معرفی ارزهای دیجیتال محبوب

0

چقدر با ارزهای دیجیتال آشنا هستید، آیا می دانید کدام ارزهای دیجیتال از محبوبیت بیشتری در میان کاربران برخوردار هستند؟ اگر شما نیز علاقه مند به شناخت بیشتری از دنیای ارزهای دیجیتال هستید و دوست دارید با ارزهای دیجیتال محبوب دنیا به غیر از بیت کوین بیشتر آشنا شوید، دعوت می کنم در ادامه ما را همراهی کیند.

 ارز دیجیتال محبوب

 با وجود اینکه بیت کوین از زمان پیدایش خود توانسته توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند و امروزه به عنوان محبوبترین ارز دیجیتال در جهان شناخته می شود و از آن به عنوان طلای دیجیتال و پادشاه ارزهای دیجیتال یاد می شود، اما در این میان هستند ارزهای دیجیتال دیگری که توانسته اند به مقبولیت خوبی در میان طرفداران ارزهای دیجیتال دست یابند.

بهترین ارزهای دیجیتال

در حال حاضر بیش از ۱۰٫۰۰۰ ارز دیجیتال در جهان وجود دارد که همگی به نوعی در بازار ارزهای رمزنگاری شده فعالیت دارند، اما در این میان برخی از این ارزها، از اهمیت بیشتری در میان کاربران برخوردار هستند و ارزش آنها نیز به دلیل همین توجهات در مقایسه با بقیه بیشتر است. در ادامه به معرفی تعدادی از این رمز ارزها خواهیم پرداخت.

    – اتریوم (Ethereum)

ارز دیجیتال محبوب

اتریوم را می توان به بیانی ساده، یک زیرساخت آزاد مبتنی بر فناوری بلاکچین دانست که امکان اجرای برنامه های کامپیوتری غیرمتمرکز روی آن فراهم شده است.

ساختار توزیع شده و غیرمتمرکز اتریوم به گونه ای است که بعد از اینکه برنامه ای روی این شبکه پیاده سازی شد، دیگر امکان دستکاری و متوقف ساختن آن وجود ندارد؛ حتی اگر خالق آن برنامه خواهان این تغییر باشد. آنگونه که خالق اتریوم تعریف کرده؛ اتریوم بستری غیرمتمرکز برای اجرای قراردادهای هوشمند است.

اتریوم فعالیت خود را از سال ۲۰۱۱ شروع کرده و یکی از ارزهای دیجیتال شناخته شده است. اتریوم را به این دلیل به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب می شناسند که فرصت های زیادی در اختیار قراردادهای هوشمند و برنامه های DApps قرار می دهد.

سرعت بالا، نداشتن امکان تقلب و تخریب در تراکنش ها و دخالت نداشتن شخص ثالث از جمله دلایل دیگری هستند که باعث محبوبیت این ارز دیجیتال شده اند.

اتریوم پس از اینکه در سال ۲۰۱۶، مورد حمله قرار گرفت، به دو دسته اتریوم و اتریوم کلاسیک تقسیم گردید. اتریوم در اکثر مواقع به لحاظ ارزش بازار پس از بیت کوین در رتبه دوم قرار می گیرد. اگر مایل به خرید اتریوم هستید، بهتر است بدانید که در حال حاضر این ارز دیجیتال با قیمت ۲۶۰۰ دلار معامله می شود.

 

     – ریپل Ripple

ارز دیجیتال محبوب

ریپل (Ripple) نام یک شرکت بزرگ است که مقر آن در سانفرانسیکو آمریکا است. این شرکت برای بانک ها و نهادهای مالی، محصولات مالی غیرمتمرکز تولید می کند. هدف ریپل، تسریع، مقرون به صرفه تر کردن و غیرمتمرکز کردن نقل و انتقالات پول در سطوح بین بانکی و بین المللی است.

ارز دیجیتالی که با نام ریپل و نماد اختصاری XRP شناخته می شود، در واقع یکی از محصولات شرکت ریپل است و خرید ریپل به منظور سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال، در واقع سرمایه گذاری روی یکی از محصولات این شرکت است نه خود شرکت.

