خامه قنادی چیست؟

0

خامه قنادی چیست؟

به خامه هایی که چربی آن ها بالای ۳۰ درصد می باشد خامه قنادی می گویند.برای خرید خامه قنادی می توانید به فروشگاه آنلاین لوازم قنادی نارمیلا مراجعه کنید. خامه های قنادی شیرین می باشند و نیازی به اضافه کردن شکر ندارد و این خامه ها معمولا در بسته های یک تا پنج کیلویی وجود دارند. خامه قنادی را حتما باید درون فریزر قرار داد و از آن نگهداری کرد همچنین این خامه ها حدود ۶ ماه تاریخ انقضا دارند و هنگام استفاده حتما باید آن را از فریزر بیرون بیاورید و داخل یخچال قرار دهید تا به آرامی یخ آن باز شود.

خامه قنادی

مواد لازم برای تهیه خامه قنادی عبارتند از:

خامه صبحانه

شکر به میزان صد گرم

طرز تهیه خامه قنادی چگونه است؟

مرحله ی اول طرز تهیه خامه قنادی:

ابتدا باید ظرفی که قرار است در آن خامه و شکر را بریزید را درون یخچال قرار دهید تا کمی سرد شود سپس ظرف سرد شده را از یخچال بیرون بیاورید  و در خامه را باز کنید و درون ظرف بریزید سعی کنید آب خامه را نگه دارید و نگذارید آن داخل ظرف بریزد.

مرحله ی دوم طرز تهیه خامه قنادی:

بعد از اینکه خامه را درون ظرف ریختید بهتر است شکر را به آن اضافه کنید و بعد از افزودن شکر آن ها را با هم به خوبی ترکیب کنید تا شکر خیلی خوب درون خامه حل شود و با آن ترکیب شود. بعد از اینکه مطمئن شدید که خامه و شکر باهم به خوبی ترکیب شدند باید ظرف خامه را درون فریزر قرار دهید تا کمی یخ بزند. بعد از حدود نیم ساعت می توانید خامه را از درون فریزر خارج کنید.

مرحله ی سوم طرز تهیه خامه قنادی:

بعد از اینکه خامه را از فریزر در می آورید خامه شما حالت شل بودن را از دست می دهد و سفت می شود.

بهتر است ابتدا از یک ظرف بزرگ برای مخلوط شکر و خامه استفاده کنید زیرا در پایان کار حجم خامه چند برابر می شود و نیاز به فضای بیشتری دارد پس از همان ابتدا سعی کنید از یک ظرف بزرگ استفاده کنید تا در پایان کار نخواهید ظرف را عوض کنید و برای خود دردسر ایجاد کنید.

مرحله ی چهارم طرز تهیه خامه قنادی:

خامه قنادی

هم زدن خامه و شکر

در مراحل اول خامه شما شل به نظر می رسد اما جای نگرانی وجود ندارد و شما باید به هم زدن خود ادامه دهید و به قدری هم بزنید تا خامه شما به خوبی فرم بگیرد.ممکن است در اوایل کار تکه های چربی خامه را مشاهده کنید اما جای نگرانی نیست و شما باید به قدری خامه را هم بزنید تا آن تکه های چربی از بین بروند و خامه شما یکدست شود.

مرحله ی پنجم طرز تهیه خامه قنادی:

بعد از اینکه خامه را به خوبی هم زدید و خامه شما فرم خوبی گرفت می توانید در صورت تمایل و علاقه رنگ خوراکی را به آن بیافزایید و آن را به مدت کوتاهی درون یخچال قرار دهید و بعد از آن می توانید از خامه فرم گرفته قنادی استفاده کنید.

به چه نکاتی برای تهیه خامه قنادی باید توجه کرد؟

درب ظرفی را که درون آن خامه ریختید باید کاملا سفت و محکم باشد تا هیچ گونه هوایی وارد آن نشود زیرا وارد شدن هوا به داخل ظرف خامه باعث از بین رفتن بافت و طعم آن می شود.

سعی کنید ظرف خامه را کنار غذاهای بو دار قرار ندهید زیرا بو را به خود جذب می کند و طعم آن غذا را می گیرد و شما دیگر دوست ندارید از آن استفاده کنید.

اگر خامه ی شما اضافه آمد می توانید آن را فریزر کنید و هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید آن را از فریزر در بیاورید و به خوبی هم بزنید تا فرم بگیرد و مثل روز اول شود.

اگر خامه قنادی را در فصل تابستان درست می کنید بهتر است این کار را مقابل کولر انجام دهید و فقط حدود نیم ساعت خامه را درون فریزر قرار دهید.

زمانی که می خواهید خامه را درون ظرفی هم بزنید به هیچ عنوان از ظرف هایی با جنس روی استفاده نکنید زیرا خامه شما رنگ تیره به خود می گیرد بهتر است از ظرف های پیرکس و شیشه ای برای هم زدن خامه  استفاده کنید.

برای تهیه خامه قنادی حتما از خامه های پر چرب استفاده کنید و به هیچ عنوان از آب خامه استفاده نکنید و آن را کنار بگذارید.

برای فرم گرفتن بهتر خامه بهتر است حدود دو قاشق چایخوری نشاسته ذرت به آن اضافه کرد.

از زیاد هم زدن خامه فرم گرفته بپرهیزید و به اندازه نیاز خامه را هم بزنید.

خامه قنادی

طرز تهیه خامه قنادی

۱-آیا می توان از اسانس وانیل در طرز تهیه خامه استفاده کرد؟

بله از اسانس وانیل می توان استفاده کرد و بعد از اضافه کردن شکر می توان وانیل را اضافه کرد و آن را به خوبی هم زد.

۲-برای اینکه رنگ خامه شما سفید نشود چه کاری می توان انجام داد؟

با توجه به علاقه و سلیقه ی خود می توانید از رنگ های خوراکی و یا شکلات برای اینکه خامه شما به رنگ سفید نباشد استفاده کنید.

۳-آیا شل بودن و وجود تکه های چربی در خامه اشکالی دارد؟

خیر در مراحل اول خامه شما شل می باشد و فرم خاصی ندارد همچنین دارای تکه های چربی می باشد. شما باید خامه را به قدری هم بزنید تا شل بودن آن از بین برود و فرم بگیرد همچنین با هم زدن خامه تکه های چربی آن نیز از بین می رود.

۴-خامه قنادی چه ویژگی هایی دارد؟

خامه های قنادی شیرین می باشند و نیازی به اضافه کردن شکر ندارد و این خامه ها معمولا در بسته های یک تا پنج کیلویی وجود دارند. خامه قنادی را حتما باید درون فریزر قرار داد و از آن نگهداری کرد همچنین این خامه ها حدود ۶ ماه تاریخ انقضا دارند و هنگام استفاده حتما باید آن را از فریزر بیرون بیاورید و داخل یخچال قرار دهید تا به آرامی یخ آن باز شود.

همچنین خامه هایی که چربی آن ها بالای ۳۰ درصد باشد نیز خامه قنادی می باشد.

 

لوازم قنادی نارمیلا یکی از بزرگ ترین و کامل ترین فروشگاه های آنلاین لوازم قنادی در ایران است برای اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس https://www.narmilashop.com/ مراجعه کنید.

نظرات