آشنایی با سوپر ویزای کانادا و شرایط دریافت آن

0

زندگی در یک محیط جدید و دور از خانواده یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های ایرانی‌هایی است که در کانادا ساکن هستند. سوپر ویزای کانادا شرایطی را فراهم آورده است تا بازدید و اقامت پدر و مادرها در این کشور آسان‌تر شود. برای والدینی که قصد دیدار فرزندان خود در کانادا را دارند، این نوع از ویزا به دلیل شرایط خاصی که دارد، گزینه مناسبی خواهد بود. اما سوپر ویزای کانادا چه نوع ویزایی است و متقاضی باید دارای چه شرایطی باشد که بتواند برای این ویزا درخواست دهد؟

سوپر ویزای کانادا

در ابتدا بهتر است تا با این نوع از ویزای کانادا بیشتر آشنا شویم. سوپر ویزا یا ویزای والدین کانادا برای اقامت پدر و مادرهای شهروندان این کشور در نظر گرفته شده است. در حال حاضر بسیاری از بازدیدکنندگان در کانادا، زمانی که برای اولین‌بار وارد خاک این کشور می‌شوند، در بهترین حالت تنها تا ۶ ماه اجازه اقامت در این کشور را خواهند داشت و برای ماندن بیشتر نیاز به طی‌کردن مراحل بیشتر و سخت‌تری دارند. اما با استفاده از سوپر ویزای کانادا، والدین، مادربزرگ و پدربزرگ افراد ساکن در این کشور می‌توانند تا دو سال اجازه اقامت بگیرند. البته برای گرفتن این نوع ویزا باید شرایط خاصی فراهم شود که در ادامه این مقاله بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

یک نمونه سوپر ویزای کانادا

مدت‌زمان اقامت و اعتبار برای سوپر ویزا چقدر است؟

همان‌طور که اشاره شد، سوپر ویزای کانادا به والدینی که فرزندانشان در کشور کانادا اقامت دائم دارند و شهروند محسوب می‌شوند، این اجازه را می‌دهد تا به مدت دو سال اجازه اقامت در خاک این کشور را داشته باشند. اعتبار این نوع ویزا، ۱۰ سال است و فرد با استفاده از آن می‌تواند چندین بار وارد خاک کانادا شود و در این کشور در کنار فرزندان و نوه‌های خود زندگی کند. علاوه بر والدین قانونی یک شهروند کانادا، پدربزرگ و مادربزرگ او نیز می‌توانند از این ویزا استفاده کنند. اما تفاوت این نوع از ویزا با ویزای چند ورودی ۱۰ ساله این است که در سوپر ویزا، فرد می‌تواند چندین بار در بازه‌های ۲ ساله در کانادا اقامت کند درحالی‌که در ویزای ۱۰ ساله، مدت اقامت بازه‌های ۶ ماهه است.

چه کسانی شرایط دریافت سوپر ویزا را دارند؟

تنها والدین و بزرگ‌ترهایی توانایی دریافت سوپر ویزا را دارند که فرزندان و یا نوه‌های آن‌ها، شهروند کانادا و یا دارنده اقامت دائم این کشور باشند. سوپر ویزای کانادا تنها برای پدر، مادر، مادربزرگ و پدربزرگ قابل دریافت است و بستگان نزدیک دیگر نمی‌توانند برای این نوع از ویزا درخواست دهند. برای دریافت سوپر ویزا، هم درخواست‌کننده و هم فرزند و یا نوه وی یا دعوت‌کننده باید شرایط خاصی داشته باشند تا توانایی دریافت سوپر ویزا را داشته باشند. این شرایط شامل موارد متعددی می‌شود و متقاضیان این نوع ویزای کانادا باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند. عدم دارا بودن هرکدام از این شرایط می‌تواند به رد درخواست شما منجر شود.

سوپر ویزا مختص والدین شهروندان کانادایی است.

شرایط درخواست‌کننده برای دریافت سوپر ویزا

علاوه بر شرط شهروند بودن دعوت‌کننده که اشاره شد، فرد باید دعوت‌نامه‌ای از طرف فرزند و یا نوه خود ارائه دهد. این دعوت‌نامه باید شامل موارد زیر باشد:

دعوت‌کننده باید تعهد دهد که دعوت شده را از لحاظ مالی تا زمانی که در کانادا اقامت دارد، تامین کند.
دعوت‌کننده باید لیستی از اسامی و شماره تماس‌های افرادی که در خانه او اقامت دارند، ارائه دهد.
دعوت‌کننده باید یک کپی از شهروندی و یا اقامت دائم خود را ارائه دهد.

