۷ راهکار بی نظیر برای زیبایی و سلامت پوست

3

۷ راهکار بی نظیر برای زیبایی و سلامت پوست

زیبایی و سلامت پوست

مراقبت از پوست و محافظت از ساختار طبیعی آن با یک روال منظم و استفاده از محصولات مناسب کار دشواری نخواهد بود. محصولات مرتبط با پوست همچون ماسک صورت ، انواع آبرسان ها، مرطوب کننده، ضد آفتاب، تونیک، لایه بردار و … در روتین مراقبتی نقش به سزایی در سلامتی و زیبایی پوست ایفا خواهند نمود. داشتن پوست شفاف، سالم و درخشان به خودی خود عملی نمی شود مگر اینکه از اصول نگهداری و مراقبت روزانه آن آگاه باشیم. بیشتر ما زمان و انرژی لازم برای مراقبت از پوست خود اختصاص نمی دهیم و به دنبال خرید محصولات مراقبتی از برند معتبر و با کیفیت و استفاده از آن نیستیم. بنابراین نباید شکایتی از مشکلات پوستی، پیری، کدر و مات شدن آن داشته باشیم. ما در این مقاله ۸ مرحله از روال مراقبتی پوست را بیان کرده و مهمترین محصولات استفاده شده در این راستا را معرفی نموده ایم. پس با ما همراه باشید.

مرحله ۱: شستشو و تمیز کردن پوست

زیبایی و سلامت پوست

اولین قانون برای شروع مراقبت، تمیز کردن پوست است. می توانید روز را ابتدا با تمیز کردن پوست خود با پاک کننده صورت که برای نوع پوست خود انتخاب کرده اید؛ شروع کنید. می توانید با ریختن کمی از مواد پاک کننده روی پد پنبه ای یا دستمال مرطوب ، به آرامی صورت خود را تمیز کنید. شیرپاک کن ها بهترین آرایش پاک کن صورت از تمامی آلودگی ها و مواد آرایشی می باشند. بعد از پاکسازی با شیر پاک کن باید صورت خود را با آب ولرم آبکشی نمایید.

مرحله ۲:پاکسازی عمیق پوست با تونیک

 زیبایی و سلامت پوست

برای تکمیل مرحله ی پاکسازی صورت استفاده از تونیک ها پیشنهاد می شود. این ماده سایر آلودگی ها و باکتری های باقی مانده از سطح پوست را کاملا تمیز می کند و راهی است برای آماده سازی پوست برای جذب محصولات رطوبت رسان. در حقیقت این امکان را به شما می دهد تا از محصولات دیگر در برنامه ی مراقبت و سلامت پوست خود بیشترین بهره را ببرید.
تونرها  معمولاً فقط برای استفاده در صورت در نظر گرفته می شوند و می توان آنها را با پد پنبه ای استفاده کرد و به شکل اسپری، ژل و کرم به فروش می رسند.

 

مرحله ۳: لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوست

یکی از مهمترین مراحل برای داشتن ظاهر سالم و سلامت پوست ، مرحله لایه برداری است که به شما کمک می کند از شر سلولهای مرده خلاص شوید و پوست را تصفیه کنید. لایه برداری، پوست را تصفیه و تمیز می کند. بنابراین سالم تر به نظر می رسد. کرم ها و ژل های زیادی برای پیلینگ پوست تولید و روانه ی بازار شده اند. که مناسب برای هر نوع پوستی هستند.

 

مرحله۴: استفاده از انواع ماسک صورت

زیبایی و سلامت پوست

انواع بهترین ماسک صورت باید در روال مراقبتی و سلامتی پوست گنجانده شود. این که در کدام مرحله مورد استفاده قرار گیرد بستگی به نوع محصول انتخابی دارد. ماسک های قابل شستشو  قبل از تونیک و سرم بر روی پوست تمیز مورد استفاده قرار می گیرند. ماسک های لایه بردار یا ماسک های تصفیه کننده حاوی موادی مانند خاک رس و زغال فعال در این گروه قرارمی گیرند. حتماً آنها را در برنامه شبانه خود بگنجانید، زیرا ماسک های لایه بردار باعث حساسیت به آفتاب می شوند. با استفاده از انواع ماسک های پاک کننده غیر لایه بردار در شب، می توانید منافذ پوست را به شدت تمیز کنید و بنابراین درمان های شبانه شما بهتر جذب پوست می شوند.

