امسال، سال ثروتمند شدنت با ارز دیجیتاله

0

امسال سال ارز دیجیتال است

این مقاله مختصر و مفید را بخوان

سال ۱۴۰۰ می تونه سالی باشه که خیلی از ما رو به تمام آرزوها، حداقل آرزوهای مادی خودمون برسونه و از طرفی هم می تونه سالی باشه که خیلی از ما رو چندین و چند سال از آرزو های خودمون عقب بندازه. اگر می خوای به جای شکست خوردن، موفقیت های مالی زیادی رو برای خودت خلق کنی، بهت پیشنهاد می کنم که در ادامه مقاله با من همراه بشی.

 ارز دیجیتال

بحث سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال تقریبا سه چهار سالی میشه که بین مردم شروع شده و در اواخر سال گذشته و همین امسال یعنی سال ۱۴۰۰ خیلی داغ تر شده و هر جا که میری صحبت از سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال و بیت کوین و … هستش. همین بحث سرمایه گذاری در بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال که باعث میشه که خیلی از افراد موفق بشن یا شکست بخورن. در ادامه مقاله دو راهکار قطعی برای سود کردن در بازار رو بهت معرفی کردم.

هر رشدی یک اصلاح داره

یک اصطلاحی وجود داره که هر رشدی یک اصلاحی داره. اما این چه ربطی به بحث ما داره؟ اگر یک نگاهی به روند رشد بیت کوین و محاسبه بیت کوین داشته باشیم، بهتر می تونیم این مفهوم رو برای خودمون درکی کنیم. روزی خریدن هر یک بیت کوین برای ما سه تا چهار هزارتومان آب می خورد، اما الآن برای خرید هر بیت کوین باید بیشتر از یک میلیارد تومان پول خرج کنیم و به نوعی میشه گفت که الآن محسابه بیت کوین تنها با ماشین حساب امکان پذیره. وقتی که به این مسیر رشد بیت کوین دقیق تر نگاه می کنیم متوجه میشیم که چه روندی داشته و تقریبا در یک بازه ده ساله تونسته خودش رو این همه رشد بده. بعد از این همه رشد کردن نیاز به یک اصلاحه و قراره که شاهد یک ریزش باشیم تا بتونه خودش رو برای صعودهای بعدی آماده کنه و به گزارش یاهو فایننس امسال، سال اصلاح این بازار هستش.

حالا که با مفهوم اصلاح این بازار آشنا شدیم باید بهت بگم که اگر نتونی به موقع زمان این اصلاح رو تشخیص بدی خیلی زود از روند سوددهی خودت خارج میشی و روند ضرر کردنت آغاز میشه و اگر از قبل برای خودت مدیریت ریسک انجام نداده باشی و یا اینکه نتونی احساسات خودت رو کنترل کنی، شکست بزرگی می خوری و شاید چند سال از نظر مالی خودت رو عقب بندازی. اما برعکس اگر بتونی به خوبی این بازار رو تحلیل کنی، مدیریت ریسک برای خودت انجام بدی، بتونی از نظر روانی خودت رو کنترل کنی، سال ۱۴۰۰ به بهترین سال زندگیت تبدیل میشه و در واقع در این یکسال می تونی خودت رو چندین مرحله جلو بندازی.

برای محاسبه بیت کوین به ریال راه های زیادی وجود دارد و ساده ترین راهش هم این است که عبارت محاسبه بیت کوین را جستجو را جست و جو کنید و سایت های مختلفی را برای شما می آورد که می توانید با استفاده از ماشین حساب داخل آنها به راحتی قیمت بیت کوین را حساب کنید.

ارز دیجیتال

دو شرط لازم برای سود کردن در بازارهای مالی

برای سود کردن در تمام بازارهای مالی اعم از بورس خودمون، ارزهای دیجیتال، فارکس و… دو شرط وجود داره، اول تخصص و دوم علاقه.

