بیوگرافی محسن تنابنده و همسرش + عکس های شخصی

0

محسن تنابنده در ۲۶ فروردین ۱۳۵۴ در شهر تهران به دنیا آمده است.او در رشته بازیگری در  دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کرده است.و فعالیت هنری خود را با تئاتر اغاز کرده است و برای اولین بار در نمایش بار عام که قبل از ورود به دانشگاه بود به ایفای نقش پرداخته و بعد از چندین سال کار در تئاتر با فیلم سینمایی دانه های ریز برف وارد سینما شده است.آقای تنابنده در طول سابقه هنری اش علاوه بر بازیگری در عرصه نویسندگی و کارگردانی نیز فعالیت داشته است.

امروزه بیوگرافی بازیگران و چهره های مشهور یکی از پر بازیدید ترین مطالب در اینترنت هستند . در این مطلب نیز بیوگرافی محسن تنابنده را برای شما  منتشر کرده ایم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

از افتخارات آقای تنابنده می توان جایزه سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم های سنگ اول و هفت دقیقه تا پاییز را نام برد.و همچنین سال۸۶ با بازی در فیلم استشهادی برای خدا  سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به نام خود کرد.او حتی موفق به کسب جوایزی از جشنواره های خارجی نیز شده است.

محسن تنابنده یکی بهترین بازی هایش را در سریال نمایش خانگی شاهگوش به نمایش گذاشت این سریال به کارگردانی داوود میر باقری از شبکه نمایش خانگی پخش گردید.محسن تنابند موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگر مرد در جشن حافظ  برای فیلم شاهگوش شد.

تنابنده

۱عکس محسن تنابنده در فصل ششم سریل پایتخت

سریال پایتخت

سریال پر مخاطب پایتخت یکی از کارهای درخشان و موفق محسن تنابنده به شمار میرود که این سریال در شهرت و محبوبیت او در میان مردم تاثیر زیادی گذاشته است.ساخت این سریال از سال ۸۸ آغاز و تا بحال تا ۶ فصل ادامه داشته است و آقای تنابنده در تمامی این فصل ها حضور داشته است. تنابنده در سریال پایتخت نقش نقی معمولی را بازی کرده است که یکی از شخصیت های اصلی سریال به شمار میرود وفصل ششم  پایتخت در نوروز ۱۳۹۹ پخش شد.او در این سریال درکنار بازیگرانی مانند ریما رامین فر بهرام افشاری مهران احمدی و … به ایفای نقش پرداخت.ایشان علاوه بر بازیگر سریال پایتخت نویسنده و بازیگردان این سریال نیز می باشند.

تنابنده

۲محسن تنابنده در فیلم سینمایی محمد رسول الله

او در سریال ها و فیلم ها گریم های عجیب متفاوت زیادی را تجربه کرده است که از جمله این آثار فیلم سینمایی شاهگوش یا سریال ابله  می باشد.تنابنده در فیلم پربیننده محمد رسول الله در نقش ساموئل یهودی حضور داشت که بیشتردیالوگ هایش به زبان عبری بود.

همانطور که گفته شد محسن تنابنده در کنار بازیگری کار گردانی نیز می کند او با فیلم سینمایی گینس در سال ۱۳۹۳ کار کارگردانی را آغاز کرد.و همچنین دومین واخرین اثر او فیلم قسم بود که سال ۹۷ ساخته شد.

فیلم سینمایی قسم

فیلم سینمایی قسم به نویسندگی و کارگردانی محسن تنابنده وتهیه کنندگی الهام غفوری و جلیل شعبانی آخرین کار کارگردانی محسن تنابنده است.داستان این فیلم درباره قتل زنی است  که خانواده آن سعی دارند تا ثابت کنند که شوهرش قاتل او بوده است . بازیگران این فیلم عبارتند از:مهناز افشار, سعید آقاخانی , حسن پورشیرازی , مهران احمدی , حسین ملکی , گیتی معینی و…

تنابنده

۳محسن تنابنده در فیلم سینمایی فراری

فیلم سینمایی گینس

فیلم سینمایی گینس در سال ۱۳۹۳  اولین تجربه محسن تنابنده در کارگردانی بود او علاوه بر کارگردانی در فیلم بازی نیز کرده بود در این فیلم هنرمندانی چون رضا عطاران , علیرضا استادی ,حسین اسکندری , جمال اجلالی و… به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال علی البدل