در صورت استفاده از ماسک های تقویت و تغذیه کننده که بدون نیاز به آبکشی می باشند؛ مراحل استفاده از تونیک و سرم را کنار بگذارید و به مرحله ی کرم مرطوب کننده بروید. زیرا ماسک هایی که از روی پوست شسته نمی شوند جایگزین مرحله سرم می شوند.  ماسک های شب که در طول شب روی پوست می مانند و هنگام خواب کار می کنند به جای کرم شب یا روغن صورت در آخرین مرحله از برنامه مراقبت استفاده می شوند.

مرحله ۵: با آبرسان ها نشاط و شادابی را به پوست خود هدیه دهید

باافزایش سن، سطح اسید هیالورونیک در بدن کاهش می یابد که سبب افزایش چین و چروک ها و از دست دادن نشاط و رطوبت پوست می شود.

در طول روز می توانید از محصولات مبتنی بر اسید هیالورونیک یا آبرسان ها استفاده کنید. این دسته از محصولات مراقبتی رطوبت محیط را جذب کرده و میزان آبرسانی پوست را افزایش می دهد. عمده تفاوت آبرسان ها و کرمهای مرطوب کننده در نوع حافظت آن ها می باشد. رطوبت رسان ها به عنوان سدی بر روی پوست عمل کرده و مانع خارج شدن آب از آن می شوند. اما آبرسان ها آب را از محیط گرفته و در پوست ذخیره می کنند.

مرحله ۶: حفظ لطافت و نرمی پوست با انواع کرم مرطوب کننده

یک مرحله دیگر در برنامه مراقبت از پوست شما که به همان اندازه تمیز کردن مهم است ، مرطوب کنندگی ست. صرف نظر از نوع پوست، از استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان  در صبح و عصر غافل نشوید. اولین قانون برای زیبایی پوست، حفظ کردن رطوبت آن است. تنها عملکرد کرم مرطوب کننده مرطوب کردن نیست. این کرم همچنین  جذب محصولات مراقبتی را که قبلاً استفاده کرده اید افزایش می دهد و تاثیر مواد تشکیل دهنده ی آن را افزایش می دهد. هر نوع پوستی به رطوبت نیاز دارد (حتی پوست چرب!). در حالی که کرم ها یا نرم کننده های متراکم برای خشکی پوست مناسب هستند، کرم ها و لوسیونهایی با بافت سبک برای پوست های معمولی و مختلط ایده آل هستن. پوست های چرب باید از محصولاتی با فرم مایع یا مرطوب کننده های ژل استفاده نمایند.

مرحله ۷: محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشیدی

ضد آفتاب ها در آخرین مرحله از مراقبت پوست وارد عمل می شوند. سدی محکم در مقابل اشعه های مضر خورشیدی ایجاد کرده و مانع آسیب آن می شوند. از دیگر مزایای آن جلوگیری از نفوذ محصولات استفاده شده به لایه ی زیرین پوست می باشد. بنابراین بهتر است بعد از مراقبت از پوست و قبل از آرایش، ضد آفتاب خود را بزنید. استفاده از این محصول حتی در هوای ابری و بارانی نیز توصیه می شود.

سخن آخر

انتخاب محصولات با کیفیت و از برند معتبر اولین قدم در عملی کردن روال مراقبتی پوست می باشد. خرید انواع ماسک صورت، مرطوب کننده، کرم آبرسان پوست ، ضد آفتاب، تونیک و … از فروشگاه های معتبر و دارای نماد اعتماد می تواند گامی موثر در راستای رسیدن به اهداف محافظتی پوست شما و زیبایی و شادابی آن باشد.

ما به شما فروشگاه اینترنتی زز زاگرس را پیشنهاد می کنیم. فروشگاهی که سالهاست با تکیه بر اعتماد مشتری در صدد تهیه و عرضه ی محصولات اصل و اورجینال و از برند خارجی می باشد تا بتواند انواع نیازهای مشتری را در سریع ترین زمان ممکن رفع نماید. کافیست به سایت اینترنتی ما به نشانی www.zzzagros.com مراجعه نمایید تا محصولات مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و کیفیت تهیه نمایید.

3 دیدگاه در “۷ راهکار بی نظیر برای زیبایی و سلامت پوست

  1. خ.صمدی گفت:

    من این روتین رو ذخیره کردم و همیشه پیگیرم. واقعا اطلاعات مفیدی برام فراهم کرد. خیلی ممنون

  2. سمیرا راحلی گفت:

    لایه برداری خیلی مهمه به نظرم. همه ی جای جوش و لک هایی که داریم رو به مرور از بین میبره. ممنون از مقاله تون واسم به درد بخور بود.

  3. زز زاگرس گفت:

    با دنبال کردن این مراحل به مرور پوستتون شاداب تر میشه و ظاهر بهتری پیدا میکنه. ممنون از سایت حرف تازه برای درج این مقاله مفید و جامع

نظرات