بررسی اهمیت صنعت بسته‌بندی و انواع ماشین آلات آن

0

بسته بندی مواد و محصولات در هر صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارد است. این بسته بندی ضامن حفظ سلامت محصول تا رسیدن با دست مشتری بوده و به همین دلیل هم باید به صورت درست و کارشناسی شده انجام گیرد. در گذشته به صورت سنتی و با دست اینکار انجام می‌گرفت و بیشتر بسته بندی‌ها نیز یک شکل بوده و مناسب محصولات مختلف نبودند. اما امروزه با ورود دستگاه‌های بسته‌بندی به عرصه صنعت این فرآیند سریع‌تر انجام پذیرفته و عملی‌تر نیز شده است. در این مقاله ما قصد داریم ۲ مدل دستگاه بسته‌بندی مختلف را برای بسته بندی مواد غذایی به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

انواع متداول دستگاه‌های بسته بندی

صنعت بسته‌بندی

می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای فروش بیشتر محصول همین بسته‌بندی‌های درست و زیبا است. اگر بسته بندی درست انجام شود هم میزان فروش بالاتر خواهد رفت و هم اینکه محصول به درستی به دست مشتری خواهد رسید. پس اگر شما نیز در فرآیند تولید محصول خود مرحله بسته‌بندی دارید بهتر است که به نحوه انجام و نوع دستگاه بیشتر توجه کنید.

این گفته‌ها در مواد غذایی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند چرا که مواد غذایی امکان فاسد شدن دارند و در صورت بسته‌بندی اشتباه ممکن است محصول خراب شده و قابل استفاده نباشد.

عوامل موثر در قیمت دستگاه بسته بندی:

– کیفیت دستگاه

– نحوه عملکرد

– تکنولوژی به کار برده شده در آن

– کاربردهای مختلف دستگاه

– انعطاف‌پذیری دستگاه

– و…

در هنگام خرید یک دستگاه بسته‌بندی شما می‌توانید از روی این فاکتورهای کم یا زیاد بودن قیمت آن را حدس بزنید. از آن جایی که قیمت دستگاه‌های بسته بندی بسیار متغییر هستند بهترین کار مقایسه دستگاه‌های مختلف است.

انواع مختلفی از دستگاه‌ها بسته بندی در دنیا موجود است. برخی از این دستگاه‌ها عبارت‌اند از.

  1. دستگاه مخصوص تمیزکاری
  2. بارکدزنی
  3. دستگاه‌های کانوایرها و نقاله‌ها
  4. پرکن‌ها
  5. دستگاه‌های سیل
  6. لیبل زنی
  7. رپینگ
  8. دستگاه‌های جعبه باز کن
  9. دستگاه تسمه کش

شما باید براساس نیاز شرکت خود یکی از این مدل‌های دستگاه بسته بندی را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

صنعت بسته‌بندی

دستگاه بسته بندی مواد غذایی:

همانگونه که بیان شد اهمیت بسته بندی درست در صنایع مربوط به مواد غذایی مانند تولیدی‌های کیک و کلوچه و حتی نوشابه و نوشیدنی‌های مختلف، بسیار بالا بوده و باید در نحوه و تکنولوژی بسته بندی بسیار دقت شود. برای بسته بندی مواد غذایی دستگاه‌های مخصوصی ساخته شده‌اند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خودشان را دارند. اگر بخواهیم دستگاه بسته بندی مواد غذایی را تقسیم بندی کنیم می‌توانیم آن‌ها را در سه دسته زیر قرار دهیم.

– دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار

– دستگاه بسته بندی چای و دمنوش

– دستگاه ترمو فرم فیل سیل

هرکدام از این دستگاه‌ها همانگونه که از نامشان پیداست برای مصارف خاصی مور استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال دستگاه بسته‌بندی حبوبات را در ادامه باهم بررسی می‌کنیم.

دستگاه‌های بسته بندی مخصوص حبوبات:

به دلیل وجود کارخانه‌ها و تولیدی‌های مخصوص زیاد درحوزه حبوبات این نوع دستگاه به یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های بسته بندی ایران تبدیل شده است. البته دلایل دیگری نیز در این امر دخیل بوده است. به عنوان مثال این دستگاه این امکان را به مردم می‌دهد که کسب و کار خانگی ایجاد کرده و کارگاه‌های کوچک بسته بندی راه اندازی کنند. برای کسانی که به دنبال یک شغل خانگی می‌گردند این کار نیز می‌تواند یک گزینه خوب باشد.

همانند دیگر دستگاه‌های بسته بندی دنیا این دستگاه نیز انواع بسیار مختلفی دارد. در ادامه برخی از این انواع را خواهید خواند.

انواع مختلفی از دستگاه بسته بندی حبوبات وجود دارد:

– دستگاه بسته بندی دو توزین

– دستگاه بسته بندی چهار توزین

– دستگاه بسته بندی شش توزین

– دستگاه بسته بندی ده توزین

– دستگاه بسته بندی آجیل

شما باید بر اساس نوع محصولی که دارید و نحوه بسته بندی که می‌خواهید نوع دستگاه را مشخص کرده و اقدام به خرید آن کنید. بهترین کار قبل از خرید این است که دستگاه‌های شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کرده و بهترین را انتخاب نمایید.

صنعت بسته‌بندی

اگر شما هم قصد خرید دستگاه بسته بندی برای کسب و کار خودتان را دارید بهتر است که به جای رفتن به سراغ واسطه‌ها به صورت مستقیم از تولیدکنندگان و فروشندگان دستگاه را تهیه کنید. ویترین نت این امکان را برای همه فرآهم کرده است که بتوانند دستگاه‌های مورد نیاز خود را به صورت مستقیم و از تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خریداری نمایند.

اگر تولیدکننده دستگاه‌های مختلف صنعتی هستید شما نیز می‌توانید محصولات خودتان را در این سایت به خریداران خود به صورت مستقیم ارائه دهید. همین حالا سری به سایت ویترین نت به آدرس www.Vitrinnet.com بزنید.

ممنون که با این مقاله نیز همراه ما بودید.

نظرات