برگزاری نمایشگاه در ایران توسط ارغوان خواننده آکادمی گوگوش!

0

برگزاری نمایشگاه در ایران توسط ارغوان خواننده آکادمی گوگوش!

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، « ارغوان » که در فصل اول آکادمی موسیقی گوگوش شرکت کرده بود، اخیراً نمایشگاه‌گردانی (کیوریتوری) پروژه‌ای ایرانی ـ سوئدی را بر عهده گرفته که رنگ‌وبوی ضدایرانی دارد.

این شبه‌هنرمند که تصاویرش با پوشش نامتعارف و هنجارشکن در فضای مجازی به وفور دیده می‌شود، زمان رونمایی از نمایشگاه «آرتدم» را روز ۸ مارس (پنجشنبه ۱۷ اسفند) مصادف با «روز جهانی‌ زنان» اعلام کرده است.

«ارغوان» درباره آرتدم می‌گوید: آرتدم پروژه‌ایست نو‌آورانه با محوریت زنان که در بطن یک همکاری هنری میان زنان هنرمند ایرانی‌ ـ سوئدی در نظر دارد درباره حقوق زنان و آزادی بیانشان ایجاد آگاهی‌ نماید. زنانی که در این پروژه مشارکت داشتند، توانستند تا با ‎شکستن مرزهاى فرهنگی‌ و جغرافیایی و در کنار یکدیگر به دستاورد‌هایى براى روابط قوى‌تر و توانمندسازى متقابل برسند.

وی تم پروژه خود را «آزادی» معرفی کرده و مدعی است: هدف نهایی پروژه «آرتدم» آن است که صدای زنان هنرمند را از طریق ورک‌شاپ‌ها و نمایشگاه‌ها به گوش علاقمندان برساند.

 ارغوان اسلامی

 

در این پروژه، ابتدا ‎۵ نقاش ایرانی بر اساس تم در نظر گرفته شده، طرحی را روی نیمی از بوم نقاشی پیاده کردند. این نقاشی‌ها به سوئد برده شده و نیمه دیگر آن‌ توسط ۵ نقاش سوئدی در حال تکمیل است. ‎تمام این ۵ اثر خلق شده توسط ۱۰ هنرمند، پس از اتمام کار به صورت دوره‌ای در شهرهای مختلف سوئد، ایران و کشورهای دیگر به نمایش در خواهند آمد.

هنرمندان ایرانی حاضر در این پروژه عبارتند از: طلا درنگی، نصیرا یوسفی، ساغر مسعودی، نگار ذنوبی و هیرو شیخ‌الاسلامی.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از جشنواره تجسمی فجر در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره موضع وزارت ارشاد نسبت به حضور خواننده آکادمی گوگوش در فضای هنری کشور گفت: هنوز چیزی در این باره نشنیده‌ام. اجازه دهید بیشتر بشنوم تا بتوانم اعلام نظر کنم.

باید منتظر ماند و دید در این باره و دیگر موارد «پروژه نفوذ»، موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست؟

منبع : فارس

خبر تکمیلی : (۹۶/۱۲/۲)
به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، روز گذشته از فعالیت خواننده آکادمی گوگوش با همکاری ۵ هنرمند داخلی و ۵ هنرمند سوئدی برای برگزاری نمایشگاهی با موضوع «آزادی زنان» بر دادیم.

مجید ملانوروزی،‌مدیرکل دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به این خبر به خبرنگار فارس گفت: این خانم را نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم اصلا شناسنامه هنری دارد یا خیر؟ و تا کنون درخواستی از جانب وی برای برپایی نمایشگاه در ایران نداشته‌ایم.

وی افزود: اما موضع وزارت ارشاد درباره چنین موضوعاتی مشخص است و شخصی که مسأله‌دار باشد، مجوز فعالیت دریافت نخواهد کرد.

ملانوروزی تأکید کرد: تاکنون درخواستی از سوی این خانم نداشته‌ایم اما اگر بخواهد در اماکن عمومی داخل کشور نمایشگاه برپا کند -با پیشینه‌ای که دارد- احتمالش منتفی است.

نظرات