شیشه بالکن و ایجاد امنیت برای محوطه تراس منزل

0

شیشه بالکن و ایجاد امنیت برای محوطه تراس منزل

یکی از بهترین استفاده هایی که می توان از شیشه در ساختمان سازی کرد، ساختن یک بالکن شیشه ای در محوطه تراس منزل است. به راحتی می توانید از فضای یکنواخت و نا مرتب بالکن که در اکثر خانه ها نیز بدون استفاده مانده است، یک فضای جذاب و خیره کننده بسازید. تنها کافی است کمی حوصله و ذوق و قریحه برای زیبا کردن آن به خرج دهید. ما برای شما ایده های بسیار قشنگی برای پوشش فضای بالکن ارائه می دهیم. یکی از گزینه های عالی برای این کار این است که از شیشه بالکن برای پوشش تراس منزل خود استفاده کنید. شاید با شنیدن این ایده این فکر به مغز شما خطور کند که شیشه ماده ای شکننده است و اصلا برای استفاده در تراس مناسب نیست و ممکن است خطر آفرین باشد. اما این فکر شما به کلی اشتباه است. زیرا با پیشرفت هایی که در صنعت ساخت شیشه صورت گرفته است، امروزه شیشه هایی وجود دارند که از نظر مقاومت استحکام بسیار بالایی دارند و به سرعت به جایگزینی مناسب برای سایر مواد و مصالح تبدیل شده اند. امروزه ما شیشه های لمینت (شیشه های چند لایه) و شیشه های سکوریت را داریم که مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی دارند. این شیشه ها برخلاف شیشه های معمولی، نشکن هستند و در برابر ضربات مختلف مقاوم می باشند. زمانی که از آن ها برای تراس منزل یک شیشه بالکن بسازید، در تمام فصول به راحتی می توانید از بالکن منزل خود استفاده کنید و مطمعن باشید فضایی ایمن را برای خود و به خصوص فرزندانتان ساخته اید. مهم ترین ویژگی شیشه بالکن این است که می توانید در طول روز از میزان حداکثری نور خورشید استفاده کنید.

 شیشه بالکن

چه عواملی در تغییر قیمت پارتیشن شیشه ای موثر هستند

با توجه به اینکه هر روزه طرفداران پارتیشن های شیشه ای بیشتر می شوند، تنوع در رنگ و ساختار آن ها نیز مطابق با سلیقه افراد بیشتر می شود. نوع شیشه ای که در ساخت پارتیشن مورد استفاده قرار می گیرد از عوامل موثر در تغییر قیمت آن است. می توانید از شیشه های سکوریت، لمینت، تک جداره، دوجداره و…. استفاده کنید. حال اگر پارتیشن به صورت ثابت و یا متحرک، فریملس یا قاب دار باشد نیز عاملی است که می تواند قیمت پارتیشن را کم یا زیاد کند. فاکتور دیگری که قیمت پارتیشن شیشه ای را تحت تاثیر خود قرار می دهد، اندازه پارتیشن است. هرچه پارتیشن بزرگتر باشد مقدار شیشه به کار رفته در آن بیشتر است و به تبع قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. شیشه هایی که در ساخت پارتیشن شیشه ای استفاده می شوند می توانند به صورت شفاف، مات، طرح دار، چاپی و به هر رنگی باشند که باز هم با توجه به اینکه از کدامیک از آن ها در ساخت پارتیشن شیشه ای استفاده می کنید هزینه آن متفاوت خواهد بود. در حالت کلی می توان گفت هر چه پارتیشن شکیل تر باشد و کارآیی آن بیشتر باشد، ساختن آن زحمت زیادتری در پی دارد و هزینه آن نیز افزایش می یابد.

شیشه بالکن

شیشه لمینت موجب افزایش امنیت و محافظت در برابر بلایای طبیعی می شود

با توجه به اینکه شیشه های لمینت به شیشه های چند لایه شهرت دارند، برای ساخت آن ها از چند لایه شیشه استفاده می شود و بسیار واضح است که با این کار ضخامت و استحکام بسیار بالایی پیدا می کنند. بنابراین به راحتی در برابر ضربات مقاوم خواهند بود. در اینجا دو ویژگی بسیار مهم و کاربردی شیشه های لمینت را برای شما عزیزان توضیح می دهیم.

 – افزایش امنیت: لایه هایی که بین شیشه های لمینت استفاده می شوند موجب می شوند تار و پود شیشه به راحتی از هم جدا نشود. استحکام شیشه های چند لایه شکستن آن ها را تقریباً غیر ممکن می کند، همین امر موجب می شود که امنیت مکان افزایش پیدا کند و متجاوزان نتوانند به راحتی وارد مکان هایی همچون صرافی ها، طلا فروشی ها و مغازه های مختلف شوند. به همین دلیل اکثر صاحبان مشاغل طرفداران همیشگی شیشه لمینت هستند.

 – محافظت در برابر بلایای طبیعی: هنگام وقوع باد و طوفان و حتی باران های سیل آسا این شیشه ها در جای خود ثابت باقی می مانند. حتی اگر زلزله شدید اتفاق بیفتد که موجب شکستن این شیشه ها شود، باز هم آسیبی به کسی نخواهد رسید زیرا این شیشه درون لایه های خود شکسته می شود و همچون شیشه های معمولی نیست که به تکه های خطرناک شکسته می شوند و همین ویژگی امنیت آن ها را بیشتر می کند.

شیشه بالکن

درب اتوماتیک شیشه ای به چه شکل هایی ساخته می شود

حتما در طول روز چندین بار در مکان های مختلفی رفت و آمد دارید و از درب های اتوماتیک با شکل های مختلفی عبور می کنید. امروزه درب اتوماتیک به یکی از پر مصرف ترین درب ها تبدیل شده است و به دلیل مزایای بسیاری که این درب ها دارند، اکثر سازندگان ساختمانی ترجیه می دهند برای درب ورود و خروج هتل، بیمارستان و انواع مغازه ها از این درب استفاده کنند. درب اتوماتیک شیشه ای دارای انواع مختلفی است که می توان برای مکان هایی با ظاهر متفاوت از آن ها استفاده کرد. از انواع آن می توان درب اتوماتیک تاشو، کشویی، تلسکوپی، دوار و… را نام برد. هنگام نصب این درب باید خیلی با دقت اندازه های دور درب را محاسبه کرد تا به اندازه درست شیشه برش بخورد و به راحتی بتواند روی ریل حرکت کند. از طرفی باید درب به درستی بالانس شود تا به راحتی و بدون مشکل باز و بسته شود. شیشه به کار رفته در درب اتوماتیک مقاومت بسیاری دارد و تا سال ها می توانید بدون آنکه بر اثر دما، رطوبت و یا ضربه آسیبی ببیند از آن استفاده کنید و این ویژگی خود باعث می شود که هزینه های مصرفی شما به شدت کاهش یابد و هر از گاهی مجبور به تعویض درب نشوید. درب اتوماتیک رفت و آمد افراد را بسیار پر سرعت تر می کند.

 

نظرات