مورد نقش خود در شرکت و نظرشان در مورد محصولات صحبت کنند. اگر بتوانید کمی طنز هم به صحبت‌ها اضافه کنید عالی می‌شود. بینندگان قطعاً چنین رویکردی را دوست خواهند داشت.

ویدئوهای قبل و بعد

در بازاریابی قانونی داریم که هرگز تغییر نمی‌کند: «مشتریان محصولات را برای حل مشکلات زندگی روزمرة خود خریداری می‌کنند.» به همین دلیل است که بسیاری از ویدئوهای تبلیغاتی از الگوی قبل و بعد استفاده می‌کنند تا داستان حل شدن مشکلی را برای مخاطب روایت کنند. یک مثال عالی برای این ویدئوها، تیزرهای کاشت یا پروتز مو است.

انیمیشن و موشن‌گرافیک‌های خلاقانه

انیمیشن‌ها واقعاً می‌توانند روحیۀ مخاطب را در حین تبلیغ محصول تغییر دهند. تقریباً هر محصولی به لطف انیمیشن و موشن‌گرافیک می‌تواند از حالت خشک و بی‌روح خارج شود و نشاط ذهنی خاصی به مخاطب تزریق کند. حالا شما فرض کنید یک قصۀ جالب و چندین کاراکتر باحال هم به آن اضافه کنید.

نمایش تجربیات موفق کاربران

برای نشان‌دادن مزایای محصول خود به دیگران، از تجربیات موفق کاربران استفاده کنید. این سبک ویدئوها در عین سادگی، همچنان یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای ساخت تیزر تبلیغاتی هستند. کافی‌ست یک کاربر خوشحال را نشان دهید و سپس به او اجازه دهید داستان خود را در مورد نحوۀ تأثیر محصول روی زندگی‌اش تعریف کند.

نمایش محصول در هنگام استفاده

هیچ‌چیز مثل دیدن کاربرد یک محصول جدید در زندگی روزمره نمی‌تواند در ذهن مخاطب مؤثر باشد. به همین دلیل یکی از سبک‌های تبلیغاتی مشهور ولی ساده این است که محصول را در عمل نشان دهید. این به کاربران کمک می‌کند تا نحوۀ استفاده از آن محصول را به‌صورت تصویری مشاهده کنند و به مزایای آن پی ببرند.

پاسخ به سؤالات متداول

هر سایتی دارای بخش سؤالات متداول است؛ اما اگر می‌خواهید مشتریان بیشتری در لیست خود داشته باشید، بهتر است آن را به شیوه‌ای جذاب‌تر ارائه دهید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید یک ویدئو با محبوب‌ترین سؤالات و پاسخ‌ها تولید کنید. بهتر است سؤالاتی طرح کنید که توجه افراد را به ویژگی‌های خاصی از محصولات شما جلب کنند.

استفاده از افراد تأثیرگذار یا سلبریتی‌ها

دعوت از یک شخص مشهور برای شرکت در تیزر تبلیغاتی همیشه ایدۀ خوبی بوده است. برند ردبول اغلب ورزشکاران با استعدادی را که حرکات فوق‌العاده انجام می‌دهند انتخاب می‌کند تا مردم عادی فکر کنند اگر محصولات این برند را بخرند، می‌توانند کاری مشابه انجام دهند.

از طنز استفاده کنید.

مردم ویدئوهای خسته‌کننده و یکنواخت را به‌خاطر نمی‌آورند. اما ویدئوهایی که چاشنی طنز داشته باشند، مطمئناً در حافظه‌ها باقی می‌مانند. اگر به فکر ساخت تیزرهای تبلیغاتی خلاقانه هستید، حتماً به این ترفند توجه کنید و فکر نکنید اگر خیلی خشک و رسمی باشید، احترام بیشتری کسب می‌کنید.

یک تور اداری ضبط کنید.

یکی دیگر از راه‌هایی که باعث می‌شود مشتریان با کسب‌وکار شما احساس مشارکت کنند و نحوۀ سازماندهی شرکت شما را درک کنند، ضبط ویدئوی تور اداری است. این ویدئوها اگر دفتر کار شما دارای طراحی قابل قبولی باشد، نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه خواهند داشت. سعی کنید یک روز عادی در شرکت خود را در قالب یک تور ویدئویی جذاب نشان دهید و اینجا هم می‌توانید از چاشنی طنز و شوخی استفاده کنید.

ویدئوهای اینفوگرافیک

اگر به دنبال ایده‌های ویدئویی ۳۰ ثانیه‌ای هستید و هم‌زمان باید اطلاعات خاصی را در قالبی ساده ارائه دهید، اینفوگرافیک پیشنهاد خوبی است. این ویدئوها به شناسایی ضروری‌ترین داده‌ها کمک می‌کند و به‌راحتی چندین محصول مشابه را مقایسه می‌کنند.

ویدئوی Time Lapse بسازید.

اگر فکر می‌کنید فرایندهایی که توسط شما اجرا می‌شوند، در طول زمان پیشرفت مناسبی دارند و مخاطب باید این را ببیند، ویدئوی تایم‌لپس گزینۀ خوبی برای شماست. برای این کار باید با یک دوربین و ترجیحاً قاب ثابت از یک محل یا محصول یا خدمت فیلم‌برداری کنید و سپس ویدئو را سرعت بخشیده و موسیقی متن مناسب را اضافه کنید. نتیجۀ نهایی قطعاً جذاب خواهد شد.

حالا چطور این ایده‌ها را عملی کنیم؟!

اگرچه هرکدام از موارد بالا ایده‌هایی عالی برای ساخت تیزر تبلیغاتی هستند، اما فقط داشتن ایده کافی نیست. ممکن است زمانی که یک ایده به ذهن شما می‌رسد، حس خوبی داشته باشید. اما وقتی آن ایده عملی نشود، احساس سرخوردگی بدی سراغتان می‌آید. اما اصلاً لازم نیست نگران باشید. ما اینجاییم که نگذاریم این اتفاق بیفتد. تیم اسپایرل آماده است تا با ارائه‌ی خدمات ساخت تیزر و ویدئوهای تبلیغاتی، کسب‌وکار شما را به هدفش نزدیک‌تر کند. ما تمامی مراحل صفرتاصد ساخت تیزر تبلیغاتی را انجام می‌دهیم تا شما شاهد عملی شدن ایده‌هایتان باشید.کافیست به وب سایت اسپایرل سر بزنید.

نظرات