معرفی کامل مقاطع تحصیلی انگلیس از ابتدایی تا کالج

0

معرفی کامل مقاطع تحصیلی انگلیس از ابتدایی تا کالج

تحصیل خارج از کشور و در دانشگاه های معتبر بین المللی همواره یکی از راه های مورد قبول برای دستیابی به بازار کار و اینده شغلی مناسب بوده است.

از میان کشورهای جهان اول که از سیستم اموزشی مناسبی بهره مند هستند میتوان به کشور انگلیس اشاره کرد. اما در مورد مقاطع تحصیلی این کشور و نحوه پذیرش آن چه میدانید؟ آیا با  سیستم تحصیل در مدارس انگلستان آشنایی دارید؟

مقاطع تحصیل در انگلیس

کشور انگلیس

اینکه به کجا میروید و در مورد مقصد تحصیلی خود اطلاعات جامعی داشته باشید اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی است لذا بیایید تا کمی بیشتر در مورد کشور انگلیس بدانیم.

کشور انگلیس که در شمال غربی قاره اروپا واقع شده است با این که در تمام طول سال میتوانید شاهد بارش های ناگهانی باشید با این حال دارای اب و هوایی خشک تر از توکیو، ریودوژانیرو و… است.

این کشور به همراه چند کشور دیگر اسکاتلند، ویلز، ایرلند شمالی و جنوبی، بریتانیا را تشکیل میدهد. پایتخت کشور انگلیس شهر لندن است.

یکی از دلایل محبوبیت این کشور برای تحصیل این است که زبان رسمی این کشور انگلیسی است و تنها برخی گویش ها در این کشور وجود دارد.

حال که اشنایی مختصری با این کشور به دست اوردید بیایید تا با سیستم اموزشی و مقاطع تحصیلی کشور انگلیس نیز اشنا شویم.

سیستم اموزشی و مقاطع تحصیلی

– Primary Education  آموزش ابتدایی

– Secondary Education آموزش متوسطه

– Further Education آموزش تکمیلی

– Higher Education آموزش عالی

اموزش ابتدایی

دوره ابتدایی که از سن ۵ سالگی تا ۱۶ سالگی را در بر میگیرد برای تمامی افراد در این کشور اجباری است و هیچکس نمیتواند از تحصیل در این مقاطع سر باز زند.

خود این مقاطع به ۴ دسته تقسیم میشوند:

– پایه‌ی اول: ۵ تا ۷ سال (مقطع ابتدایی)

– پایه‌ی دوم: ۷ تا ۱۱ سال (مقطع ابتدایی)

– پایه‌ی سوم: ۱۱ تا ۱۴ سال (مقطع دبیرستان)

– پایه‌ی چهارم: ۱۴ تا ۱۶ سال (مقطع دبیرستان)

پایه ی چهارم این مقطع در واقع دوره ای به نام دوره GCSE است که فرد باید دو سال، دروسی را در این دوره بگذراند و سپس در ازمونی به همین نام شرکت کند.

این دوره برای ورود به دانشگاه های این کشور مورد نیاز است و پس از گذراندن این دو سال باید در دوره پیش دانشگاهی شرکت کرد.

اگر فرد بخواهد در دانشگاه ها به تحصیل پزشکی، دامپزشکی و یا دندانپزشکی بپردازد دوره پیش دانشگاهی او همان دوره A-Level است و برای رشته های دیگر این دوره با نام Foundation  شناخته میشود.

گذراندن این دوره ها به دانش اموز کمک میکند تا بسیار راحت تر وارد دانشگاه ها و کالج های کشور انگلیس شود و در زمینه مقاله نویسی و خواندن دروس در این موسسات برتری داشته باشد.

حال شما می توانید لیستی از  برترین دبستان های انگلیس را در اینجا مشاهده نمایید.

مقاطع تحصیل در انگلیس

هزینه های تحصیل و زندگی

کشور انگلیس یکی از کشورهای جهان اول اروپایی است و لذا سطح رفاه و زندگی در این کشور بالا است به همین دلیل هزینه های مربوط به زندگی نیز بالا است.