شرط دیگر، داشتن بیمه خدمات درمانی از یک سازمان بیمه کانادایی است. این بیمه باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

از زمان ورود فرد درخواست‌کننده سوپر ویزا، به مدت حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.
داشتن مدارکی مبنی ‌بر دارا بودن حداقل پوشش ۱۰۰ هزار دلار بیمه خدمات درمانی.
لزوم ارائه مدارکی مکتوبی که ثابت کند هزینه‌های بیمه توسط دعوت‌کننده، پرداخت شده است. توجه داشته باشید که مدارک باید مکتوب باشند و مدارک شفاهی غیرقابل‌قبول هستند.

شما به‌عنوان فردی که درخواست صدور سوپر ویزا را دارید، باید خارج از کانادا درخواست خود را ارائه دهید. علاوه بر این نباید منع خاصی برای ورود به کشور کانادا داشته باشید. دادن آزمایش‌های پزشکی مهاجرت نیز از دیگر شروط درخواست سوپر ویزا است. باید به این موضوع توجه کنید که تمامی این شرایط مختص دعوت شده است و همراه وی نمی‌تواند از این شرایط استفاده کند و باید به شیوه معمول و از انواع ویزاهای دیگر استفاده کند.

از شرایط عمومی دیگری که درخواست‌کننده سوپر ویزای کانادا باید دارا باشد و همچنین مواردی که به آن در روند بررسی درخواست متقاضی توجه و بررسی خواهند شد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. دقت داشته باشید که تمامی موارد گفته شده تاثیر مستقیمی بر پذیرش شما توسط افسر مهاجرت و مسئول خواهد داشت.

درخواست‌کننده باید صرفا قصد بازدید از خانواده خود در کشور کانادا را داشته باشد و به انتخاب خود بعد از پایان مهلت بازدید، کانادا را به مقصد کشور خود ترک کند.
قدرت پیوندهای فرد درخواست دهنده با کشور خود بررسی می‌شود.
هدف از بازدید بررسی خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که به‌منظور اقامت دائم نیست.
بررسی شرایط خانواده و سطح معیشتی و درآمدی درخواست دهنده
وضعیت کلی اقتصادی و سیاسی کشوری که درخواست دهنده قصد خروج از آن را دارد.

آشنایی با سوپر ویزای کانادا و شرایط دریافت آنسوپر ویزای کانادا
فرم درخواست سوپر ویزای کانادا

شرایط دعوت‌کننده برای درخواست سـوپر ویزا

فرزندی که قصد دعوت از والدین خود را دارد، باید اثبات کند که از لحاظ شرایط مالی و معیشتی دارای درآمد حداقلی است و می‌تواند فرد دعوت‌شده را از لحاظ مالی تامین کند. میزان محاسبه درآمد حداقلی و مقدار آن در ادامه خواهد آمد. برای اثبات شرایط مناسب مالی و معیشتی دعوت‌کننده، باید موارد زیر ارائه شوند.

 – ارائه آخرین سال برگه مالیاتی T1 و T4
مدارک بیمه اشتغال به کار
مدارکی که نشان دهند شما مشغول به کار هستید که شامل مدارک درآمد و زمان استخدام است.
صورت‌حساب‌های بانکی
مدارک درآمدی و فیش‌های حقوقی

حداقل درآمد مورد قبول برای سوپر ویزا در جدول زیر آمده است. این مقدار بسته به تعداد نفرات خانواده دعوت‌کننده متفاوت است و هرچه تعداد اعضای خانواده او بیشتر باشد، حداقل درآمد بالاتر خواهد بود. مبالغ و عددهای ارایه‌شده در جدول زیر از سایت رسمی دولت کانادا برداشت شده است.

