طرز تهیه دلمه برگ مو ؛ غذای لذیذ و خوشمزه ایرانی

0

طرز تهیه دلمه برگ مو ؛ غذای لذیذ و خوشمزه ایرانی

دلمه برگ مو : یکی از غذاهای بسیار لذیذ و پرطرفدار ایرانی که در فصل بهار و تابستان طبخ میشود دلمه با برگ درخت مو است که در ادامه با طرز تهیه آن آشنا میشوید.

 

مواد لازم دلمه :

برنج دو پیمانه
لپه نیم پیمانه
گوشت چرخ شده ۴۰۰ گرم
سبزی معطر نیم کیلو
آبغوره و رب لواشک يا رب انار بنا به ذائقه
پیاز داغ و ادویه و نمک ورب گوجه

طرز تهیه دلمه برگ :

مایع گوشتی دلمه رو مثل مایع ماکارونی درست میکنیم با این تفاوت که داخلش آبغوره و رب آلو یا رب لواشک آلو هم میریزیم،میزان ترش بودنش بستگی به ذائقه مون داره.لپه رو نيم پز ميكنيم، برنج رو هم داخل قابلمه میپزیم و زمانی که نیم پز شد سبزی دلمه رو هم اضافه میکنیم و چند جوش که زد آبکش میکنیم و زیر آبکش یه ظرف میزاریم و داخل این ظرف برگهای انگور رو میچینیم که به واسطه آب داغ برنجی که داخلش آبکش میکنیم،برگها نرم ونیم پز بشه، ميتونيم بجاى اينكار برگها رو جداگانه هم بزاريم چن جوش بزنه كه نرم بشه.

برنج و لپه و مایع گوشتی رو کاملا مخلوط میکنیم و چاشنی ها رو تست میکنیم.برگهای انگور رو هم که کاملا تغییر رنگ داده آبکش میکنیم و شروع به پیچیدن دلمه ها میکنیم.

دونه به دونه دلمه ها رو میپیچیم و کف قابلمه آب وروغن میریزیم و یه ردیف سیب زمینی میزاریم و دلمه ها رو روی سیب زمینی ها میچینیم بطوریکه از دیواره قابلمه فاصله داشته باشه،اگه دوست دارید دلمه هاتون از خودش ته دیگ داشته باشه بجای سیب زمینی کف قابلمه چند ردیف برگ انگور بزارید و بعد دلمه را روش بچینید.

در پایان روی دلمه ها مقداری آبغوره میریزیم و دَم میکنیم و موقع سرو روش روغن داغ میریزیم.

سبزى دلمه هاى من عموما شامل ترخون مرزه نعناع جعفرى گشنيز شويد پيازچه و كمى تره ميشه كه حدودا نصفش رو ترخون و مرزه تشكيل ميده

نظرات