با این حال به راحتی میتوانید با کار کردن در طول تحصیل در این کشور هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی خود را بپردازید. به طور کلی هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف این کشور تا کالج به این ترتیب است:

– شهریه دوره دبیرستان در انگلستان: از ۳۰ تا ۵۰ هزار پوند

– هزینه زندگی در دبیرستان های انگلستان: از ۱۰ تا ۲۰ هزار پوند

– شهریه دوره پیش دانشگاهی در انگلستان(داخل کالج): از ۲۰ تا ۳۰ هزار پوند

– شهریه دوره پیش دانشگاهی در انگلستان(داخل دانشگاه): از ۱۰ تا ۲۵ هزار پوند

– هزینه زندگی دوره پیش دانشگاهی در انگلستان: از ۱۰ تا ۱۵ هزار پوند

مثلا شما می توانید اطلاعات کامل و تمامی هزینه های کالج Bellerbys را در صفحه ی توضیحات آن مشاهده نمایید.

دقت کنید که مدارس دولتی این کشور برای شهروندان انگلیسی رایگان هستند اما برای دانش اموزان بین المللی هزینه های مربوط به تحصیل را دریافت میکنند مگر اینکه بتوانید از بورسیه های تحصیلی مدارس خصوصی این کشور بهره مند شوید.

هزینه زندگی در این کشور کاملا به نحوه زندگی فرد و شهری که در آن جا زندگی میکند بستگی دارد. اما به طور میانگین این هزینه ها در طول یک ماه به این صورت هستند:

– محل زندگی(به همراه قبوض): ۴۰۰ تا ۶۰۰ پوند

– محل زندگی(بدون محاسبه قبوض): ۳۲۰ تا ۵۳۰ پوند

– قبض(آب، برق، گاز): ۴۰ تا ۵۰ پوند

– مواد غذایی: ۱۶۰ تا ۲۰۰ پوند

– حق پخش تلویزیون: ۱۲ پوند

– تلفن همراه: ۱۵ تا ۵۰ پوند

– لباس/کفش: ۲۹ پوند

– حق عضویت در اماکن ورزشی و تفریحی: ۱۰ پوند

– کتاب: ۲۱ پوند

– گردش و دورهمی: ۱۲۰ پوند

– سفر/حمل و نقل: ۴۳ پوند

– مراقبت از کودک(در صورت نیاز): ۶۵۶ پوند

یکی از مسائلی که در زمان مهاجرت به انگلیس باید بدانید این است که ویزای تحصیلی این کشور زمانی به شما تعلق میگیرد که از نظر مالی بتوانید هزینه یکسال زندگی در این کشور را در حساب بانکی خود داشته باشید.

با توجه به شهر محل زندگی و مقطع تحصیلی و هزینه های مربوط به ویزا و مهاجرت در مجموع باید چیزی در حدود ۲۴ هزار پوند در حساب بانکی شما موجود باشد.

 

مقاطع تحصیل در انگلیس

مزایای تحصیل در انگلیس

علاوه بر دیدنی های فرهنگی و تاریخی و فستیوال های متنوع این کشور میتوان ۵ دلیل اصلی که چرا باید در این کشور تحصیل کنید را به این صورت دسته بندی کرد:

  • مدت زمان کوتاه تر تحصیلی

تحصیل در دانشگاه های این کشور کوتاه تر از دانشگاه های سایر کشورهای اروپایی است و این به معنای پرداخت هزینه های کمتر است.

  • رتبه بالا در میان دانشگاه های جهان

دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی این کشور رتبه خوبی میان دانشگاه های جهان دارند و لذا مدرک تحصیلی این دانشگاه ها از اعتبار بین المللی برخوردار هستند.

  • فاصله نزدیک کشور انگلیس تا ایران
  • عدم نیاز به مدرک GRE و GMAT

برای تحصیل در رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد نیازی به این دو مدرک ریاضی برای قبولی ندارید اما داشتن این دو مدرک شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی بالاتر میبرد.

کلام اخر

به یاد داشته باشید که کشور انگلیس یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل، کار و زندگی است چرا که سطح تحصیلی، بازار کار و رفاه زندگی در این کشور بسیار بالا است.

با اینکه هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور کمی بالا به نظر میرسد خوب است به یاد داشته باشید که همواره میتوانید در حین تحصیل شغل پاره وقتی نیز اختیار کنید.

نظرات