طرز تهیه دونات بدون فر در منزل و کاملا بهداشتی همراه با تمام نکات مهم تهیه دونات

0

طرز تهیه دونات بدون فر : این روزها دونات در اندازه‌های کوچک و بزرگ به فروش می‌رسد و در کل یک شیرینی کلاسیک به حساب می‌آید که برای پذیرایی در مجالس و میهمانی‌ها از آن استفاده می‌شود.در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه دونات بدون فر

مواد لازم :

آرد سفید:   ۳ و یک سوم پیمانه
شکر:   دو سوم پیمانه
تخم مرغ:   ۲ عدد
شیر ولرم:   سه چهارم پیمانه
کره نرم شده:   ۶۰ گرم
شکر:   دو سوم پیمانه
آب ولرم:   یک چهارم پیمانه
مایه خمیر فوری:   ۱ قاشق غذاخوری
وانیل:   یک چهارم قاشق چای‌خوری
نمک:   یک چهارم قاشق چای‌خوری
قالب مخصوص دونات

طرز تهیه

برای شروع، مایه‌ی خمیر را با ۱ قاشق از شکر و آب ولرم مخلوط کنید و در یک ظرف دردار بریزید. ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا مایه‌ی خمیر فعال شود.باقی شکر را به همراه وانیل و تخم مرغ‌ها با همزن برقی خوب مخلوط کنید.سپس کره‌ی نرم‌شده را به مواد هم‌زده اضافه کنید و دوباره با همزن برقی مخلوط کنید تا یک‌دست شود.پس از عمل آمدن مایه‌ی خمیر، آن را به همراه شیر به مواد داخل همزن اضافه کنید و سپس هم بزنید تا کمی مخلوط شوند.آرد سفید را به همراه نمک الک و به باقی مواد اضافه کنید. با استفاده از کاردک مواد را مخلوط کنید تا خمیر دونات کاملا یک‌دست شود.

طرز تهیه دونات

خمیر را از ظرف بیرون بیاورید و برای ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید. سپس خمیر را در ظرفی که کمی چرب شده قرار دهید و روی آن را با پارچه بپوشانید. به خمیر یک ساعت استراحت بدهید تا خوب پف کند و حجم آن زیاد شود.تخته‌ی کار یا میز آشپزخانه‌ی خود را آردپاشی کنید تا خمیر به سطح آن نچسبد. سپس خمیر دونات را از ظرف خارج و با استفاده از وردنه آن را به قطر ۱ سانتی‌متر پهن کنید و بعد قالب بزنید.روغن را به میزانی که دونات‌ها در آن غوطه‌ور شوند درون یک ماهیتابه‌ی عمیق بریزید و اجازه دهید داغ شود. دونات‌ها را در روغن بیندازید و پس از سرخ شدن از روغن خارج کنید. با مخلوط کردن پودر قند، شیر و وانیل یک کرم سفید و شیرین تهیه کنید. دونات‌ها را در کرم بغلتانید و روی آن‌ها را با ترافل‌های رنگی تزیین کنید.

طرز تهیه دونات در منزل

همراه ما باشید

نظرات