ترکیب ژل کیک و بیکینگ پودر در حجم دهی کیک و انواع شیرینی

0

ترکیب ژل کیک و بیکینگ پودر در حجم دهی کیک و انواع شیرینی

مواد اولیه مختلفی در تهیه انواع کیک ها و شیرینی ها استفاده می شود؛ اما در میان تمامی این مواد آنچه موجب حجیم شدن کیک ها و شیرینی ها شده و بافت مطلوبی را در این خوراکی ها ایجاد می کند، کاربرد ترکیبی بیکینگ پودر و ژل کیک می باشد. این دو ماده به صورت فرآورده ها و افزودنی های مجاز خوراکی در تهیه انواع مواد غذایی و خوراکی کاربرد دارند؛ اما ترکیب آن ها در تهیه شیرینی ها به صورت فوق العاده ای کیفیت و طعم کیک ها را تغییر داده و بافت خوب و بی نظری را در این دسته از مواد غذایی ایجاد می کند.

ژل کیک

در واقع ترکیبات به کار رفته در ساختار این مواد و ترکیب آن ها در خمیرهای شیرینی موجب به وجود آمدن یکسری واکنش های شیمیایی شده که در نهایت کیفیت و بافت مواد غذایی را در حین پخت تغییر می دهد، به طوری که کیک ها و شیرینی های تهیه شده با ترکیب ژل کیک و بیکینگ پودر نه تنها بافت و طعم مطلوب تری دارند بلکه برخلاف سایر خوراکی ها از ماندگاری بالاتری نیز برخوردار می باشند. با این حال لازم به ذکر است که مواد دیگری همچون پیرو فسفات ها نیز به عنوان نمک ها و افزودنی های مجاز خوراکی در زمینه نگهداری شیرینی ها و مواد غذایی مختلف کاربرد دارند و می توانند فرایند نگهداری را بهتر از سایر مواد انجام دهند.

بنابراین از جمله دلایل کاربرد ترکیب بیکینگ پودر و ژل کیک در صنعت شیرینی پزی می توان به افزایش ماندگاری، نگهداری بیشتر و بافت و کیفیت مطلوب انواع کیک ها و شیرینی ها اشاره کرد؛ اما اینکه چگونه این ترکیبات می توانند ور آمدن خمیر شیرینی را سریع تر انجام داده و در بافت و ماندگاری خوراکی های شیرین موثر واقع شوند، سوالی است که در بخش بعدی بدان پاسخ می دهیم.

ژل کیک

ترکیب ژل کیک و بیکینگ پودر چگونه موجب افزایش ماندگاری و حجم دهی مطلوب شیرینی ها می شود؟

برای پاسخ به این پرسش بهتر است در ابتدا ترکیبات ژل کیک و بیکینگ پودر را به صورت مجزا و به تفکیک بررسی کنیم:

همانطور که می دانید بیکینگ پودر از ترکیب یک نوع باز به نام کربنات و یک اسید ضعیف به دست می آید تا در حین ترکیب شدن با آرد یا خمیر گاز کربن دی اکسید در مواد شیرینی آزاد کرده و موجب ور آمدن خمیر و در نهایت پف کردن کیک و شیرینی شود؛ اما ژل کیک ترکیبی از امولسیفایرها می باشد که به صورت خمیر در ترکیب انواع شیرینی ها استفاده شده و با افزایش حباب های هوای داخل خمیر موجب ور آمدن خمیر شیرینی می شود. بنابراین با ترکیب این دو ماده که به صورت مخمر عمل می کنند، می توان حجم مطلوب تری را در شیرینی ها ایجاد کرد، به این شکل که بیکینگ پودر با آزاد سازی گاز کربن دی اکسید و ژل کیک با افزایش هوادهی مولکول های گازی آزاد شده در خمیر، فرایند ور آمدن خمیر را با سرعت بهتری انجام داده و در نهایت بافت یکدست و مناسبی در پخت شیرینی ها ایجاد می کنند.

این دو ماده زمانی که در خمیر ترکیب می شوند، با قرار گرفتن در کنار سایر مواد اولیه همچون آب و روغن عملکرد بهتری را در خصوص افزایش حجم خمیر از خود نشان می دهند، به این صورت که امولسیفایرها در تماس با آب و روغن روی سطح ترکیب آب و روغن قرار گرفته و با جداسازی این مواد از یکدیگر فرایند هوادهی خمیر را افزایش می دهند، سپس بیکینگ پودر با ایجاد گاز کربن دی اکسید در این ترکیب سرعت هوادهی را افزایش داده و در نهایت این فرایند موجب ور آمدن و پف کردن خمیر می شود.

بنابراین استفاده از ترکیبات ژل کیک و بیکینگ پودر در ترکیبات خمیر شیرینی و انواع مواد غذایی می تواند در روند پخت و پز انواع غذاها و خوراکی موثر واقع شده و در نهایت بافت بهتری را در آن ها ایجاد نماید؛ اما فراموش نکنید که این مواد در صنایع غذایی تحت عنوان افزودنی های مجاز خوراکی نیز کاربرد داشته و می توانند فرایند نگهداری مواد غذایی را برای دوره های زمانی بیشتر به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

ژل کیک

محصولات شرکت بهبود نوآوران ماندگار در صنعت شیرینی پزی

تهیه مواد اولیه با کیفیت که مطابق استانداردهای جهانی تولید شده و کمترین زیان را برای سلامتی انسان دارند، قطعا کار دشواری است؛ اما خرید از برندهای معتبر داخلی که تحت نظارت سازمان بهداشت کشور به تولید انواع مواد اولیه و افزودنی های مجاز خوراکی می پردازند، می تواند این مسئله را به بهترین نحو حل و فصل نماید.

شرکت تولیدی بهبود نوآوران ماندگار با ارائه محصولات گوناگون خود سال ها است که در زمینه تامین مواد اولیه خوراکی فعالیت داشته و امروزه از جمله برندهای مطرح در کشور می باشد که علاوه بر فروش محصولات در بازارهای داخلی، در زمینه صادرات نیز فعالیت دارد و این یعنی تمامی محصولات برند فیدان که توسط تولیدکنندگان باتجربه شرکت بهبود نوآوران ماندگار تهیه و به بازار عرضه می شود، از اعتبار جهانی برخوردار می باشند.

بنابراین اگر به دنبال یک برند معتبر هستید تا محصولات و مواد اولیه مورد نیاز خود از جمله ژل کیک، بیکینگ پودر، پیرو فسفات و سایر افزودنی های مجاز خوراکی هستید، می توانید تمامی این مواد در بهترین کیفیت به راحتی از وب سایت ما به نشانی www.ghodsico.com خریداری نمایید. شرکت بهبود نوآوران ماندگار با ارائه خدمات متنوع در زمینه فروش انواع مواد اولیه صنعت شیرینی پزی یکی از بهترین گزینه های است که می توانید از آن در زمینه خرید با کیفیت ترین و مورد اعتماد آرین محصولات خوراکی کمک بگیرید.

 

نظرات