سریال تلوزیونی علی البدل به کارگردانی سیروس مقدم در نوروز سال ۱۳۹۶ از شبکه یک سیما پخش شد.محسن تنابنده در این سریال به عنوان بازیگر  نویسنده و بازیگردان حضور داشت .در این سریال بازیگرانی چون مهدی فخیم زاده ,مهدی هاشمی, احمد مهرانفر  ,مرحوم حسین محب اهری, محمود جعفری, سیما خضرآبادی , بهرام افشاری, هومن حاج عبدللهی  و..به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم سینمایی عنکبوت

عنکبوت جدید ترین کار آقای تنابنده در سینما است که به کارگردانی ایراهیم ایرج زاد در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است.در این فیلم هنرمندانی چون ساره بیات ,ماهور الوند, شیرین یزدان بخش , گلنوش قهرمانی و…حضور دارند.داستان این فیلم  زندگی مردی است که می خواهد رشه فساد را خشک کند و در حقیقت آسیب شناسی نقد نگاه تند است.

ازدواج و همسر

محسن تنابنده در سال ۱۳۹۴ با روشنک گلپا ازدواج کرده است  و مراسم عقد او با حضور رئیس جمهور سابق آقای سید محمد خاتمی برگزار شد و ختبه عقد را نیز ایشان  خواندند. حاصل این ازدواج پسری به نام نامی است.نامی تنابنده متولد بهمن ۱۳۹۶ می باشد.

تنابنده در یک پست اینستاگرامی جشنواره جام جم را به یک مراسم ختم تشبیه کرد و جایزه این جشنواره را نیز به خرما.او معتقد است باید این جشنواره را جمع و جور کنند تا جایزه اش ارزش یابد.

تنابنده

۴بازی بی نظیر محسن تنابنده در فیلم محمد رسول الله

اینستاگرام

هواداران و طرفداران آقای تنابنده میتوانند فعالیت هنری آقای تابنده را از صفحه شخصی اینستاگرامی ایشان دنبال کنند.

آدرس صفحه اینستاگرام: mohsen.tanabandeh@

آخرین فیلم های سینمایی محسن تنابنده

  • ۱۳۹۸: عنکبوت  (ابراهیم ایرج زاد)
  • ۱۳۹۸: سه کام حبس  (سامان سالور)
  • ۱۳۹۶: شکستن همزمان بیست استخوان  (جمشید محمودی)
  • ۱۳۹۴: فراری  (علیرضا داوود نژاد)
  • ۱۳۸۸-۱۳۹۴:  فیلم سینمایی محمد رسول الله  (مجید مجیدی)

آخرین سریال های تلوزیونی

  • ۱۳۹۸: پایتخت۶  (سیروس مقدم)
  • ۱۳۹۶: پایتخت ۵ (سیروس مقدم)
  • ۱۳۹۵ : علی البدل  (سیروس مقدم)
  • ۱۳۹۴ : پایتخت ۴ (سیروس مقدم)

 سریال های نمایش خانگی

  • ۱۳۹۳ : سریال ابله
  • ۱۳۹۲: سریال شاهگوش
  • فیلم های سینمایی به عنوان کارگردان
  • ۱۳۹۷:  قسم
  • ۱۳۹۳: گینس

 جوایز:

  • نامزد سیمرغ بهترین فیلنامه برای فیلم قسم در سال ۱۳۹۷
  • دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای  فیلم سینمایی فراری  در سال ۱۳۹۵
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد  برای فیلم ایران برگر در سال ۱۳۹۳
  • دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم سینمایی ندارها   درسال ۱۳۸۹
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم ندارها در سال ۱۳۸۹
  • دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم های سنگ اول و هفت دقیقه تا پاییز در سال ۱۳۸۸
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلنامه  برای فیلم استشهادی برای خدا در سال ۱۳۸۶
  • دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم استشهادی برای خدا در سال ۱۳۸۶

امید وارم از این مطلب راضی بوده باشید برای مشاهده مطلب دیگر میتوانید به مجله اینترنتی مروارید مراجعه کنید.

نظرات