آشنایی با انواع اتصالات پلی اتیلن با کاربردهای آنها در کشاورزی

0

سیستم‌های آبیاری دارای بخش‌ها و اجزای بسیار مختلف و متنوعی هستند. برای اتصال لوله‌های سیستم آبیاری در زمین‌های کشاورزی و گلخانه‌ها از روش‌های بسیار زیادی استفاده می‌شود. این اتصالات نیز انواع متنوع و گسترده‌ای را شامل می‌شوند که شما باید بسته به نیاز خود یکی را انتخاب کنید. یکی از انواع اتصالات سیستم‌های آبیاری، اتصالات پلی اتیلن پیچی و یا اتصالات پلی اتیلن جوشی نام دارد. اما این که این اتصالات در کجا و به چه صورت باید استفاده شوند و … برخی از مواردی هستند که در زیر به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع اتصالات پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن

به نقل از فرارو : پلی اتیلن نوعی ماده مقاوم و ضد خورندگی در محیط‌های اسیدی است که معمولا در ساخت لوله‌ها و اتصالات سیستم‌های آبیاری مانند سیستم آبیاری قطره‌ای و تحت فشار به وفور کاربرد دارد و افراد فعال در زمینه‌های کشاورزی و گلخانه‌ای از این روش زیاد استفاده می‌کنند. اتصالات پلی اتیلن در حالت کلی به دو نوع اتصالات جوشی و اتصالات پیچی تقسیم می‌شوند. هر کدام از این اتصالات بسته به نوعی که دارند، کاربرد و مزایای دیگری را شامل می‌شوند که در زیر به صورت کامل خدمتتان بیان خواهیم نمود.

اتصالات پـلی اتیلن جوشی چیست؟

یکی از روش‌های متصل کردن لوله‌های مختلف به یکدیگر استفاده از جوش است (همان جوش دادن لوله‌ها به یکدیگر). در بخش کشاورزی و آب و فاضلاب به خصوص سیستم‌های آبیاری تحت فشار دلیل استفاده فراوان از لوله‌های پلی اتیلن اتصالات پلی اتیلین جوشی از همه کاربردی تر و مرسوم‌تر هستند.

در این نوع اتصال لوله‌ها به کمک حرارت به هم جوش داده می‌شوند. اتصالات جوشی به دو دسته اتصالات الکتروفیوژن و جوش لب به لب تقسیم شده‌اند که در بخش آبیاری از جوش لب به لب بیشتر استفاده می‌شود تا از هدر رفت آب جلوگیری گردد.

اتصالات پلی اتیلن جوشی دارای انواع بسیار متنوع و گسترده‌ای هستند که برخی از از آن‌ها عبارتند از:

– رابط تبدیل جوشی فشار قوی

– زانو جوشی فشار قوی

– سه راه تبدیل جوشی

– فلنج جوشی

اتـصالات پـلی اتیلن پیچی چیست؟

اتصالات پیچی به اتصالاتی گفته می‌شود که بدون نیاز به جوش و از طریق مادگی لوله‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. این اتصالات عموما برای سیستم‌های آبرسانی و آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتصالات پیچی پلی یا مکانیکی پلی اتیلن مخصوص لوله‌های پلی اتیلن، معمولاً از پنج قطعه بدنه، سرپیچ، اسپسلیت، بوشینگ و ارینگ تشکیل شده است.
اتصالات پیچی پلی اتیلن در سیستم‌های لوله کشی برای اتصال مستقیم لوله‌ها یا بخش‌هایی از لوله جهت انطباق با اندازه های مختلف ( تبدیل )، زانو، سه راهی و… یا برای موارد دیگر مانند تنظیم یا اندازه‌گیری جریان سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد .

ویژگی‌های اتصالات پلی اتیلن پیچی:

۱– عدم رسوب گیری

۲- انعطاف پذیری بالا

۳- هزینه کم و سرعت بالا نصب و اجرا

۴- عدم نیاز به ماشین آلات سنگین در زمان اجرا

اتصالات پلـی اتیلن پیچی دارای انواع بسیار متنوع و گسترده‌ای هستند که در زیر به راحتی می‌توانید نمونه‌هایی از آن‌ها مشاهده نمایید:

– اتصال نر

– اتصال فلنچدار

– رابط تبدیلی پلی اتیلن

– سه راه مساوی

– زانو مساوی

– زانو ماده

– زانو نر

– سه راه ماده

– سه راه نر

– درپوش انتهایی

– سه راه تبدیل

– کمربند پلی اتیلن

همان طور که در بالا گفتیم اتصالات پلـی اتیلن دارای دو نوع مختلف است و شما بسته به نیاز خودتان به راحتی می‌توانید یکی را انتخاب کنید. این اتصالات هم در سیستم آبیاری تحت فشار و هم سیستم آبیاری قطره ای بسیار کاربردی هستند و شما به راحتی می‌توانید همین حالا این اتصالات را از سناپالیز سفارش بدهید.

همچنین این امکان در سناپالیز وجود دارد که شما قبل از سفارش محصول بتوانید با مشاوران ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان نیز برخوردار شوید تا بتوانید محصولی مناسب با نیاز خودتان سفارش بدهید. بدین منظور، به سناپالیز با آدرس www.Sanapaliz.com مراجعه فرمایید.

نظرات