کفش های اسکیچرز ساخت کدام کشور است؟

0

برند اسکیچرز یک برند آمریکایی است که توسط رابرت گرینبرگ و پسرش مایکل در سال ۱۹۹۲ میلادی درمنهتن ایالات کالیفرنیای امریکا تاسیس شد و رشد سریعی در میان شرکت های تولیدی کفش در ایالات متحده را داشت. این شرکت ابتدا بعنوان فروشنده محصولات دکتر مارتن فعالیت می کرد اما به سرعت رو به تولید اسکیت و کفش های اسکیچرز آورد و با تبلیغات بوسیله ی شخصیت ها و برنامه های معروف برند خود را به دیگران معرفی کرد. کفش های اسکچرز تمرکز خود را بر تولید کفش های زنانه و مردانه براساس مدرروز در رنج های سنی ۱۹ تا ۴۰ سالگی گذاشته است. اسکیچرز علاوه بر کفش محصولات دیگری همچون عینک، کلاه، لباس و کیف عرضه می کند.

کفش های اسکیچرز

چرا اسکیچرز؟

قبل از تولید کفش های اسکیچرز کفش های ورزشی که در بازار وجود داشتن به سرعت شکل خود را از دست می دادند و به کمر و پا ‌اسیب می رساندند و شکل استانداردی نداشتند. اما برند اسکیچرز توانست با تولید کفش هایی مرغوب، مناسب و سبک این مشکل را برطرف کند و طرفداران زیادی را جذب کند. این کفش ها دارای قابلیت تنفس و انعطاف پذیری بالا هستند.  اما توجه داشته باشید که این کفش ها برای کسانی که ازپرونیشن و یا صافی کف پا رنج میبرند کفش مناسبی نیست. کفش های اسکیچرز یکی از بهترین برند های طبی است که پزشکان برای افرادی که ارتروز کمردرد و پادرد دارند توصیه می کنند. قیمت این کفش ها برخلاف بقیه ی برند ها ارزان تر و به صرفه تر می باشد .

اسکیچرز کفش های خود را به دسته های زیر تقسیم کرده است که هرکدام ویژگی هایی دارند.

– کفش های روز مره که شامل کفش های گوواگ، ریلکس فیت ‌وبوت ها می شود.
– کفش های ورزشی که شامل گوران هستند
– کفش کار
– کفش های رسمی یا کلاسیک

قبل از این تکنولوژی کفش ها کاملا نرم و‌راحت نبودند و بعد از مدتی پیاده روی طولانی باعث کمر درد و پا درد می شدند. بنابراین ا اسکیچرز برای رفع این مشکل تکنولوژی فوم حافظه دار را معرفی کرد که این فوم مانند بالشتک کار می کند.

در کفی کفش های اسکیچرز بالشتک های تزریقی Eva به کار رفته شده که این بالشتک ها موجب افزایش دوام این کفش ها و و جذب شوک در هنگام راه رفتن می شود بنابر این اسیب های ناشی از شوک به بدن را بسیار کم می کند.

این فوم پس از مقداری راه رفتن شکل پای شما را می گیرد و گودی پای شما را پر می کند به طوری که انگار شما کفشی در پا ندارید و در هوا قدم می زنید. این فوم ها هم دارای دو تکنولوژی است که هرکفش بنا برنوع خود از آن ها استفاده می کند.

  1. Air Cooled

این تکنولوژی باعث افزایش جریان هوای داخل کفش می شود

  1. Gel infused

این تکنولوژی پدید آورنده تعادل و راحتی پا داخل کفش می شود.

کفش های اسکیچرز

انواع رویه ها

در کفش های اسکیچرز رویه های مختلفی به کار برده شده برای مثال می توان رویه ی چرم ، پارچه ی تورو مش مانند textile  و رویه های خاص و‌مقاوم در برابر اب.