 

تخصص

لازمه این که تو هر کاری متخصص بشی، این هست که آموزش ببینی و بعدش اون آموخته های خودت رو به قدری تمرین کنی که به تخصصت تبدیل بشه. برای اینکه تشخیص بدی چه زمانی باید ارز بخری و در چه زمانی اون رو بفروشی و به عبارتی به خوبی ریزش و صعود بازار رو پیش بینی کنی باید آموزش ببینی. همچنین وقتی که آموزش می بینی و خودت سرمایه گذاری رو انجام میدی احساس می کنی که داری برای خودت کار کنی.

البته می تونی در کنار آموزش دیدن از مشاور هم استفاده کنی، اما استفاده از مشاور هزینه خیلی بیشتری داره و چون همیشه مشاور در دسترس نیست و تو هم به خوبی سرمایه گذاری رو آموزش ندیدی، خیلی از فرصت ها رو به راحتی از دست میدی. از طرفی اگر سرمایه کمی داری به هیچ وجه استفاده از مشاور رو بهت پیشنهاد نمی کنم، چون اگر بخوای یه پولی به مشاور بدی و یه پولی هم به عنوان کارمزد به کارگزاری خودت پرداخت کنی، دیگه سود زیادی برای خودت نمی مونه و این موضوع انگیزت رو کاهش میده.

ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال

یکی از زمینه هایی که در تمام بازار های مالی به آن نیاز دارید تحلیل تکنیکال است. برای کسانی که تازه قصد دارن وارد بازارهای مالی بشن باید بگم که یاد گرفتن تحلیل تکنیکال واجب تر از تحلیل بنیادی هستش. در تحلیل بنیادی ما فاکتورهای اقتصادی، ارزش واقعی سهام و… را بررسی می کنیم. در حالی که در تحلیل تکنیکال ما اعتقاد داریم که تمامی اخبار و اطلاعات در نمودار خلاصه شده. در تحلیل تکنیکال سه اصل داریم کلی داریم که قبل از آموزش باید اونها رو بپذیری:

۱-همه اطلاعات، توی قیمت یه سهم هست.

۲-آینده شبیه به گذشته است.

۳-بازار همیشه یک روند دارد و معامله گران، بر اساس روند بازار معامله می‌کنند.

علاقه

علاقه داشتن به بازار سرمایه گذاری مهم ترین عاملی هست که باعث میشه که تو بتونی به خوبی در این بازار به خوبی فعالیت کنی. اگر فقط برای سود کردن داری وارد این بازار میشی باید بهت این اخطار رو بدم که احتمال نا امید شدنت وقتی که داری آموزش میبینی و یا وقتی که چند تا ضرر می کنی وجود داره. باید از سرمایه گذاری کردن لذت ببری. باید مثل یک فوتبالیست از فوتبال بازی کردن و تمرین کردن لذت ببری تا بتونی درآمد خوبی رو از این حرفه به دست بیاری. اگر فقط به خاطر مشهور شدن و پولدار شدن بازی کنی، هیچ وقت حاضر نخواهی شد که ساعت ۳ بعد از ظهر زیر آفتاب تابستون تمرین کنی. باید عاشق سرمایه گذاری باشی و کسب درآمد عامل انگیزاننده تو باشه.

به طور کلی امسال، سال ارز دیجیتاله، پس اگر می خوای به خوبی در این بازر سود کنی باید بهش علاقه داشته باشی و بعدش آموزش ببینی تا بتونی به بهترین شکل از فرصت های این بازار استفاده کنی. برای آموزش ارز دیجیتال و تبدیل شدن به یک متخصص  در زمینه سرمایه بهت پیشنهاد می کنم مقالاتی که در سایت ماهان تیموری قرار دادیم رو مطالعه کنی. همچنین می تونی از ماشین حسابی که در سایت ماهان تیموری برات قرار دادیم برای محاسبه بیت کوین به ریال استفاده کنی.

نظرات