تعداد اعضای خانواده                حداقل درآمد

یک ‌نفره                                 ۲۵۹۲۱ دلار

دو نفره                                  ۳۲۲۷۰ دلار

سه ‌نفره                                  ۳۹۶۷۲ دلار

چهار نفره                                ۴۸۱۶۷ دلار

پنج  ‌نفره                                ۵۴۶۳۰ دلار

شش  ‌نفره                                ۶۱۶۱۳ دلار

هفت نفره                                ۶۸۵۹۸ دلار

برای خانواده‌های بالاتر از هفت نفر به‌ازای هر فرد اضافه، ۶۹۸۵ دلار به مبلغ فوق اضافه خواهد شد.

سوپر ویزای کانادا یک ویزای مناسب برای والدین شهروندان کانادایی

درخواست سـوپر ویزا چگونه انجام می‌گیرد؟

روند و شرایط درخواست این نوع از ویزا مشابه ویزای توریستی کانادا است. متقاضیان باید درخواست خود را به همراه تمامی مدارک لازم نشان‌دهنده داشتن شرایط دریافت سوپر ویزای کانادا، به دو صورت آنلاین و یا حضوری تحویل دهند. در روش آنلاین بعد از اینکه مدارک تایید شد، متقاضی باید برای انگشت‌نگاری به ‌صورت حضوری مراجعه کند. در حالت حضوری نیز باید به یکی از سفارتخانه‌های کشور کانادا مراجعه کند و در آنجا درخواست خود را مطرح کند.

بهتر است که برای ارسال مدارک و درخواست سوپر ویزا به نکات زیر توجه ویژه‌ای شود. در تعداد زیادی از موارد دیده شده است که به دلیل عدم توجه به نکات زیر درخواست متقاضی با اشکال مواجه شده است.

برای تکمیل مدارک و درخواست سوپر ویزا از مشاوره حقوقی و منابع رسمی کمک بگیرید تا در روند دریافت این نوع از ویزا به مشکل برنخورید. توجه داشته باشید که اگر مدارک ارسالی شما دارای کم ‌وکاستی‌هایی باشد، درخواست شما بازگشت داده خواهد شد و هزینه و زمانی که برای درخواست خود صرف کرده‌اید به هدر خواهد رفت.
معمولا شما دعوت به مصاحبه خواهید شد. مامور سفارتی که با شما مصاحبه خواهد کرد، باید مطمئن شود که قصد ماندن در کانادا را ندارید و بعد از اتمام مهلت ویزا به کشور خود باز خواهید گشت. بدین منظور باید در هنگام مصاحبه این مورد را مدنظر داشته باشید و مصاحبه‌کننده را مجاب کنید تا درخواست شما رد نشود.

سوپر ویزای کانادا

فرم درخواست سوپر ویزای کانادا

مدت‌زمان صدور سوپر ویزا چقدر است؟

همان‌طور که اشاره شد، زمان صدور سوپر ویزا مشابه ویزای توریستی است. برای کشورهای مختلف مدت‌زمان مختلفی برای بررسی مدارک صرف خواهد شد و علاوه بر آن باید زمان انگشت‌نگاری و مصاحبه‌های حضوری را نیز مدنظر قرار دهید. مدت‌زمان صدور سوپر ویزا در سایت رسمی دولت کانادا بدون در نظر گرفتن زمان انگشت‌نگاری و مدارک مربوطه حدود ۱۹۰ روز تخمین زده شده است. البته در شرایط حال حاضر کرونایی ممکن است که برخی از مراحل مدت‌زمان بیشتری زمان ببرد.

هزینه صدور این نوع از ویزا ۱۰۰ دلار است. از هزینه‌های جانبی دیگر می‌توان به هزینه انگشت‌نگاری و هزینه آزمایش‌های پزشکی که احتمال دارد از شما خواسته شود، اشاره کرد که باید جداگانه پرداخت شوند. برای مراحل بررسی پاسپورت نیز باید مبلغ جداگانه‌ای را پرداخت کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله با سوپر ویزای کانادا آشنا شدیم. این نوع خاص ویزا به والدین شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا اجازه می‌دهد تا به مدت ده سال چندین بار توانایی سفر به کانادا را داشته باشند و در بازه زمانی‌های دوساله در این کشور اقامت کنند. این ویژگی نسبت به حداقل مدت اقامت ۶ ماهه انواع دیگر ویزاهای کانادا، باعث شده است که بسیاری از افراد سوپر ویزا را انتخاب کنند.

نظرات