ریپل شبکه پرداخت آنلاین با سرعت بالا و هزینه ای ناچیز است که داشتن آن مستلزم انجام فرایند هزینه بر استخراج یا ماینینگ نیست.

این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۲ بوجود آمد و این فرصت را در اختیار سیستم های بانکی قرار داد که بتوانند پرداخت های بین المللی خود را در زمان واقعی و با هزینه ای بسیار اندک انجام دهند.

همین ویژگی ها باعث شده ریپل در زمره ارزهای دیجیتال محبوب قرار گیرد؛ چرا که توانسته سیستم پرداخت ارز سنتی را دچار تغییرات زیادی کند. ریپل در حال حاضر در محدود ۰٫۷۴ دلار معامله می شود.

 

     – لایت کوین Litecoin 

لایت کوین از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از ارزهایی است که سعی داشته دنباله رو بیت کوین باشد. لایت کوین را چارلی لی، دانش آموخته MIT و مهندس سابق گوگل توسعه داده است.

متن باز بودن بارزترین مشخصه لایت کوین است که باعث شده این رمز ارز در زمره ارزهای دیجیتال محبوب قرار گیرد.

متن باز بودن به این ویژگی اشاره دارد که این شبکه، تحت کنترل هیچ مقام مرکزی نبوده و کاملا مستقل از نهادهای مالی کار می کند.

لایت کوین وجوه تشابه زیادی با بیت کوین دارد، اما به لحاظ سرعت انجام تراکنش ها، عملکرد آن بهتر از بیت کوین است. لایت کوین به مدد کارایی قابل قبول خود، امروزه توسط بسیاری از کاربران به عنوان یک روش پرداخت امن مورد استفاده قرار می گیرد. لایت کوین هم اکنون در محدوده ۱۴۵ دلار معامله می شود.

 

     – تتر Tether

ارز دیجیتال محبوب

ارز دیجیتال تتر که با واحد اختصاری USDT شناخته می شود، در گروه ارزهای دیجیتال از نوع استیبل کوین ها دسته بندی می شود و این به دلیل قیمت ثابت آن و پشتیبانی آن توسط دلار آمریکاست.

تتر توسط شرکت آیفینکس (iFinex) که به عنوان مالک این ارز دیجیتال و همچنین گرداننده صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس شناخته می شود، ایجاد شده است. تتر در سال ۲۰۱۴ ابتدا با نام “Realcoin” عرضه و سپس به تتر تغییر نام داد.

قیمت ثابت تتر باعث شده که این ارز دیجیتال در مقابل نوسانات شدید بازار محافظت شود و از طریق آن بتوان اقدام به انتقال دلار به صورت دیجیتالی کرد.

تتر در میان استیبل کوین ها، قدرتمندترین آنهاست که توانسته حجم بالایی از ارزش بازار ارزهای دیجیتال را خود اختصاص دهد. معامله گران با خرید تتر و سرمایه گذاری در آن می توانند از دو مزیت عمده آن بهره مند شوند که عبارتند از:

ü     در امان ماندن دارایی شان از نوسانات شدید در بازار ارزهای دیجیتال

ü     سهولت در انتقال پول به صرافی ها و کیف پول ها در قالب دلار

در ازای تولید هر واحد از تتر، ۱ دلار امریکا در ذخایر بانکی نگهداری می شود که نقش پشتوانه ارز دیجـیتال را به عهده دارد. همچنین عرضه تتر برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، محدود نبوده و واحدهای جدیدی از این رمز ارز در صورت تقاضای بازار تولید و عرضه می شوند.

توزیع این رمز ارز ابتدا روی لایه اومنی (Omni)، که بستری از بلاکچین بیت کوین است، صورت گرفت،  اما در حال حاضر، عرضه آن روی بلا چین هایی مانند اتریوم، بیت کوین کش، ترون و الگورند نیز انجام می شود.

 

 

 

 

نظرات