 – چرم: که باعث رسمیت بخشیدن به کفش و قرار دادن آن‌در دسته ی کلاسیک شده است‌و زیبایی و شکوه خاصی را به کفش می بخشد . چرم طبیعی تنفس هوا و انعطاف کمتری دارد بنابر این این کفش ها برای فعالیت بدنی زیاد مناسب نیستتند. برای اینکه این کفش هارا تمیز کنید ابتدا با دستمال گردوخاک آن را تمیز کنید و سپس به آن واکس مخصوص بزنید تا درخشان شود .

 – پارچه ی طور و مش: تنفس هوای بسیار بالایی دارد که این امر باعث میشود کفش بوی نامطبوع نگیرد. وجود مش های قابل انعطاف  رویه باعث می شود این کفش برای پیاده روی بسیار مناسب شود. اسکیچرز در بیشتر کفش های خود از پارچه و مش استفاده می کند مگر اینکه کفش رسمی باشد و از چرم استفاده کند همچنین در بعضی از کفش های خود علاوه برپارچه از چرم مصنوعی نیز استفاده می کند. از تکنولوژی های مهم بکاررفته در این رویه تکنولوژی ESM می باشد، که باعث می شود رویه کفش همواره شکل و حالت صحیح خود را حفظ کند.

انواع زیره ها

  – زیره فلکس Flex sole

این زیره از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردارمی باشد و جداشدن نسبی قطعات زیره ازهم موجب تعادل می شود و به همین دلیل این زیره یک زیره ورزشی باشگاهی تبدیل شده است.

 – زیره Skech air

این زیره ها دارای کپسول های فشرده هوا هستند که داخل این کپسول ها گاز نیتروژن وجود داشته و به عنوان ضربه گیر عمل می کند. پس این زیره ها برای کسانیکه در ورزش های سبک دارای پرش و فرود فعالیت می کنند و یا کسانیکه طولانی مدت سرپا می ایستند بسیار مناسب می باشد.

 – زیره ایندور لایت

این زیره بسیار سبک بوده و از جنس Eva می باشد و برای سالن و تمرین های باشگاهی مناسب است.

 – زیره دوآل لایت

همان زیره ی ایندور فقط با سبکی بیشتر می باشد و برای ورزش های سبک سالنی مناسب می باشد.

 – زیره میکرولایت
 – زیره وی استراید

ایجاد زاویه ی مناسب که باعث بوجودآمدن حس طبیعی راه رفتن در انسان می شود.

 – زیره رزالایت

این زیره زیره تخصصی اسکیچرز نام دارد و وزن و انعطاف آن بستگی به درصد تزریق  evaو rubber دارد هرچه ماده بیشتر تزریق شود انعطاف کفش کمتر و ضربه گیری آن بیشترمی شود.

 – زیره ام استرایک

این زیره زیره ی اختصاصی running نام دارد و با بکارگیری فناوری در زیره به فرد اجازه ی فرود روی پاشنه را نمی دهد و در نتیجه انرژی کمتری از اومصرف شده و دیرتر خسته می شود.

کفش های اسکیچرز

انوع کفی در کفشهای اسکیچرز

کفی مموری فوم : کفی بیسیار راحت و انعطاف پذیر که شکل و حالت کف پا را به خود می گیرد و ضربه گیر بودهو کفی نرم آن از فشار به کمر جلوگیری می کند.

انواع مموری فوم

ژل تاپ مموری فوم: قسمت پاشنه آن ژله ای بوده و و از فرم گرفتن زود هنگام جلوگیری می کند.

مموری فوم ژل اینفیوز: ژل در تمام سطح آن تزریق شده تا از فرم گرفتن زودهنگام مموری فوم در کل کف پا ممانعت کند.

گوگا مت: این کفی از جنس اسفنج بوده و به راحتی کفش کمک می کند و به عنوان ضربه گیرعمل کرده و در برابر شست وشو بسیار مقاوم است.

ایرکول: جذب کننده ضربه و کم کردن فشار روی پا  و افزایش تنفس پا

ریلکس مموری: ژل تزریقی در این مموری فوم باعث تبدیل کفی به یک تشک بادی شده است و دارای منافذ برای گردش هوا می باشد.

نظرات